Visa fullständig version : Hur mycket Cola Zero/diet, Pepsi max etc dricker ni?
Popliteus
2012-03-30, 11:51
Har inte varit ngn läskdrickare tidigare men ligger just nu i deff och efter 6 veckor så börjar sötsuget rycka i kinderna. Dricker mellan 0,5-1 liter Cola zero om dagen just nu. Börjar fundera på om det kan starta en ond cirkel av massa onödigt läskedrickande efter dieten e slut.
Hur mycket dricker ni? Mer vid deff? Synpunkter?
speedy83
2012-03-30, 11:53
Inget, tycker inte det smakar något vidare faktiskt så som tur är känner jag inget som helst sug efter dylika produkter.
Popliteus
2012-03-30, 11:58
Inget, tycker inte det smakar något vidare faktiskt så som tur är känner jag inget som helst sug efter dylika produkter.
Så har det alltid varit för mig med men nu testade jag för ngn vecka sedan när godissuget va som störst efter jag dregglat i massa godis-vs-malto-trådar etc gah. Nu smakar det som flytande guld helt plötsligt.
Pretorian
2012-03-30, 11:58
1,5 liter till luncherna på vardagarna. Inte per lunch utan totalt för veckan. Sen blir det kanske 1,5 liter under helgen.
Nu på diet 3-4,5l lightläsk i veckan.
Popliteus
2012-03-30, 12:08
Skönt att se att det finns fler likasinnade. Fö mättar en flaska rätt bra tkr jag. Bara köra lite magdans så skummar det och fyller ut skitbra.
Knatcharn
2012-03-30, 12:09
Allt mellan 0-5L / vecka. Beror på om man är sötsugen på helgen osv, men brukar köpa hem en flaska Pepsi Max på fredagen och brukar ha en stå på jobbet. :)
abstract
2012-03-30, 12:15
1,5l Pepsi Max på helgen, jag njuter bäst av kolsyra i mindre mängder.
Dricker osannlikt mycket Fun Light dock, det ska vi inte gå in på.
3 liter/helgen kanske, i perioder när jag lyckats få tag i det.
Pretorian
2012-03-30, 13:06
lyckats få tag i det.
Visst pratar vi lightläsk? :-)
Inte alls faktiskt. Jag känner att jag blir mer sötsugen om jag dricker mkt söta drycker.
4liter om dagen ungefär*popcorn*
Visst pratar vi lightläsk? :-)
Ja?
Nu: 2 liter i veckan av Pepsi max kanske.
När dieten var som tyngst, 2-3 liter dagligen.
Snitt under seriös diet är nog 5 liter i veckan ungefär.
Hur mycket dricker ni? Mer vid deff? Synpunkter?
Normalt sett, ingenting alls. Under diet (händer sällan numer) ökar konsumtionen till 3 liter i veckan. Brukade köpa en Coca-Cola och en Fanta, och blanda givetvis, som måltidsdryck till middagen. Ett stort glas härligt iskall Fanta-Cola är läskande *drool*
Synpunkter? Skapade då inget beroende hos mig iaf och om det väl skall drickas läsk så föredrar jag absolut en sötad variant, då de alltid är godast. Möjligen undandtaget Trockadero, som håller god klass, och Fanta Pineapple/grape.
speedy83
2012-03-30, 14:07
Så har det alltid varit för mig med men nu testade jag för ngn vecka sedan när godissuget va som störst efter jag dregglat i massa godis-vs-malto-trådar etc gah. Nu smakar det som flytande guld helt plötsligt.
Jag börjar bli lite ororlig för mig själv när man läser dessa trådar, då alla verkar dricka en satans massa läsk och vara väldigt sötsugna osv. Själv känner jag inte något sug efter vare sig läsk, godis, skräpmat eller dyl. trots att jag varit på diet under en ganska lång tid. Det händer självklart att jag tar en kaka eller något men känner inget behov eller sug. KAN det ha att göra med att man ätit väldigt lite kolhydrater under en lång tid eller annat för det är det enda jag kan komma på som kan skilja sig..
Värt att notera är att jag förr åt betydligt mer av dessa produkter.
Alldeles för mycket, speciellt sedan jag anlände vid varmare breddgrader. Varierar ordentligt från dag till dag, men i snitt är det säkert två liter, om inte mer, per dag.
Förutom tandhälsan så är det för mig ohyggligt bra vid diet. Så länge jag får min Coca-Cola Zero är det inte svårt att avstå godis och annat snask.
Popliteus
2012-03-30, 14:38
Normalt sett, ingenting alls. Under diet (händer sällan numer) ökar konsumtionen till 3 liter i veckan. Brukade köpa en Coca-Cola och en Fanta, och blanda givetvis, som måltidsdryck till middagen. Ett stort glas härligt iskall Fanta-Cola är läskande *drool*
Magahd, apelsin-cola! Måste testa.
