handdator

Visa fullständig version : Varför så ser vi så olika ut!?

Sooffiiee
2012-03-17, 00:42
Nu är det så här att jag tränar styrketräning 4 ggr i veckan och mellan 1-3 konditionspass i veckan, beroende på hur mycket jag hinner med.

Är 163 cm och väger 62 kg,, håller på med deff jsut nu och jag ser en liten skillnad på mina muskler och att jag tappat fett, minskat flera cm i midje mått och runt armar :)

Men sen så blir jag så irriterad när jag har kompisar som är lika långa som mig,, en del 5 cm kortare eller längre än mig och dom har samma vikt som mig, 1 kg hit eller dit. Dom tränar inte överhuvidtagaet och ändå så har dom mycekt fastare kropp än mig, Några av dessa tjejer har följt med på gymmet när jag tränat och dom har ingen styrka alls, jag tar 10kg mer än dom i så som rygg, armar och ben övningar! detta stör mig för jag förstår inte varför vi ser så olika ut när jag kämpar?!

Detta är typ min kropp http://blondinbella.se/bahamas/ dom bilderan på henne i bikini

Mina tjejkompisars http://bellanordstrand.blogg.se/2011/august/brooke-hogan.html

semicroma
2012-03-17, 01:19
Deras gener gynnar kanske fettinlagring på andra ställen vilket gör skillnad. Eller så inbillar du dig skillnaderna.

prOtotype
2012-03-17, 01:21
Det kan finnas många olika anledningar men speciellt hållningen kan göra otroligt mycket.
Be din kompis hoppa och se hur mycket som gungar, gör likadant själv. Jämför. Då vet du om kompisen faktiskt har mindre fett eller om det bara är du som inbillar dig

Sooffiiee
2012-03-17, 01:35
inbillar mig vet jag att jag inte gör i alla fall... Men hur många kg ska jag behöva att gå ner för att se ut som dom då? hade varit ganska intressant att veta

TREX
2012-03-17, 01:36
Du menar att de är smalare och har större bröst? Prova gå ner i vikt och skaffa silikon.

prOtotype
2012-03-17, 01:39
Tänk inte på det som kilon som ska gås ner, tänk på det som fett som ska skalas bort. Om man bara siktar på att få ner vikten så håller man inte koll på om man tappar fett eller muskler, och tappar man mest muskler ja då ser det sämre ut när man är klar än när man börjar.

LarsLasr
2012-03-17, 11:54
Dom tränar inte överhuvidtagaet och ändå så har dom mycket fastare kropp än mig

Troligen har dom bättre fördelning mellan fett och muskelmassa än dig, kanske genetiskt, kanske för att dom tränat mer tidigare i livet.

Och om dom är ovana gymmare och ni kör samma övning kan, men inte säkert, din högre styrka bero på bättre nervbaning och att kroppen kan använda musklerna på ett bättre sätt, inte nödvändigtvis att du har mer muskler än dom.

Skit i dom andra, sätt dina egna mål, ansträng dig för att nå dom och utvärdera på vägen, om du jobbar hårt och äter bra kommer du nå dit så småningom förutsatt att dom är realistiska. Och en fast och fin sommarkropp är något alla tjejer kan nå bara dom ser till att anstränga sig.

Xtronal
2012-03-17, 13:03
Du menar att de är smalare och har större bröst? Prova gå ner i vikt och skaffa silikon.

:cheers:

benacii
2012-03-17, 13:05
haha!
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSdzR4Oh8x16t0YyjCDMK9m77VZvv-RS0HgsO_cvWVrsZdszubvsjjLfJ8vow

kajjm
2012-03-17, 15:56
Det viktigaste är att komma ihåg att du tävlar endast mot dig själv.. Vill du få fastare kropp så se över din kost och så du inte äter för mkt, eller som vissa gör, äter för lite. Folk har lätt att underskatta kost ibland..

Tjejer är ganska bra på att göra just det, äta på tok för lite och undra varför dem blir "smalfeta" istället för fasta snygga kroppar.. :P

Sooffiiee
2012-03-17, 17:01
det är klart jag förstår att det är fettmassan man vill tappa och jag vet hur jag ska träna och äta. ligger på 500 i kaloriunderskott uch det går bra, äter 120-130 gram protein om dagen och tränar tung styrketräning 4 ggr i veckan, 4 split, så jag vet hur man ska göra.

