Visa fullständig version : Flytta på muskelfästen (operation)
Tjena!
Nu är det så att jag på senaste tiden har upptäckt att jag har ett så kallat "Pec-gap". Till en början störde det mig inte men nu har det börjat bli mer och mer irriterande, jag vill uppnå fysisk perfektion och det går inte när muskelfästena inte är så bra som möjligt!
Därför undrade jag om man kan flytta på muskelfästena i brösten genom operation? Vad kallas då en sådan operation, vad kostar den och hur länge måste jag hålla mig från träning isf?
Bilder på delningen mellan pecsen kan ni se i journalen om det är av intresse.
Jag vet att det hade kunnat vara värre men stör mig fruktansvärt mycket på att ha en "flaw" som man inte kan göra något åt, genetiska begränsningar är det absolut värsta jag vet!
Mvh
Fishtank
2012-03-17, 14:35
Du kan skaffa mer massa på brösten så syns det inte.
Som det ser ut nu tycker jag det inte var mycket massa på brösten därav mellanrummet.
Du kan skaffa mer massa på brösten så syns det inte.
Som det ser ut nu tycker jag det inte var mycket massa på brösten därav mellanrummet.
Självklart hjälper mer massa men mellanrummet (speciellt nedre delen) kommer alltid att vara där oavsett
Hur gammal är du? Jag lägger ingen värdering i din ålder. Men anledningen till att jag frågar är att nå "fysisk perfektion" och anledningarna till att göra det brukar tyna bort desto äldre man blir och desto mer man tränar.
Hur gammal är du? Jag lägger ingen värdering i din ålder. Men anledningen till att jag frågar är att nå "fysisk perfektion" och anledningarna till att göra det brukar tyna bort desto äldre man blir och desto mer man tränar.
Jag fyller 18 i år :)
Jag vill göra allt för att bli så bra jag bara kan, och speciellt detta gnager som fan på mig..
Jag tycker att det ser normalt ut....du har optinojja, och ger mig nojja för mina pecs som bonus...
Jag tycker att det ser normalt ut....du har optinojja, och ger mig nojja för mina pecs som bonus...
Optinojja är det bästa som finns! Det hjälper en att sträva efter att bli den bäste man kan! ;)
Tänk efter lite nu
Vad tycker du jag ska tänka på?
Järvskan
2012-03-17, 15:36
Synthol eller silikon kanske kunde vara ett bättre alternativ?
Synthol eller silikon kanske kunde vara ett bättre alternativ?
Nejnej fyfan för synthol, kanske när jag blir proffs! ;)
Saken är att silikonet inte kommer växa i takt med musklerna och det kommer se duktigt skevt ut efter ett tag
Silencer
2012-03-17, 16:05
Det där glappet har de flesta, tycker inte det gör så mycket.
Värre med höga biceps/triceps/lats/vader vilket jag också har. :P
Äh sluta nojja nu. Lägger man på sig lite fett syns det väl mindre? du behöver bli fet för det heller.
Ditt bröst ser ut som vilket annat bröst som helst :confused:
Det där glappet har de flesta, tycker inte det gör så mycket.
Värre med höga biceps/triceps/lats/vader vilket jag också har. :P
Nä, som sagt har jag inte ens märkt det förrens på sistonde..
Äh sluta nojja nu. Lägger man på sig lite fett syns det väl mindre? du behöver bli fet för det heller.
Att inte kunna vara riktigt, riktigt rippad och se bra ut samtidigt finns tyvärr inte i min värld ;)
Ditt bröst ser ut som vilket annat bröst som helst :confused:
Missar du glappet mellan pecsen måntro? ;)
LarsLasr
2012-03-17, 16:18
Att flytta på muskelfästen pga skönhetsideal är inget man sysslar med i sverige. Tvivlar på att man ens kan flytta fästen och bibehålla funktion/möjlighet att träna då det är väldigt svårt att skapa något bra sätt att fästa muskeln på det nya stället.
Silikon är nog bästa alternativet för att fixxa till din "flaw" :D
Glapp? När jag ser bilden förstår jag inte vad du vill göra. Med reservation för eventuella mindre skillnader så är det så ska se ut.
