Visa fullständig version : 3-1-3, Hur mycket volym?
Ne0phyte
2012-03-30, 12:41
Dag1: Bröst/Triceps/Axlar
Dag2: Rygg/Biceps
Dag3: Ben/Baksida Axlar/Mage
Dag4: Vila
Sen så börjas det om.
Blir ju många pass, så det jag funderar över hur mycket volym varje pass bör innehålla? Förstår att det är mycket individuellt. Är det en bra måttstock att gå efter att om man känner sig seg vid nästa pass på respektive muskel sänka volymen?
Kommer du träna marklyft? Om så, på vilket pass?
Kör du den på rygg dagen så kan det strula till det då ben tränas dagen efter och som du kanske vet så tränar mark även baksidan samt framsidan av benen.
Det kan även komma att bli lite tungt för nedre delen av ryggen om du knäböjer.
Och kör du marken på benpasset så är förmodligen underarmarna rätt trötta efter ett bra rygg/biceps pass.
Sen bör du träna baksida axlar specifikt på rygg passet eller överlåta den träningen till roddar.
Alla roddar aktiverar bakre delts, vissa i större grad än andra så att köra dom specifikt dagen efter ett pass som förhoppningsvis har innehållit 1-2 rodd övningar kanske inte är så klokt.
Men såhär skulle jag ha lagt upp det om jag var du ->
D1 - Pull
D2 - Push
D3 - Ben
Pull
Stångrodd 3 (horisontal) http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/836
Chins/latsdrag 3
Bakre delts 3 - Tips -> http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/726
Stångcurl 4
Hammercurl 2
Push
Bänk 3
Lutande bänk 3
Flyes 2-3
Axelpress 2
Sidolyft 4
Frenchpress 4
Pushdowns 2
Ben
Böj 5
Benspark 3
Rak mark 3-4
Lårcurl 3
Benlyft superset crunches
Då jag inte vet vad ditt mål är så utgick jag ifrån att det är att bygga muskler framför styrka så samtliga sets skulle ha körts med 8-12 reps och gå aldrig till failure när du tränar så frekvent, 1-2 reps ifrån.
Detta är som sagt bara ett exemplar.
Och som du ser så uteslöt jag normal marklyft och la till rak mark istället, nu vet jag inte hur du är men jag kör som nedan atm och känner på benpasset att jag verkligen inte är återhämtad i nedre rygg så rak mark är helt uteslutet för mig:(
så om jag skulle kört så frekvent som du vill med mark så skulle min rygg förmodligen dö.
D1 - ben, armar
D3 - Bröst, delts, mage, vader
D4 - Rygg
Varannan dag that is.
Är i deff om du undrar varför jag inte tränar så frekvent så har valt att lägga till 2 dagar konditionspass istället.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.