Jag ville bara se vad andra tänkte, för det är ganska irriterande när andra redan kan ha en shysst kropp utan att behöva lyfta ett finger typ..

Pretorian
2012-03-18, 08:35
Lägg inte ner tid på såna jämförelser. Bryd dig bara om dig själv och din träning.

Sooffiiee
2012-06-12, 02:02
tänkte dra upp den här tråden och hoppas på svar! känner mig så kluven...

Nu den senaste månaden så har jag verkligen sett resultat, fortsatt i samma takt och jag gillar det jag ser i spegeln! Dock är jag inte nöjd ännu

Jag har fått många komplimanger och komentarer att det syns att jag har gått ner i vikt!! jag kan till och med ha jeans som jag tycker att jag är snygg i vilket jag inte har kunnat på typ 3 år! mina lovehandels är betydligt mindre

Nu till frågan.
Uner sommaren har jag flyttat till en mindre ort för att jobba dom närmsta 10 veckorna. Det finns bara 1 gym är och priserna här är bara katastrof. Det finns inte månads kort, bara 10 ggr klipp kort för 800 jävla spänn och det fungerar ju inte! jag menar jag är ju lixom på gymmet runt 4-5 ggr i veckan!
Eller så är det årskort, vilket känns helt onödigt att skiva upp sig på eftersom jag bara ska vara här under sommaren!
Eller kvartalskort för 1700! och det är inte ens öppet på söndagar!

Så jag har haft funderingar på om jag under dessa veckor att bara träna med min egna kroppsvikt? skulle det ge resultat, mitt mål är inte att bli biffig så jag tänkte att detta kanske är ganska så okey substitut träning för mig som tjej.
vad tror ni?!

En till fråga, jag har som sagt tappat en del vikt nu och det syns, men det är fan riktigt jävla dallrigt! det ser förjävligt ut, när jag var tjockare så var mitt fett mycket fastare och jag måste erkänna att detta ser lite bättre ut än detta daller?! jag vill ju även kunna se snygg ut i bikini!
Kommer dallret att försvinna någongång? och nej det är inte bara hud jag känner ju massa fett när jag nyper mig runt magen, vilket där det dallrar allra mest!
men fettet på mina lår ör myycket hårdare. varför är det så här och går det att få bort?

Pretorian
2012-06-12, 06:17
Jag gissar att du tappat i vikt (det vet vi ju nu med all säkerhet) men att du inte har så mycket muskler kvar. Hur mycket har du gått ner och på vilken tid?

Jag tror du måste köra tung styrketräning på gymmet. Just nu låter inte träning med egen kroppsvikt så jättebra (men detta har jag inte så mycket erfarenhet, bara en gissning från min sida).

Morty
2012-06-12, 07:26
tänkte dra upp den här tråden och hoppas på svar! känner mig så kluven...

Nu den senaste månaden så har jag verkligen sett resultat, fortsatt i samma takt och jag gillar det jag ser i spegeln! Dock är jag inte nöjd ännu

Jag har fått många komplimanger och komentarer att det syns att jag har gått ner i vikt!! jag kan till och med ha jeans som jag tycker att jag är snygg i vilket jag inte har kunnat på typ 3 år! mina lovehandels är betydligt mindre

Nu till frågan.
Uner sommaren har jag flyttat till en mindre ort för att jobba dom närmsta 10 veckorna. Det finns bara 1 gym är och priserna här är bara katastrof. Det finns inte månads kort, bara 10 ggr klipp kort för 800 jävla spänn och det fungerar ju inte! jag menar jag är ju lixom på gymmet runt 4-5 ggr i veckan!
Eller så är det årskort, vilket känns helt onödigt att skiva upp sig på eftersom jag bara ska vara här under sommaren!
Eller kvartalskort för 1700! och det är inte ens öppet på söndagar!

Så jag har haft funderingar på om jag under dessa veckor att bara träna med min egna kroppsvikt? skulle det ge resultat, mitt mål är inte att bli biffig så jag tänkte att detta kanske är ganska så okey substitut träning för mig som tjej.
vad tror ni?!

En till fråga, jag har som sagt tappat en del vikt nu och det syns, men det är fan riktigt jävla dallrigt! det ser förjävligt ut, när jag var tjockare så var mitt fett mycket fastare och jag måste erkänna att detta ser lite bättre ut än detta daller?! jag vill ju även kunna se snygg ut i bikini!
Kommer dallret att försvinna någongång? och nej det är inte bara hud jag känner ju massa fett när jag nyper mig runt magen, vilket där det dallrar allra mest!
men fettet på mina lår ör myycket hårdare. varför är det så här och går det att få bort?

