Visa fullständig version : Kostschema. ÄR det bra eller dåligt??
hejsan.
Jag är en snubbe på 172cm, 65kg. Tränar: 3-4 dagar i veckan.
Är nybörjare med dieter.
jag börja träna för ca 3 veckor sedan, och tänkte att börja med deffa och inte bulk för att inte dra på mig massa fett om jag skulle "misslyckas" med träningen.
men mitt kostschema ser ut så här.
Frukost: 3st Ägg + multivitaminer.
Mellanmål: 250g Kvarg + 1 kps Omega 3
Lunch: 120-150g kyckling eller lax. med 1-2st kokt potatis.
(tränar)
1 gainer shake efter träningen.
ca 1 timma efter träning: 120g tonfisk
kvällsmat: 250 g kvarg.
jag får det till ca 150-160g protein.
är det något jag skall ändra på eller ska jag följa detta?
Tack på förhand.
enda jag har att fråga är varför tonfisk 1h efter träning?
Förstår inte kombinationen två potatisar och en gainer.
vicarious
2012-03-25, 10:16
Förstår inte kombinationen två potatisar och en gainer.
+1. Byt istället till typ 7-8 potatisar och ingen gainer :)
Det ser ut som väldigt lite mat. För lite kanske.
Pretorian
2012-03-25, 19:58
Skulle jag äta det där under en hel diet skulle jag bli galen. Du kan variera med kött, tex fläskfilé, kotlett, karré, köttfärs, ryggbiff etc. Och det låter som lite mat med en lunch på 120 g kyckling.
Ät mycket mer efter träningen. Skippa multivitaminer och köp lite broccolimix eller liknande (mkt mättnad för lite kalorier)
hur mkt skall jag öka då, i protein per måltid? ska man inte ligga mellan ca:2-2.5 g protein/kropps kg.? som sagt, är ny med att äta "rätt".
hur mkt skall jag öka då, i protein per måltid? ska man inte ligga mellan ca:2-2.5 g protein/kropps kg.? som sagt, är ny med att äta "rätt".
Dubbla mängden kött/kyckling och potatis, och ät ett till liknande mål. Du kan variera potatisen med ris, pasta, linser, grönsaker etc.
greenfish
2012-03-29, 18:43
Tänker bara säga detta, sen får du ta till dig vad du vill.
*Släng multivitaminerna, om du inte får i dig vitaminerna från din baskost, se över din kost, kan nästan garantera dig att du pissar ut ica's vitaminer
*att "deffa" betyder att du skalar bort fet för att se tydligare muskelmassa. Du är nybörjare och istället för att bygga muskler så vill du plocka bort? Varför inte bara banta istället?
*Jag tycker du borde pröva att träna med ditt nuvarande kostschema i några månader, kan garantera att du kommer att gå ner i vikt!
*172cm 65 kg, är du boxare? är fjädervikt dit mål :) ?
Jag är 173cm, på 65kg ser jag skelett smal ut.
Du bestämmer själv hur mycket fet du lägger på dig. Att bygga muskler krävs energi och protein, går inte att ändra på den formeln.
Jag gjorde själv misstaget att deffa när jag började styrketräna, kommer aldrig att gå på den niten igen.
Lycka till!
Så logiskt ska jag "bulka" istället då. Tillägga mer kolhydrater än vad jag har gjort tidigare . tack för svaren.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.