Visa fullständig version : Motivationsökning med allevo
Hallå,
Jag har tränat bra och ätit ganska bra ( för att vara mig ) under nån månad här nu, har själv märkt bra resultat då kläder sitter bättre osv =).
Har börjat gå nu de sista 2 veckorna på minst en timmes promenad direkt jag går upp och tränar på gym ( mer reps, lättare vikter ) och springer på bandet.'
Tänkte nu ge mig en motivationsboost till,
Har testat Allevo ( "pulverdrinkar" ) förr, så vet att det funkar
och jag vet lika väl att man går upp lika fort igen nästan om man inte håller igång efter och äter mycket samt dricker öl.
Öl biten är inga problem, det har jag slutat med, motion och gym kommer jag garanterat fortsätta med, min fråga är nu, finns det nått bra tillskott
för att dämpa hungern med denna metoden?
Mvh
Pretorian
2012-03-26, 07:02
Strunta i Allevo och börja redan nu att se över kosten. Ät mindre men prioritera protein. Fyll ut med kalorisnåla goda livsmedel som broccoli, ärtor etc. så blir du mättare.
Om du nu har testa Allevo med "bra resultat" men sen gått upp igen så verkar det INTE fungera.. eller?
Strunta i Allevo och börja redan nu att se över kosten. Ät mindre men prioritera protein. Fyll ut med kalorisnåla goda livsmedel som broccoli, ärtor etc. så blir du mättare.
Om du nu har testa Allevo med "bra resultat" men sen gått upp igen så verkar det INTE fungera.. eller?
Som OP skriver så funkade det att tappa vikten, men eftersom han fortfarande åt dåligt och inte tränade gick han upp det igen. Om han nu kör pulver, tappar 10kg, och sen fortsätter träna och äta rätt så kommer han ju knappast gå upp det igen?
Pretorian
2012-03-26, 13:54
Men enligt mig fungerar det inte om man sen går upp. Då kan man säga att svälta sig också fungerar. Jag försöker se det i det långa loppet och då tycker jag man ska göra något som man klarar av under längre tid. Gör rätt från början så att säga.
Han tappade säkert inte bara fett på drinkarna heller, men muskler och vattnen också. Bättre och hälsosammare att hålla sig till en kost med mycket grönsaker och protein.
speedy83
2012-03-27, 11:47
men enligt mig fungerar det inte om man sen går upp. Då kan man säga att svälta sig också fungerar. Jag försöker se det i det långa loppet och då tycker jag man ska göra något som man klarar av under längre tid. Gör rätt från början så att säga.
+1
Lillleif
2012-03-27, 13:29
Det svåra är ju inte att gå ned med hjälp av drinkarna. Problemet är att hitta något som fungerar i vardagen och som ersätter ett dysfunktionellt beteende. Att "ta sig i kragen" helt enkelt.
Käka något mättande istället för att trycka i dig lite pulver..
200g kycklingfile med lite grönsaker från ugnen(kycklingen) går loss på mindre än 300kcal och du blir mkt mättare samt får 40g protein..
Alltså, om han lever på kaloribalans nu, rusar ner 10kg, och sen återgår till kaloribalans (Eller lite kaloriunderskott om han vill ha en mer stabil viktnedgång över tid), varför skulle han isf bli tjock? Visst, han kommer ha ett minskat kaloribehov eftersom han gått ner, men det borde jämnas upp av träning.
Alternativ Ett: VLCD diet som gör att han går ner mycket på kort tid, sen återgå till sakta nedgång.
Alternativ Två: Sakta nedgång med mindre mat.
Varför skulle alternativ ett vara sämre? Poängen är ju att han fortfarande, efter sin korta VLCD diet, har en bra kost och motionerar.
Alevo "fungerar" lika bra som samma mängd kalorier från bra mat. Det är ingen magi.
Självklart, men om han käkar under 1k kcal per dag lär han droppa rätt radikalt. Vem har sagt att det är magiskt?
Pretorian
2012-03-28, 06:49
Alltså, om han lever på kaloribalans nu, rusar ner 10kg, och sen återgår till kaloribalans (Eller lite kaloriunderskott om han vill ha en mer stabil viktnedgång över tid), varför skulle han isf bli tjock? Visst, han kommer ha ett minskat kaloribehov eftersom han gått ner, men det borde jämnas upp av träning.
Alternativ Ett: VLCD diet som gör att han går ner mycket på kort tid, sen återgå till sakta nedgång.
Alternativ Två: Sakta nedgång med mindre mat.
Varför skulle alternativ ett vara sämre? Poängen är ju att han fortfarande, efter sin korta VLCD diet, har en bra kost och motionerar.
Enligt min erfarenhet (har inga studier bakom detta belägg) så fungerar de där snabba genvägarna dåligt. Att strypa intaget för att snabbt komma ner i vikt och sen direkt gå över till balans. Det kommer inte hålla. Bättre att, från början, lägga om sin kost till något som fungerar i längden. FACT!
Fishtank
2012-03-28, 06:56
Självklart, men om han käkar under 1k kcal per dag lär han droppa rätt radikalt. Vem har sagt att det är magiskt?
Det är dåligt däremot.
Det skjuter bara problemet åt sidan en stund.
För en hållbar viktnedgång måste man förändra grunden i sin vardag annars är det poänglöst.
Alltså, har ingen läst OP? Han har redan lagt om sin vardag, han tränar och äter mindre. Han går ner redan. Varför skulle han magiskt sluta med det bara för att han tappar 10kg med en VLCD diet?
Pretorian
2012-03-28, 12:58
Alltså, har ingen läst OP? Han har redan lagt om sin vardag, han tränar och äter mindre. Han går ner redan. Varför skulle han magiskt sluta med det bara för att han tappar 10kg med en VLCD diet?
Om han redan går ner, varför ska han då ändra upplägget och stressa viktnedgången?
Kissekatt
2012-03-28, 13:25
Om han redan går ner, varför ska han då ändra upplägget och stressa viktnedgången?
Det är väl klart han vill se resultat snabbt, det vill väl vi alla?
Håller dock med om att de här dieterna fungerar dåligt.
Det jag forskade fram då jag övervägde den här typen av diet:
Vi säger att du tappar 10kg, av de där 10kg är ca hälften vätska och muskler så du har tappat 5kg fett. Samtidigt får du svårare att tappa vikt sedan då du tappat muskler som förbränner fett.
Pretorian
2012-03-28, 13:47
Men sluta ät så går det ännu snabbare.
Knatcharn
2012-03-28, 14:37
Men enligt mig fungerar det inte om man sen går upp. Då kan man säga att svälta sig också fungerar. Jag försöker se det i det långa loppet och då tycker jag man ska göra något som man klarar av under längre tid. Gör rätt från början så att säga.
+1
Det svåra är ju inte att gå ned med hjälp av drinkarna. Problemet är att hitta något som fungerar i vardagen och som ersätter ett dysfunktionellt beteende. Att "ta sig i kragen" helt enkelt.
+1
+1000.
Lyssna på dessa gossar TS, och lycka till :thumbup: Bättre med en långsam utveckling som håller. Det är ju så sjukt vanligt med folk som kör på såna där drinkar i någon månad, droppar 10kg, är skitglada, äter upp sig igen och börjar om ett halvår senare. Jojobantning är ju knappast hälsosamt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.