Du behöver muskler. Det är först då man blir riktigt fast. Det är därför dina lår är fasta, medans du tycker att din mage är ofast (det är rätt svårt att få en riktigt fast mage, faktiskt även som kille. Trots att vi kan gå mycket lägre i fett %.) 10 veckor med kroppsviktövningar går såklart, armhävningar är säkert utmanande för dig, bänkdips likaså. Chins är säkerligen för tunga. Att lägga dessa 10 veckor på att bli grym på kroppsviktsövningar kan vara en bra idé. Här är ett bra träningsschema med bara kroppsviktsövningar:

Day 1
Chins - 5xF (kanske bodyweight rows, eller negativa chins)
Dips - 5xF

Day 2
Glute Ham Raises - 5xF (Kanske hip thrusts istället, på ett ben)
Leg Raises - 5xF

Day 3
Chins - 5xF
Pushups - 5xF

Day 4
One Legged Squat - 5xF
Sit-ups - 5xF
F betyder fail :)

Knatcharn
2012-06-12, 09:39
Som tidigare sagts, du har antagligen blivit "dallrigare" för att du tappat en del muskler medans det finns fett kvar.. Ha inte för bråttom med viktnedgången för då kommer muskler garanterat försvinna! En deff är en kamp för att behålla muskelmassan medans fettet skalas av.

Det är kul att höra att du märkt resultat men det verkar ändå som att du behöver se över träningen / kosten om du tappar för mycket muskler.. Det tjänar varken utseendet eller hälsan på.

Sooffiiee
2012-06-12, 11:46
om ni läst trådstarten hade ni sett att jag styrketränat redan, jag har alltså gjort det konstant sen januari 4-5ggr i veckan ända tills nu den 11 juni.
jag har ökat i styrka samtidigt som jag tappat vikt, jag väger nu 59 kg och har legat på runt 100-130 gram protein oer dag så att jag bara har tappat muskler kan vell verkligen inte stämma... att armhävningar skulle vara utmanande för mig är det verkligen inte jag kan göra 20 st och då står jag inte på knäna!!! som många andra tjejer gör.
jag kan även göra hand stand push ups så så lite muskler kan jag vell ändå inte ha?...

Sooffiiee
2012-06-12, 11:58
plus
Jag började med min viktnedgågn i januari på 67,5 kg dena tråd startades när jag vägde 62, nu väger jag 59
När jag började med styrketräningen orkade jag knappt göra 1 armhävning, inte ens på knä!! och jag tycker att min viktnedgågn inte har varit så snabb.
Jag har lixom inte haft bråttom, jag satsat på beach 2013 istället :)

Därför jag tycker det är så konstigt att det är så " dallrigt när jag tycker att jag har skött allting så bra! Men om det är som ni säger så är det ju bara synd....vet lixom inte vad mera jag kan göra än att ligga på högt protein intag, träna tung styrketräning och legat på 500-1000 kkcalorier i underskott om dagen... så har då jag fått uppfattningen om att man gör när jag hängt här..

Knatcharn
2012-06-12, 11:59
Du kan ju ha tappat muskler även om du tränat 4-5 gånger i veckan och ätit ordentligt med protein. Just sayin'.. Sen är det ju väldigt svårt för oss att veta utan mer input än att du tränat mycket.. Starta en journal med schema och bilder osv om du vill ha bra feedback från folk.. Dessa trådar tenderar att spåra ur. Lägg upp bilder före och efter, beskriv hur du lever och hur du äter och hur dina pass ser ut så ska du nog se att du får mer hjälp.

Knatcharn
2012-06-12, 12:01
plus
Jag började med min viktnedgågn i januari på 67,5 kg dena tråd startades när jag vägde 62, nu väger jag 59
När jag började med styrketräningen orkade jag knappt göra 1 armhävning, inte ens på knä!! och jag tycker att min viktnedgågn inte har varit så snabb.
Jag har lixom inte haft bråttom, jag satsat på beach 2013 istället :)

Därför jag tycker det är så konstigt att det är så " dallrigt när jag tycker att jag har skött allting så bra! Men om det är som ni säger så är det ju bara synd....vet lixom inte vad mera jag kan göra än att ligga på högt protein intag, träna tung styrketräning och legat på 500-1000 kkcalorier i underskott om dagen... så har då jag fått uppfattningen om att man gör när jag hängt här..

