Logga in

Visa fullständig version : Funkar mitt matupplägg?

Zenot
2012-03-29, 19:34
Jag har deffat ett tag nu och skulle gärna vilja ha era synpunkter på min mat!

En random dag kan se ut som följer:

frukost: 250g kvarg + 50g mellanmjölk
lunch: 250g kycklingfilé + 25g ris + 140g majs med en skvätt ketchup
middag: 250g kycklingfilé + 25g ris + 140g majs med en skvätt ketchup
kvällsmål#1: 250g kvarg + 50g mellanmjölk
kvällsmål#2: 2 kokta ägg

totalt 193p/136k/30f (oftast blir det nog dock lite mer protein, och lite mindre kollisar)

Kycklingen blir ibland fläsk/nöt, och majsen är ofta frysta grönsaker istället (~100-150g). Ungefär hälften av dagarna blir det en burk makrill i tomatsås istället för äggen.

Tycker ni att det är är tillräckligt varierat för att köra på en längre period, får man i sig allt man behöver näringsmässigt? Jag brukar även komplettera med en vitamin-&mineraltablett och ett par gram omega 3. Jag är på gymmet 3 dagar i veckan och på de dagarna försöker jag fördela lunch/middag ungefär 40/60 (iaf kolhydratdelen), så att det större målet hamnar efter styrkepasset.

Relevanta stats är väl 175cm & 82kg (med inte alltför mycket muskelmassa).

Vad tycks, koloiter?

Zenot
2012-04-01, 17:36
Ingen som har något att säga? :p

Pretorian
2012-04-01, 18:05
En vecka skulle jag klara mig på det där om det nu endast är typ stekt kyckling du äter. Det finns andra saker också, tex fläskfilé, ryggbiff, entrecote, kotlett, köttfärs etc.

Zenot
2012-04-01, 23:22
En vecka skulle jag klara mig på det där om det nu endast är typ stekt kyckling du äter. Det finns andra saker också, tex fläskfilé, ryggbiff, entrecote, kotlett, köttfärs etc.
Ugnsgrillad faktiskt, och ibland blir det väl fläsk/nöt, dock sällan dyrare detaljer då jag skulle behöva dra ner på mängden, och det får vi ju inte göra. :D Jag får dock hyfsad variation med tillbehören så hittils har jag inte tyckt att maten smakar dåligt!