handdator

Visa fullständig version : är inte helt säker om jag gör rätt!

Karre gfx
2012-03-21, 17:40
Hej,
jag väger 77 och tycker att jag har lite fett på mage som jag vill få bort och få fram magmusklerna istället.
jag har börjat äta lite , ( ingen frukost, lunch i skolan, äta hemma, och kvällsmat)
det ända jag äter nu är fisk, kyckling, ... jag känner mig hungrig hela tiden men vågar inte ta i mig något som har mycket kolhydrater ..

tycker ni att jag gör rätt eller fel ? om jag ska få bort fett till muskler ..
( jag tränar gym varje dag + 200-300 situps varje dag )

Denniss
2012-03-21, 17:42
"Deff - en guide"
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Karre gfx
2012-03-21, 17:45
asså jag vill gå upp i vikt men med muskler mest helst

Ado2000
2012-03-21, 17:59
så du vill både ta bort fettet från magen för å få magmuskler och bygga muskler på andra ställen ??

vicarious
2012-03-21, 18:03
asså jag vill gå upp i vikt men med muskler mest helst

Det vill nog alla.

Fett kan aldrig bli till muskler. Man får göra sig av med fettet och lägga på sig muskler.

Karre gfx
2012-03-21, 18:04
Det vill nog alla.

Fett kan aldrig bli till muskler. Man får göra sig av med fettet och lägga på sig muskler.

ja men hur ? :(

Karre gfx
2012-03-21, 18:05
så du vill både ta bort fettet från magen för å få magmuskler och bygga muskler på andra ställen ??

jaa :(

Ado2000
2012-03-21, 18:10
som jag förstår det så vill du ha muskler på andra ställen men samtidigt få bort fettet från magen å få synliga magmuskler grejen med det är att du kan fixa det frågan är bara vill du ha en 6-pack eller en 4-pack

grejen är den om du vill bygga muskler måste du nästa ligga på ett kcal överskott det går nog och på ett underskott men du måste dels vara noggrann som fan med kosten å sen kommer det gå rätt långsamt

det beror på vad du prioriterar helt enkelt synliga magmuskler eller ha mer muskler på resten av kroppen å fixa magmusklerna sen

så jag ser det så du kan antigen bygga upp dig å få mer muskler fast i samma veva lägga på dig en del fett men sen när du känner dig nöjd börja göra dig av med fettet och gör musklerna mer synliga på detta sättet kan du prioritera en sak i taget, först det ena sen det andra

wcanka
2012-03-21, 18:15
Hej,
jag väger 77 och tycker att jag har lite fett på mage som jag vill få bort och få fram magmusklerna istället.
jag har börjat äta lite , ( ingen frukost, lunch i skolan, äta hemma, och kvällsmat)
det ända jag äter nu är fisk, kyckling, ... jag känner mig hungrig hela tiden men vågar inte ta i mig något som har mycket kolhydrater ..

tycker ni att jag gör rätt eller fel ? om jag ska få bort fett till muskler ..
( jag tränar gym varje dag + 200-300 situps varje dag )

När får magen vila då?

Karre gfx
2012-03-21, 18:31
lördag & söndag

Karre gfx
2012-03-21, 18:34
okej det låter bra, men hur tycker du jag ska äta dagligen ? hur många gånger om dagen för att inte få för mkt fett, vad för typ mat ?

Ado2000
2012-03-21, 20:04
det får någon som är mer kunnig svara på vet bara att du behöver få i dig 2g protein per kroppsvikt så din kroppsvikt*2 = mängd protein du behöver få i dig skadar inte om du får i dig mer, men just hur mkt du ska ligga på överskott kan jag inte svara på, själv brukar jag bara äta allt möjligt å sen går jag ner får ser ingen poäng i å hålla kolla på maten under bulk när jag ändå måste göra det sen

speedy83
2012-03-21, 20:07
Jag skulle tippa på att dina 2-300 sit-ups varje dag är ganska bortkastad tid och ansträngning. Du kan inte punktförbränna fett och du borde väl snarare träna dem som övriga kroppsdelar om du vill att de ska bli större?

Iofs får du ju bra muskelkondition i magen men det ger dig nog inte bättre 6-pack.