Visa fullständig version : vad gör jag för fel ! (Armarna)
Karre gfx
2012-03-21, 18:02
Hej,
jag har kört nu med gymmet i ung 1,5 år .. jag har växt mycket och är nöjd med min kropp nu, men det är ett problem jag har svårt med att bygga! ARMAR ! jag har det så svårt att bygga armarna jag vet inte varför , jag kör armar 2 gånger i veckan hårt ... jag försöker att lyfta tungt för att de ska växa ..
asså visst de har växt sen jag började men lite bara, jag har 38 runt biceps :(( vad ska jag göra för att få de till 42?
stromming
2012-03-21, 18:09
Har du testat högreps och lång TuT och sån skit nån gång?
38 är ju inte så lite kalla..?
Kan det vara så att du kör armar för mycket kanske.. Tänker du på att triceps aktiveras med bröst och biceps med rygg?
38 är ju inte så lite kalla..?
Kan det vara så att du kör armar för mycket kanske.. Tänker du på att triceps aktiveras med bröst och biceps med rygg?
Precis vad jag tänkte.
Kör du triceps med bröst, och biceps med rygg? Eller kör du två armpass PLUS rygg och bröst?
Mina armar började växa mer när jag plockade bort vikt och tänkte på att få en speciell känsla.
tänk också på att träna triceps ordentligt för det är egentligen dom som gör att armarna ser stora ut eftersom dessa muskler är större än biceps muskeln å sen en övning som är jävligt bra men som jag tycker många förbiser är Preacher Curl rekommenderas dock är detta för biceps
FrankDrebin
2012-03-21, 18:27
En bild vore på sin plats.
Karre gfx
2012-03-21, 18:35
tack alla ska snart ta kort och lägga up ..
Jag har med små armar, har börjat köra biceps 2 ggr i veckan samt triceps 2 ggr i veckan men inte hög volym på varje pass. Tror det har hjälpt lite.
Supermicke
2012-03-21, 20:15
vad är det som man brukar säga? viktuppgång på 1kg per cm? har du gått upp i vikt nåt?
luderlasse
2012-03-21, 20:52
Min upplevelse är att triceps växer bättre på lågreps 4-6 min absoluta favvo övning är liggande tricepsextension med olympisk stång, tänk på att hålla in armarna och jobba både över axelleden och armbågsleden.
Smal bänkpress är en annan favorit.
På slutet av triceps passet brukar jag pumpa ut lite högreps enhands i kabel.
För biceps har jag tre favoritövningar, jag brukar alltid köra högreps för biceps.
Skivstångscurl ta en rak stång, ez-stången kopplar ur bicepsen.
Hantelcurl, tänk på att supinera ordentligt, dvs vrida handleden så tummen pekar utåt, annars används brachialis mer än biceps.
Preachercurl med rak stång, högereps ofc, MUMS! :D
Lycka till!
Lugn nu, du har tränat i 18 månader..
RobbanColeman
2012-03-21, 21:17
Jag anser att 18 månader är en ganska lång tid om man gör rätt. Det hinner hända enormt mycket på den tiden med rätt vägledning. Allt är givetvis relativt...
Få till en bra träff, det är mitt tips.
Popliteus
2012-03-21, 21:50
har du testat armkur med 1000 reps armar?
Som andra skrivit, problemet kan vara att du lyfter tungt med få reps.
Sen spelar ju anlagen en väldigt stor roll, jag har tränat i 3 år seriöst och mina armar har kanske vuxit 2.5-3cm, och jag har riktigt pissiga anlag.
stålrasta
2012-03-21, 22:23
En liten fråga.. när ni mäter armar är det då med utsträckt arm, eller ihopdragen med spänd biceps?
http://gifsforum.com/images/gif/clap%20clap%20clap/grand/Charles-Dance-benedict-clap-clap-clap-eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3-421.gif (http://gifsforum.com/gif/32663)
En liten fråga.. när ni mäter armar är det då med utsträckt arm, eller ihopdragen med spänd biceps?
Spänd arm på det största stället.
stålrasta
2012-03-21, 22:55
Spänd arm på det största stället.