Jag väljer just nu mellan cola zero eller snus under deffen. Tråkiga är ju att mixen av dem båda är det bästa överlägset. Men det får bli Cola zero i forts med.
Popliteus
2012-03-30, 14:39
Jag börjar bli lite ororlig för mig själv när man läser dessa trådar, då alla verkar dricka en satans massa läsk och vara väldigt sötsugna osv. Själv känner jag inte något sug efter vare sig läsk, godis, skräpmat eller dyl. trots att jag varit på diet under en ganska lång tid. Det händer självklart att jag tar en kaka eller något men känner inget behov eller sug. KAN det ha att göra med att man ätit väldigt lite kolhydrater under en lång tid eller annat för det är det enda jag kan komma på som kan skilja sig..
Värt att notera är att jag förr åt betydligt mer av dessa produkter.
Du är orolig för att du inte har ett begär av onödigt skit? Va lycklig :D. Men iufs blir det nödvändigt skit för mig just nu eftersom det håller ner mina kalorier. w/e
kallinarn
2012-03-30, 14:42
Nu när jag sänkt kaloriintaget blir det rätt mycket, upp till 1liter om dagen. Vanligtvis brukar de väl vara på helgerna 1,5-3L. Menmen det räddar ju dieten så varför inte =)
krubkungen
2012-03-30, 14:45
Blir en del nu med påskmust *drool*
Inge Enveten
2012-03-30, 17:21
Beror på om jag kan köpa billigt men allt från ingenting alls till 2 liter per dag som mest. Snittet 0,5 l per dag eller något i den stilen. Oftast är det inget alls eller väldigt mycket på en dag.
Sheogorath
2012-03-30, 17:48
Minst 1,5 L per dag (7UP-light + Pepsi Max).
som sheo, precis hittat 7up Light och jag är kär... Pepsi Max är en klassiker dock! kör även Cola/Fanta zero ibland.
Magahd, apelsin-cola! Måste testa.
Back in the days slapp man ju att blanda eget :)
http://amandadecibel.com/images/2012/blackorange_189520968.jpg
3l i veckan kanske ibland mer ibland mindre
som sheo, precis hittat 7up Light och jag är kär... Pepsi Max är en klassiker dock! kör även Cola/Fanta zero ibland.
Vart "hittar" man den? Lellan pratade om någon lighversion av 7up på Coop tror jag det var.
Vart "hittar" man den? Lellan pratade om någon lighversion av 7up på Coop tror jag det var.
Jag hittade den på mitt lokala Hemköp i alla fall.
Sheogorath
2012-03-30, 20:52
7UP-light finns nog på alla ICA tror jag. Coop har en "Spirit light" som till och med är strået vassare. Båda utklassar Sprite Zero så hårt att det känns orättvist att ens jämföra.
Sweety87
2012-03-30, 21:01
så jävla synd att de inte gör fler fruktsmaker i light... typ hallonsoda, fruktsoda, Fanta pineaple Zero osså vidare...
Coop har en "Spirit light" som till och med är strået vassare. a. Usch nej! den smakar vodka....
sweaberg
2012-03-30, 21:04
Vart tog Fanta Zero Pineapple vägen? fan den hade räddat upp en hel del dåliga dagar..
7UP-light finns nog på alla ICA tror jag. Coop har en "Spirit light" som till och med är strået vassare. Båda utklassar Sprite Zero så hårt att det känns orättvist att ens jämföra.
ohh, spirit light måste testas! Japp, gillade sprite zero förut, men inte längre efter att ha smakat 7up light.
Cola Zero vanilj 11 kr på city gross :D :D
Cola Zero vanilj 11 kr på city gross :D :D
you kiddin me??? blir att åka dit snart... o köpa på sig lite kyckling också :D
2-3 Liter i veckan.
Ungefär 50/50 med Coca Cola Light och Zero.
Spirit light som Sheo skrev är himmelsk. Den blir det väl en 6 liter i veckan av.
Hur dåligt är det egentligen med light? För tänder och hälsa?
King Grub
2012-04-01, 16:07
Dåligt för tänderna, särskilt Cola. Att det skulle vara dåligt för hälsan finns inga belägg för.
Olika men "max" 3 liter/veckan iaf.Påsk och julmust e underbart.Sitter just nu med cola Zero men annars tycker jag sprite zero eller icas light dryck av apelsin e gott.
JakeShaft
2012-04-01, 20:39
Dricker inte läsk utom när det bjuds på läsk eller om jag äter ute.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.