Glapp? När jag ser bilden förstår jag inte vad du vill göra. Med reservation för eventuella mindre skillnader så är det så ska se ut.
Vill få ihop pecsen så att det inte är ett mellanrum mellan dom, se Dolph Lundgren t.ex.
Gör det svåra först, dvs uppnå "fysisk perfektion" så kan du fundera på att sila mygg efter.
Jag undrar om det inte skulle vara bättre om du var och tränade bröst ist för att börja starta trådar osv om att operera muskelfästen?
Jag ser inga fel. Om 3-4 kommer du inte heller göra det:)
Gör det svåra först, dvs uppnå "fysisk perfektion" så kan du fundera på att sila mygg efter.
Ja, självklart blir jag inte perfekt bara för att jag skulle fixa till muskelfästena i pecsen men det är ju ett nödvändigt steg som jag måste ta förr eller senare (om jag fortfarande upplever att det behövs).
Jag undrar om det inte skulle vara bättre om du var och tränade bröst ist för att börja starta trådar osv om att operera muskelfästen?
Jag ser inga fel. Om 3-4 kommer du inte heller göra det:)
Kör bröst 2ggr/vecka ;)
killenigrillen
2012-03-17, 16:45
Jag har svårt att se vad en sådan operation skulle ge dig, förutom mer vatten på din "uppnå fysisk perfektion-kvarn".
Det är upp till dig att forma din kropp utifrån dina egna förutsättningar och förmågor.
Jag skulle tro att du kommer att komma över detta inom en snar framtid när du fått perspektiv på saker och ting. Den känsla du kommer få efter en eventuell operation kommer att vara 1000ggr sämre än om du lyckats bygga en anständig massa på pecsen utan kirurgiska ingrepp i din kropp (som för övrigt fortfarande växer).
Jag har svårt att se vad en sådan operation skulle ge dig, förutom mer vatten på din "uppnå fysisk perfektion-kvarn".
Det är upp till dig att forma din kropp utifrån dina egna förutsättningar och förmågor.
Jag skulle tro att du kommer att komma över detta inom en snar framtid när du fått perspektiv på saker och ting. Den känsla du kommer få efter en eventuell operation kommer att vara 1000ggr sämre än om du lyckats bygga en anständig massa på pecsen utan kirurgiska ingrepp i din kropp (som för övrigt fortfarande växer).
Jag vill alltså inte bli begränsad av något jag inte kan påverka då det är det absolut värsta jag vet.
killenigrillen
2012-03-17, 16:59
Jag vill alltså inte bli begränsad av något jag inte kan påverka då det är det absolut värsta jag vet.
Det kallas livet. Jag är 191cm och har breda höfter och smala axlar. Jag lägger på mig fett på höfter och lår lätt och har fotvalv som är höga som hus. (dessutom har jag inte världens största k¤k heller)
Deal with it. Jag tror du kommer trivas bättre med din egen kropp om den är just det: DIN EGEN. Inte nåt en kirurg har klippt o klistrat fram.
Det finns inget glapp förutom det naturliga.
Det kallas livet. Jag är 191cm och har breda höfter och smala axlar. Jag lägger på mig fett på höfter och lår lätt och har fotvalv som är höga som hus. (dessutom har jag inte världens största k¤k heller)
Deal with it. Jag tror du kommer trivas bättre med din egen kropp om den är just det: DIN EGEN. Inte nåt en kirurg har klippt o klistrat fram.
Uppskattar verkligen din input, dock tror jag vi har väldigt mycket olika syn på livet (beror säkert på bland annat ålder).
Jag har mycket jag skulle vilja ändra med mina gener också men detta är det enda som verkligen är det som inte går att göra något åt ALLS. Att sätta in silikon känns rätt fult då man får "gratis" massa men att helt enkelt pilla till fästet lite vore forgivable i mina ögon ;)
Nej. Du kan inte flytta på muskelfästena för att uppnå fysisk perfektion.
Axlarna behöver massa. Jobba på det istället.
