Visa fullständig version : behöver lite råd
Hej är en kille på 17 år 184 cm lång och väger just nu runt 64-67 kg och tränar 4-5 gånger i veckan.
tränar både gym och konditions träning och behöver lite råd om hur man ska äta och vad. tex, hur mycket kolhydrater och protein mm man ska få i sig och hur tallriken ska se ut när man lagt upp maten?
Vill ha lite bra tips på mat man kan äta när man deffar också och hur många kalorier man ska få i sig per dag!
Pretorian
2012-03-29, 15:09
Planerar du att deffa och gå ner i vikt?
KalleTeodor
2012-03-29, 15:12
Är ingen expert men så mycket vet jag att du nog inte ska deffa på den vikten. om jag skulle deffa på min vikt och längd som är 192 cm och 86kg skulle jag se ut som en räka. kan bara tänka mig hur du skulle se om du gick ner i vikt...
Rekommenderar dig att läsa denna -> http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Vill inte gå ner i vikt utan bara få bort lite fett på magen! Men behöver mer råd om hur man ska äta och hur mycket med mera....
65kg på din längd låter otroligt lite! Att "få bort lite fett på magen" är nog det sista jag skulle göra i din sits. Träna tungt och regelbundet och ligg på ett lagom kaloriöverskott är mitt råd.
Pretorian
2012-03-29, 16:44
Vill inte gå ner i vikt utan bara få bort lite fett på magen! Men behöver mer råd om hur man ska äta och hur mycket med mera....
Bygg istället. När du lägger på dig mer muskler än fett så minskar din fettprocent.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.