Logga in

Visa fullständig version : Standardmätning?

Degerslatten
2012-03-21, 23:02
Finns det någon "standardmall" för mätning av formen? Alltså var och i vilket "läge" man mäter sig för att kunna mäta framgångar/bakslag.
T.ex.:
Lår grövsta stället spänd/avslappnad
osv...

LarsLasr
2012-03-21, 23:09
En helkroppsspegel i ordentligt ljus brukar ge en bra uppfattning om ens form.
Ser det bra ut, nice! Ser det vekt ut, fixxa!

Degerslatten
2012-03-21, 23:13
Haha ja den har jag kollat i och konstaterat att det är mycket som behöver fixas:) Jag skulle dock vilja ha mera siffror utöver bilder på hur jag förändras...

stromming
2012-03-21, 23:18
Midjan och vågen skulle jag säga är det intressantaste. Hur jag ser ut i spegeln kan variera extremt beroende på vad jag ätit senaste dygnet och hur bra jag mår (Ser förjävla bra ut bakis, en kombination av att man är uttorkad och att man fortfarande har lite vodkahybris)

Jeml
2012-03-21, 23:59
Ser förjävla bra ut bakis

haha! :D

Tobias5511
2012-03-22, 00:02
Midja, armar, bröst, lår.

Ola Wallengren
2012-03-22, 09:02
Våg, omkrets på midja, armar, lår samt spegel/foto. Det kommer du långt på.

z_bumbi
2012-03-22, 09:48
Vader och underarmar bör man inte glömma, det gör redan så många andra.

Mät spänd
Överarm på grövsta stället. Den jobbiga varianten är att också mäta med rak arm dvs mindre biceps.
Underarm på grövsta stället. Den jobbiga varianten är att även mäta med rak handled.
Bröstmått, ta en fast punkt t ex över bröstvårtorna och se till att måttbandet är i våg dvs på samma höjd hela vägen runt.
Lår på det grövsta stället. Den jobbiga varianten är att också mäta ett fast mått ett visst antal cm från knät. Låret är långt och fett och muskler lägger sig olika.
Vader på grövsta stället

Mät avslappnad
Midja

Vikt

JonathanHallin
2012-03-22, 20:16
Mät avslappnad
Midja

Vikt

är de inte "bättre" att spänna magmusklerna? för vissa dagar kan jag tycka man e lite mer uppblåst eller vad man ska säga :p

Sniggel
2012-03-22, 21:34
är de inte "bättre" att spänna magmusklerna? för vissa dagar kan jag tycka man e lite mer uppblåst eller vad man ska säga :p

Jo men om du är uppblåst så påverkar det även om du spänner magen. Kanske inte lika mycket. Men där är nog en större variation i midjemåttet om du spänner (eftersom du förmodligen spänner på olika vis varje gång) än om du är helt avslappnad.