Strax 12 år sedan jag var 18. Vilka små bekymmer jag hade då.
Som sagt, du måste ju vilket fall som ha en hel del muskelmassa på brösten.
Fixar du fästerna kanske dom ändå inte blir perfekta när det börjar lägga på sig en del massa där.
killenigrillen
2012-03-17, 17:12
Uppskattar verkligen din input, dock tror jag vi har väldigt mycket olika syn på livet (beror säkert på bland annat ålder).
Jag har mycket jag skulle vilja ändra med mina gener också men detta är det enda som verkligen är det som inte går att göra något åt ALLS. Att sätta in silikon känns rätt fult då man får "gratis" massa men att helt enkelt pilla till fästet lite vore forgivable i mina ögon ;)
Jo jag hoppas jag inte låter alltför dryg heller, inte min mening :)
Det är skitlätt för mig att säga hur du ska göra och tänka men frågan är ju om jag tar mina egna råd? Troligtvis inte haha.
Du säger att du inte vill begränsas av sånt du inte kan påverka? Det enda som begränsar dig är att du LÅTER det begränsa dig. Ett annat sätt att tänka är "jag har en glipa i mina nedre pecs, det finns inget jag kan göra åt det, varför ska jag då oroa mig för det?".
hade det handlat om att du hade dålig vidd på ryggen hade det kanske låtit såhär "jag har dålig vidd på ryggen, jag kan åtgärda det genom att träna latsen, varför ska jag då oroa mig för det?"
Finns det något du kan göra för att påverka ett problem så finns det inget att oroa sig för. Finns det INTE något du kan göra (DU, inte nån annan) för att påverka problemet så finns det heller inget att oroa sig för.
Kolla hur det ser ut om 5 år när du förmodligen (?) har större pecs.
Vill bara påpeka att jag inte tycker att pecsen är det som fattas för att jag ska nå fysisk perfektion! HAHAHA!
Nejnej jag har måååånga kilo kvar tills dess, men det är en del av pusslet såattsäga :)
Tackar för all kritik, det är det bästa jag vet :D
Ingen läkare kommer att göra en sådan operation, resultatet skulle bli att du blir handikappad för livet och utseendet skulle säkerligen bli sämre. Glöm det här och fundera på något annat.
Ingen läkare kommer att göra en sådan operation, resultatet skulle bli att du blir handikappad för livet och utseendet skulle säkerligen bli sämre. Glöm det här och fundera på något annat.
Helt säker?
Helt säker?
Ja. Du har ingen aning om hur lång rehabilitering det handlar om även om man skulle lyckas med en sådan här operation. Men som sagt ingen läkare skulle göra det så det spelar ju egentligen ingen roll.
Sheogorath
2012-03-17, 18:44
Hade det varit att flytta ett muskelfäste så kanske, kanske du hade kunnat få tillbaka full funktion, styrka och uppnå smärtfrihet. Men det du frågar efter är att flytta hela det stora fjäderformade muskelursprunget på bröstbenet. Du kan INTE räkna med att ha en fungerande bröstmuskel efter en sådan operation. De utförs vid svåra bröstkorgsdeformiteter men då handlar det om missbildningar i bröstkorgen som äventyrar hjärt- och lungfunktion.
Spartansk
2012-03-17, 18:52
Jag tycker du ska sikta på större perfektion i din personlighet. Att bry sig sådär mycket om ett muskelfäste är en flaw du borde försöka bli av med, enligt mig.
Jag tycker du ska sikta på större perfektion i din personlighet. Att bry sig sådär mycket om ett muskelfäste är en rätt stor flaw, enligt mig.
Jag tycker inte att du ska uppmuntra TS till att starta en tråd om en frontallobsoperation.
Spartansk
2012-03-17, 18:54
Jag tycker inte att du ska uppmuntra TS till att starta en tråd om en frontallobsoperation.
Det fina i kråksången är att det inte krävs någon operation.
Det fina i kråksången är att det inte krävs någon operation.
