Logga in

Visa fullständig version : Deffa - hur länge?

jacobsinger
2012-03-29, 21:00
Jag är inne på min fjärde vecka av deff och ser hittills inget märkbart resultat. Det är inte mycket jag vill bli av med, främst få fram definition över magen.

Min diet består av mycket protein och lite kolhydrater, och största målet intas mitt på dagen. Jag bör ligga på strax under 2000 kcal/dag för fettreducering i lagom takt men uppskattar att jag snittar på mindre än så (somnar hungrig).

Tränar tre pass i veckan och då främst styrka (lika hårt som innan deff) i övrigt är jag tämligen stillasittande.

79 kg
184 cm
Tränar 3 pass/veckan

Hur länge håller ni på innan ni ser resultat?

Nutrid
2012-03-29, 21:05
Vad är syftet med tråden? Finns ju ingen här som kan säga exakt när du ska sluta då det är något som du bestämmer själv.

Jag tycker att en deff ska sluta när man har uppnått den ideal kroppen man eftersträvar. Det är alltså med andra ord inte "bättre" ju längre en deff pågår för det helt och hållet beror på vad du vill uppnå.

jacobsinger
2012-03-29, 21:10
Syftet var att se hur länge folk deffar i snitt "normala" fall för att få ut liknande resultat. Kanske någon kunnig person kan kan ge mig ett ungefärligt antal veckor för att uppnå önskat mål (få fram fler än de fyra översta magrutorna) under ovan givna förutsättningar?

vicarious
2012-03-29, 21:59
Syftet var att se hur länge folk deffar i snitt "normala" fall för att få ut liknande resultat. Kanske någon kunnig person kan kan ge mig ett ungefärligt antal veckor för att uppnå önskat mål (få fram fler än de fyra översta magrutorna) under ovan givna förutsättningar?

Men är du på riktigt eller. Hur i hela friden ska någon på ett internetforum kunna veta hur du ser ut nu och hur lång tid det tar att "få fram definition över magen."? Det är ungefär lika lätt som att svara på frågan "Hur långt är ett snöre?" :)

mattilainen
2012-03-29, 22:06
mellan 5 och 20 veckor. Där-.

jacobsinger
2012-03-29, 22:32
OK jag inser att frågan inte var så smart. Vi lägger ner. Tack. :)

vicarious
2012-03-29, 22:32
Slänger du upp en bild på din form just nu blir det garanterat lättare att hjälpa dig :)

jacobsinger
2012-03-29, 22:33
Ja det är klart. Jag gör det vid tillfälle.

Rusk
2012-03-29, 23:18
Hur mkt har du gått ner?
Går det för sakta så tycker jag du ska börja räkna kalorier, det tar några extra minuter om dagen att göra men är helt klart värt det om du frågar mig.
Har man aldrig vägt sin mat tidigare så blir det svårt att verkligen uppskatta sitt näringsintag.

Alvaries
2012-03-30, 05:49
Jag har hållt på nu i fyra veckor. Har tappat strax över fyra kilo, ser dock inte jätte mycket skillnad på just magen. Märker mer skillnad runt bröst/axelpartiet, och ådrorna på biceps börjar krypa fram. Hade tänkt deffa i två månader men får nog hålla på ett par veckor till för att nå mitt mål. :)