handdator

Visa fullständig version : Feedback Schema ::::::

brallan91
2012-03-25, 16:08
Antagligen är folket här så jävla trötta på att kommentera schema, men försöker ändå att få lite kritik på detta.

Jag har tränat gym ca 3 år och kosthållningen är grym! Så nu fattas bara de sista finslipningarna i mitt gymschema! Det jag är mest rädd för är att biceps och mitt ryggpass ligger lite tight! Nojjar som fan över alla schema jag gör men va fan man måste ju prova något nytt ibland! ;D Detta är exempel på övningar jag gör men självklart varieras dessa!

Söndag:Rygg/Traps: Deadlift, Pull-up, Bent Over Barbell Row, Dumbell Shrug
Måndag:Ben
Tisdag:Bröst/Axlar (Inte baksida). Incline Dumbbell Press, Bench Press, Cable Crossover, Military Press
Onsdag:vila
Torsdag:Biceps/Triceps: Hammer Curl, Wide-Grip Barbell Curl, Reverse Grip Triceps Pushdown, Kickbacks
Fredag:Cardio
Lördag:Rygg/Traps Schemat börjar om

henrikl
2012-03-25, 17:04
Det ska inte vara några problem med ryggpasset 2 dagar efter biceps. Det enda jag skulle ändrat är att lägga till en övning för utsida axlar och byta övningarna för triceps till några som är lättare att överbelasta med t.ex frenchpress och liggande tricepspress alt. Vanliga pushdowns

Stor Hård Ådrig
2012-03-25, 17:51
Om du separerar triceps från bröstpasset hade jag definitivt kört tyngre övningar för triccarna. T.ex. smalbänk/triceps extensions/dips. Sen hade jag lagt till en isoleringsövningar för baksida axlar på Rygg/traps-dagen. Rent generellt föredrar jag också att köra de övningar jag använder mest vikt på först. Vet dock inte om du har skrivit övningarna i ordning.

Lycka till! :)

brallan91
2012-03-25, 18:20
Om du separerar triceps från bröstpasset hade jag definitivt kört tyngre övningar för triccarna. T.ex. smalbänk/triceps extensions/dips. Sen hade jag lagt till en isoleringsövningar för baksida axlar på Rygg/traps-dagen. Rent generellt föredrar jag också att köra de övningar jag använder mest vikt på först. Vet dock inte om du har skrivit övningarna i ordning.

Lycka till! :)

Tackar för svaret! Inget är i ordning :) Självklart det tyngsta först! Detta är bara exempel på schemat, övningarna i sig ändras. Brukar köra smalbänk/Skull Crusher. Dips kan jag inte pga skada för tillfället.