Precis :)
Troligt att någon skulle göra en sådan operation...hehe. Kanske om du åker till en kåkstad i Brasilien ;-)
Det finns många som har lite glapp som fått riktigt snygga bröstmuskler genom att lägga på sig mycket massa, kör på du i 5-10år till så blir det bra ska du se.
Berrypicker
2012-03-17, 19:47
Asså teo du kan ju ta o tejpa ihop tuttarna och köra en BH på det, kommer se ut som att du har större pecs!
Eller så slutar du nojja och skaffar större ben.
Borde inte Kolo ha åldersgräns?
Du är 18 år och vet varken vad som är upp eller ner .. Under stången med dig och träna! Du tror att du är ute efter perfektion men i din ålder har ju knappt hjärnan vuxit ihop .. ;)
bigtraps
2012-03-17, 20:05
Sök upp en plastikkirurg utomlands. Ta banklån. Lev ut din dröm
Hur kan någon ens fundera på en sådan operation. Är ditt ansikte helt 100% perfekt då? Annars kan du väl börja där, det är ju helt klart görbart. Det hade jag gjort.
Du är 18 år och vet varken vad som är upp eller ner .. Under stången med dig och träna! Du tror att du är ute efter perfektion men i din ålder har ju knappt hjärnan vuxit ihop .. ;)
Något säger mig att du också är väldigt ung, så du får tänka efter lite eftersom du skulle förmodligen ligga under åldersgränsen :laugh:
Springer
2012-03-17, 22:31
Min polare ramlade och drog av ett muskelfäste (från benet) i axeln. Supraspinatus? Minns inte. NU, ett år senare är det inte riktigt bra, men han kan använda armen i alla fall. Och då är han en sådan där envis en som gör all rehab.
Jag tränar för fullt! ;)
Hur kan någon ens fundera på en sådan operation. Är ditt ansikte helt 100% perfekt då? Annars kan du väl börja där, det är ju helt klart görbart. Det hade jag gjort.
Självklart bör jag följa din felfria logik och operera ansiktet när jag försöker få min kropp att se så bra ut som möjligt!
Bra tänkt, creds!
Frågan var enkel: GÅR det att flytta på ett muskelfäste och på så sätt jobba sig förbi en genetisk begränsning?
Att ni tycker att jag ska lobotomeras, träna mer eller vara äldre är inte särskilt relevant och är inte anledningen jag frågade på detta forum.
prOtotype
2012-03-17, 22:42
Och svaret var NEJ. Men att du frågar tyder på lite andra saker som folk vänligen vill hjälpa dig med.
Leta reda på langster här på forumet, han har tävlat i cbb eller liknande och han ser ut att ha haft samma bred mellan pecsen som dig när han började. Så får du se hur det ser ut med mer massa och sen vet du om det är värt att fortsätta eller om du ska lägga ner allt för att det inte går att operera.
Och svaret var NEJ. Men att du frågar tyder på lite andra saker som folk vänligen vill hjälpa dig med.
Leta reda på langster här på forumet, han har tävlat i cbb eller liknande och han ser ut att ha haft samma bred mellan pecsen som dig när han började. Så får du se hur det ser ut med mer massa och sen vet du om det är värt att fortsätta eller om du ska lägga ner allt för att det inte går att operera.
Självklart kommer jag inte lägga ner allt oavsett ;)
Blev lite irriterad på mängden off-topic, måste dock tacka för den konstruktiva kritiken då det är det bästa jag vet! :D
Spartansk
2012-03-17, 23:38
Självklart kommer jag inte lägga ner allt oavsett ;)
Blev lite irriterad på mängden off-topic, måste dock tacka för den konstruktiva kritiken då det är det bästa jag vet! :D
Jag var faktiskt inte off topic, jag tycker seriöst du ska tänka om. Precis som att jag hade bett en anorektiker tänka om om hen hade kommit hit och bett om bantningstips.
Kör på och träna bröst som vanligt, desto mer massa du lägger på dem desto mindre syns det hela tiden, That's it.
Något säger mig att du också är väldigt ung, så du får tänka efter lite eftersom du skulle förmodligen ligga under åldersgränsen :laugh:
Om vi lägger den på +30 .. kvalar du in då?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.