handdator

Visa fullständig version : Aminosyror intag?

Likeapeanut
2012-03-20, 15:54
Frukost 11:00
Gröt,proteinshake

Lunch 14:00
Shake, steka ägg eller kesella med lite skogsbärsfil kan även ta någon hårdmacka och diverse kostillskott mellan lunch och träning. (L-glutamin,Kreatin)

Träning ca 17:00
Pwo-jack3d
Post-workout shake.

18:00 middag - olika
sen tar jag ytterligare en shake på kvällen med något ''snack''

Vart kan jag klämma in EAA(aminosyror) under dagen,innan träningen,just efter träningen? *flex*

Tack på förhand *gah!*

eequal
2012-03-20, 15:58
Jag brukar dricka min EAA under träningspasset :) Hjälper till med återhämtningen osv då.

vicarious
2012-03-20, 15:58
Varför vill du klämma in något du inte behöver? Det ser bra ut som du har det nu. Don't fix it if it isn't broken.

Likeapeanut
2012-03-20, 16:04
Varför vill du klämma in något du inte behöver? Det ser bra ut som du har det nu. Don't fix it if it isn't broken.

Tacksam för snabbt svar, har kvar en burk och tänkte försöka få slut på den.
Därför undrade jag. :)

Fredriiik
2012-03-20, 16:08
det lär ju inte skada om du tar den en bit innan frullen, eller kanske 20 min innan lunchen.
Ta den på tom mage så får du bäst effekt.

vicarious
2012-03-20, 17:13
Tacksam för snabbt svar, har kvar en burk och tänkte försöka få slut på den.
Därför undrade jag. :)

Ok. Då hade jag tagit direkt på morgonen samt direkt innan träning.

Likeapeanut
2012-03-20, 18:03
det lär ju inte skada om du tar den en bit innan frullen, eller kanske 20 min innan lunchen.
Ta den på tom mage så får du bäst effekt.

Okej, får köra slut på burken på det sättet! Tack

Heeman
2012-03-21, 00:18
Ok. Då hade jag tagit direkt på morgonen samt direkt innan träning.

Motivera varför den skulle tas på morgonen?

Eaa skall tas innan och efter träning med fördel under passet dessutom. Visst en dos på morgonen skadar ju inte, men din kropp är återställd över en 8h sömn så mera byggstenar, njeo. Protein till frukost.

Hetz
2012-03-21, 00:24
Skulle flytta din post-workout shake till 30 min innan passet, sedan EAA efter tillsammans med kreatinet

@Heeman: EAA under passet känns lite overkill om det nu inte innehåller citruline malate och liknande - om du menade i syfte att motverka nedbrytning så tror jag att du lider av grav optinoja :D

edit: vid diet så skulle jag inta den direkt på morgon före cardio

vicarious
2012-03-21, 00:27
Motivera varför den skulle tas på morgonen?

Eaa skall tas innan och efter träning med fördel under passet dessutom. Visst en dos på morgonen skadar ju inte, men din kropp är återställd över en 8h sömn så mera byggstenar, njeo. Protein till frukost.

Tom mage. Snabbupptagligt protein efter nattens fasta.

Vad menar du med "din kropp är återställd"? Protein är uppbyggt av aminosyror.

Albin Eriksson
2012-03-21, 00:39
Du är väl vaken mer än mellan 11.00-18.00, innan och efter kan ju vara idé. Samt innan och efter träningspasset, samt om det går lång tid mellan målen.