handdator

Visa fullständig version : Bättre med bara kolhydrater innan träning istället för efter träning?

Tank9103
2012-03-29, 11:15
Har kört deff nu i cirka 1.5 månad och de börjar gå riktigt tungt på gymmet.
Har kört bara kolisar efter träning och kolhydrater ffrån gröt på morgon. Sen bara prott under dagen och för träning.
Är de då bra att köra kolisar före träning och skippa efter?

Tack på förhand

Pretorian
2012-03-29, 11:21
Jag tror det är bättre att lägga kolisarna efter passet.

begt
2012-03-29, 11:22
Viktigast är att du får det efter träning, men personligen så underpresterar jag om jag inte fått åtminstone lite innan träning också.

Silencer
2012-03-29, 11:23
Ta inte bort näringen runt träningen bara för att det är deff.
Det är viktigast att du kan behålla intensiteten, snarare än att få eventuella marginellt förbättrade hormonsvar av t.ex. fastande träning.

vicarious
2012-03-29, 11:42
Testa släng in lite kolhydrater innan träningen och se vad du tycker.

Tank9103
2012-03-29, 11:57
Viktigast är att du får det efter träning, men personligen så underpresterar jag om jag inte fått åtminstone lite innan träning också.

Vad är lite då? Kör cirka 30g kol efter i sjakern och skippar ris m.m till maten.

MReynolds
2012-03-29, 12:01
Har kört deff nu i cirka 1.5 månad och de börjar gå riktigt tungt på gymmet.
Har kört bara kolisar efter träning och kolhydrater ffrån gröt på morgon. Sen bara prott under dagen och för träning.
Är de då bra att köra kolisar före träning och skippa efter?

Tack på förhand

Hur mycket kalorier äter du på ett ungefär per dag? Vad väger du? Hur lång är du? Börja med att räkna ut ditt BMI (kolla min sida)

Tycker det bästa sättet att bränna fettet utan att påverka träningsresultatet är att kaloriväxla.

Ligg själv på 60% av dagsbehovet icke träningsdagar och 100% träningsdagar. Får alla fördelar av hormoner som utsöndras i störra kvantiteter pga fasta samtidigt som inte träningen blir lidande. Rekommenderar Martin Berkhans Leangains-utformning med 16h fasta och 8h ätfönster.

Läs mer om upplägget i min blogg nedan.

Träna hårt, vila och ät gott! (http://fitforlife.myshowroom.se)

Sheogorath
2012-03-29, 12:08
Jag håller inte med ovanstående eftersom muskeltillväxt också är kaloriberoende, samt att den muskeltillväxt som uppregleras av styrketräning är aminosyraberoende. Man bygger muskler också i vila men då krävs det kalorier!

Till TS: behöver du extra energi under deff och så att säga inte "har råd" med kolhydrater nära inpå passet rekommenderar jag koffein. Räcker det inte med en tablett så ta två. Hitta helt enkelt en dos som ger den "kick" du behöver. Om orken tryter sent i passet och man kör långa pass kan man ta sitt koffein en bit in i träningen istället för före. Experimentera!

Dreas
2012-03-29, 13:20
Jag säger som vicarious, testa med lite kolisar före. Jag rekommenderar det. Under diet så tycker jag 10-15g före är sååå värt.

Tank9103
2012-03-30, 19:17
Okej tack för svaren!