handdator

Visa fullständig version : Deffa eller bygga!? [Bilder]

Valross
2012-03-28, 21:10
Hej, jag har nu deffat bort ett ental kg från denna eländiga kropp.

Och jag undrar vad ni där ute tycker, borde jag deffa mer för att komma i "form" eller börja bygga mera?

Bilden till vänster ca 70 Kg - Bilden till höger ca 100 kg.

och vad uppskattar ni mitt BF till? Längd 170 cm , Ålder 18 år.

:)http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=87832&stc=1&d=1332965277

TheIsh
2012-03-28, 21:19
De flesta på kolo skulle kalla dig spinking och uppmana dig att bygga. Frågan är ju vad Du vill?

carrot
2012-03-28, 21:20
bygg långsamt

zamuel96
2012-03-28, 21:21
bygg långsamt
dehär

paatrik
2012-03-28, 21:23
1. Bra jobbat!
2. Anar jag rutor på 100 kg? Fin potential!
3. Långsam bulk kan fungera, men viktigast är vad du känner.

Valross
2012-03-28, 21:38
Är inte så jättelärd om hur man svarar på varje svar utan att "spamma" .

Men jag vill både deffa och bygga, alltså få bort det lilla sista på magen osv, men endå gå upp i vikt och bygga mycket muskler.

Har ju gymmat i 4 månader ungefär, fick dock sluta nu en månad pga lite problem. Men ska sätta igång igen på måndag och har köpt ett så kallat "pansarpaket" på GymGrossen. vad tror ni om detta?

Nutrid
2012-03-28, 22:28

Men jag vill både deffa och bygga, alltså få bort det lilla sista på magen osv, men endå gå upp i vikt och bygga mycket muskler.

Har ju gymmat i 4 månader ungefär, fick dock sluta nu en månad pga lite problem. Men ska sätta igång igen på måndag och har köpt ett så kallat "pansarpaket" på GymGrossen. vad tror ni om detta?

Det är svårare att bygga muskler i en period av underskott av kalorier. Det är därför många byggare förespråkar att välja en metod, antingen deff eller bulk.

I ditt fall dock som bara har tränat i 4 månader och som just gått ned i vikt så tycker jag att du absolut kan köra på kaloribalans och bara fortsätta träna ett bra tag till. En nybörjare har den förmånen att faktiskt öka i styrka utan att rulla runt halva året på grund av bulkning :).

Bra jobbat btw.

vicarious
2012-03-29, 08:18

Klicka på multiquote på de första inläggen du vill citera och quote för det sista inlägget du ska citera.

clappen
2012-03-29, 10:45
leangains/balans.

Valross
2012-03-29, 16:16
Klicka på multiquote på de första inläggen du vill citera och quote för det sista inlägget du ska citera.

okej, nu fattar jag, tack så mycket! :)

Har iallafall bestämt mig för att ligga på balans över sommaren och bygga, sedan bulka efter det.:)

Acids
2012-03-29, 16:42
deffa ner, höjer troligen ditt självförtroende i sommar :)
Sedan ligg på överskott efter beachsäsongen till nästa år!

Valross
2012-03-29, 17:14
deffa ner, höjer troligen ditt självförtroende i sommar :)
Sedan ligg på överskott efter beachsäsongen till nästa år!

Ja, jag tänkte så också, vill ju inte vara bulkad under sommaren :)
så blir att deffa/ligga på balans i sommar sen fortsätta gymma, för att sedan bulka sen när ishockey säsongen drar igång igen :)

Acids
2012-03-29, 17:29
Ja, jag tänkte så också, vill ju inte vara bulkad under sommaren :)
så blir att deffa/ligga på balans i sommar sen fortsätta gymma, för att sedan bulka sen när ishockey säsongen drar igång igen :)

Låter bra! :)