Där har du svaret. Ett väldigt stort underskott gör att man tappar mer än bara fett.. Enligt mig är just det att ha för bråttom. Ett sådant stort underskott funkar väl om man väger 90 kg men inte för dig tror jag. Men nu vet du ju det, unna dig lite mer mat och fortsätt träna så blir det nog bra :)

Pretorian
2012-06-12, 12:02
Ja, har du legat på 1000 i underskott så är det ganska stort. Tycker du att du är dallrig så behöver du mer muskler och mindre fett.

Onigiri
2012-06-12, 12:15
Du menar att de är smalare och har större bröst? Prova gå ner i vikt och skaffa silikon.Haha du är så brutal TREX. Precis detta en tjej vill höra!

Vi ser olika ut för att vi är olika, med olika kroppstyper:http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

(vågar inte säga om dessa "regler" gäller på kvinnor också, men jag antar att det är relativt lika?)

Aping
2012-06-12, 12:19
om ni läst trådstarten hade ni sett att jag styrketränat redan, jag har alltså gjort det konstant sen januari 4-5ggr i veckan ända tills nu den 11 juni.
jag har ökat i styrka samtidigt som jag tappat vikt, jag väger nu 59 kg och har legat på runt 100-130 gram protein oer dag så att jag bara har tappat muskler kan vell verkligen inte stämma... att armhävningar skulle vara utmanande för mig är det verkligen inte jag kan göra 20 st och då står jag inte på knäna!!! som många andra tjejer gör.
jag kan även göra hand stand push ups så så lite muskler kan jag vell ändå inte ha?...

Du kan räkna med att du kommer att "tighta till dig" betydligt. Har du gått ner snabbt i vikt hänger huden inte riktigt. Huden och fettet upplevs som sladdrigare och gropigare då än när det är utspänt men det går tillbaka en hel del.

Sen har jag en fråga också. Det är inte för att försöka förminska din prestation utan jag är nyfiken eftersom jag också jobbar på att få till bra handstand pushups och gör kanske någon enstaka strikt men är långt före dig i armhävningar:
Hur ser dina armhävningar ut och hur djupa är dina handstand pushups?

Tycker annars du ska fortsätta som du gör men minska underskottet så att du inte tappar onödigt mycket muskler! Lycka till!

Knatcharn
2012-06-12, 12:20
Vi ser olika ut för att vi är olika, med olika kroppstyper:http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

(vågar inte säga om dessa "regler" gäller på kvinnor också, men jag antar att det är relativt lika?)

Självklart ser vi olika ut rent genetiskt men nu försökte vi ju förklara att det antagligen ligger i andel muskler under fettet och inte bara andel fett på kroppen..

Sooffiiee
2012-06-12, 12:35
tack för alla svaren!
Nu har jag ju inte legat på minus 1000 kalorier varje dag jag det står 500-1000kcal så det har varierat där mellan.
Jag tycker inte att det är bråttom från 67,5kg till 59 kg är en viktminskning på 8,5kg på 23 veckor
Jag menar hade jag strikt legat på minus 500 kalorier per dag som dom flesta andra här under dessa 23 veckor hade jag varit nere på 56kg och det anses ju inte som bråttom!

Angående bilderna jag jämförde med så menade jag mest kkroppen, brösten var mindre viktiga eftersom där är det jag som har störst och mina vänner mindre och jag är rikigt nöjd så inga sillisar här inte! :)

Aping: haha jag vet inte hur jag gör detta men jag övade gymnastik som yngre och då tränade vi mycket med kroppsvikten, kanske har jag någon speciellteknik,, jag vet inte.....Dock är dom inte speciellt djupa ännu utan jag har ju fått börjat från scratch lixom så får jag prova att gå djupare och djupare....
klarar av en till govlet resten blir bara kortare och kortare haha

Aping
2012-06-12, 15:45
Jag tvivlade som sagt var inte på att du skulle kunna det, finns säkert femåringar som fixar det om man söker på youtube liksom, jag var bara nyfiken! Med det sagt är du riktigt stark i axlarna för att vara människa och extremt stark om man jämför med andra tjejer. Synd att du tränar för ett deffat utseende och inte styrka, annars hade vi kunnat byta mål och vara "färdiga".