Zenot
2012-03-29, 19:34
Jag har deffat ett tag nu och skulle gärna vilja ha era synpunkter på min mat!
En random dag kan se ut som följer:
frukost: 250g kvarg + 50g mellanmjölk
lunch: 250g kycklingfilé + 25g ris + 140g majs med en skvätt ketchup
middag: 250g kycklingfilé + 25g ris + 140g majs med en skvätt ketchup
kvällsmål#1: 250g kvarg + 50g mellanmjölk
kvällsmål#2: 2 kokta ägg
totalt 193p/136k/30f (oftast blir det nog dock lite mer protein, och lite mindre kollisar)
Kycklingen blir ibland fläsk/nöt, och majsen är ofta frysta grönsaker istället (~100-150g). Ungefär hälften av dagarna blir det en burk makrill i tomatsås istället för äggen.
Tycker ni att det är är tillräckligt varierat för att köra på en längre period, får man i sig allt man behöver näringsmässigt? Jag brukar även komplettera med en vitamin-&mineraltablett och ett par gram omega 3. Jag är på gymmet 3 dagar i veckan och på de dagarna försöker jag fördela lunch/middag ungefär 40/60 (iaf kolhydratdelen), så att det större målet hamnar efter styrkepasset.
Relevanta stats är väl 175cm & 82kg (med inte alltför mycket muskelmassa).
Vad tycks, koloiter?
En random dag kan se ut som följer:
frukost: 250g kvarg + 50g mellanmjölk
lunch: 250g kycklingfilé + 25g ris + 140g majs med en skvätt ketchup
middag: 250g kycklingfilé + 25g ris + 140g majs med en skvätt ketchup
kvällsmål#1: 250g kvarg + 50g mellanmjölk
kvällsmål#2: 2 kokta ägg
totalt 193p/136k/30f (oftast blir det nog dock lite mer protein, och lite mindre kollisar)
Kycklingen blir ibland fläsk/nöt, och majsen är ofta frysta grönsaker istället (~100-150g). Ungefär hälften av dagarna blir det en burk makrill i tomatsås istället för äggen.
Tycker ni att det är är tillräckligt varierat för att köra på en längre period, får man i sig allt man behöver näringsmässigt? Jag brukar även komplettera med en vitamin-&mineraltablett och ett par gram omega 3. Jag är på gymmet 3 dagar i veckan och på de dagarna försöker jag fördela lunch/middag ungefär 40/60 (iaf kolhydratdelen), så att det större målet hamnar efter styrkepasset.
Relevanta stats är väl 175cm & 82kg (med inte alltför mycket muskelmassa).
Vad tycks, koloiter?