Tackar
Karre gfx
2012-03-22, 09:22
Okej tack, mina övningar på biceps är stående med stång 17 kg på varje sida och 5 reps/4 set !!! Är det rätt
chrille87
2012-03-22, 10:37
38cm är ju inte dåligt!
Karre gfx
2012-03-22, 11:39
Ja men det känns Samma storlek sen jag börja
Fishtank
2012-03-22, 11:45
Okej tack, mina övningar på biceps är stående med stång 17 kg på varje sida och 5 reps/4 set !!! Är det rätt
Fucking Åmål alltså.
Nej men menar du att du kör curl på 54 kilo och 5 reps.
Kanske dags att sänka vikten lite och sikta på 12-15 reps, Märker då att mina biceps svarar mycket bättre på det även om allt annat gillar lågreps bättre.
Karre gfx
2012-03-22, 12:06
Fucking Åmål alltså.
Nej men menar du att du kör curl på 54 kilo och 5 reps.
Kanske dags att sänka vikten lite och sikta på 12-15 reps, Märker då att mina biceps svarar mycket bättre på det även om allt annat gillar lågreps bättre.
Okej tack för tipset ;)
jag har det så svårt att bygga armarna jag vet inte varför , jag kör armar 2 gånger i veckan hårt ...
Att köra endast 4 set, två gånger i veckan är inte att träna hårt (mycket).
1. Kör du armar separat eller är triceps/biceps agonist på bröst- resp. rygg passet? Dvs har du arbetsset specifikt för triceps/biceps på din bröst/rygg-dag?
2. Om svaret är separat så blir följdfrågan; vilar du armarna tillräckligt mycket?
3. Testa att köra fler reps och kortare vila för att få någon form av strypträning - funkar bra för mig
4. Triceps brachii är en mycket stor del av armen - se över tekniken i dina övningar - det kan mycket väl vara så att ditt rörelseomfång är helt åt skogen och du använder antagonister alldeles för mycket för att få upp/ner vikten som brukar vara populärt (men ej att föredra) i t.ex pushdowns som istället blir någon form av pulldown dvs ryggövning
Hur är det med resten av kroppen? Har det växt på bra i ben/bröst/rygg? Annars kan ju kosten vara ett problem också
edit: 38cm är inte dåligt någonstans :p
Hur ser triceps- och bicepspassen ut? Hur ofta? vilka övningar? Antal set och reps?
Karre gfx
2012-03-22, 19:10
mitt schema:
måndag: armar ( biceps, triceps)
tisdag: bröst axlar
onsdag: rygg, biceps
torsdag: bröst, axlar, triceps
fredag: ben
vad tycks ?
Karre gfx
2012-03-22, 19:14
jag kör varje övning sets, och 8-10 reps
biceps kör jag , hantlar, och stången stående ..
bröst: bänkpress och rep och så sne bänk ..
triceps: cable pushdowns, dips, ( repet med olika stång)
Karre gfx
2012-03-22, 19:15
1. Kör du armar separat eller är triceps/biceps agonist på bröst- resp. rygg passet? Dvs har du arbetsset specifikt för triceps/biceps på din bröst/rygg-dag?
2. Om svaret är separat så blir följdfrågan; vilar du armarna tillräckligt mycket?
3. Testa att köra fler reps och kortare vila för att få någon form av strypträning - funkar bra för mig
4. Triceps brachii är en mycket stor del av armen - se över tekniken i dina övningar - det kan mycket väl vara så att ditt rörelseomfång är helt åt skogen och du använder antagonister alldeles för mycket för att få upp/ner vikten som brukar vara populärt (men ej att föredra) i t.ex pushdowns som istället blir någon form av pulldown dvs ryggövning
Hur är det med resten av kroppen? Har det växt på bra i ben/bröst/rygg? Annars kan ju kosten vara ett problem också
edit: 38cm är inte dåligt någonstans :p
tackar, jag är nöjd med resten av kroppen specielt rygg, bröst, mage :) bara armar jag stör mig på :(((((
Som jag uppfattar det vill du köra:
Ben 1 gång/vecka
Bröst och axlar 2 ggr/vecka
rygg 1 gång/vecka
Eller?
Har du möjlighet att träna lördag eller fredag? Blir så svårt att optimera armträningen när man inte kan vila dom mellan fler ben- och ryggpass...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.