Logga in

Visa fullständig version : Tips på kost och dylikt som hjälper! [Inkl. bilder]

Blackpearl
2012-03-15, 22:33
Hejsan. Tränat i drygt ett år snart, och vill se hyffsat bra ut till sommaren, och undrar om ni har några bra tips på hur jag kan bygga upp mig.
Jag vill inte deffa och bli smal, utan jag vill fortfarande vara ganska stor, men samtidigt biffig, vill alltså bli krallig.

Här är en bild när jag inte spänner mig: http://www.postimg.com/image/63000/photo-62419.jpg

Och här är en bild när jag spänner mig: http://www.postimg.com/image/63000/photo-62418.jpg

Och en närmare bild på mina bröst http://www.postimg.com/image/63000/photo-62421.jpg

För övrigt tränar jag fyra gånger minimum i veckan. Och tycker ni att jag är tjock på bilderna, o vältränade, stora bröst, om jag borde fokusera min tränings på ett område, eller något får ni gärna säga det! :)

Hur kan jag göra för att bli stor, men fortfarande vara krallig? Har ni tips på bra kost och dylikt?

Jag använder mig utav Jack3d samt Whey 100, men mitt Whey 100 tog tyvärr tog slut i veckan, så tipsa gärna om bra saker från t.ex Kolozzeum eller Gym-grossisten som höjer min träning.

Tack på förhand

zamuel96
2012-03-15, 22:42
En deff skulle bara göra dig smal eftersom du inte har så mycket muskler. om du vill bygga så skulle jag säga att du bör ligga på balans eller ett litet överskott.

Själv kör jag inte med något proteinpulver eftersom jag inte tycker det behövs. Du kan få i dig det proteinet du behöver från vanlig mat. Kan också tillägga att du redan nu är smal.

Blackpearl
2012-03-15, 22:50
En deff skulle bara göra dig smal eftersom du inte har så mycket muskler. om du vill bygga så skulle jag säga att du bör ligga på balans eller ett litet överskott.

Själv kör jag inte med något proteinpulver eftersom jag inte tycker det behövs. Du kan få i dig det proteinet du behöver från vanlig mat. Kan också tillägga att du redan nu är smal.

Okej, men vad ska jag tänka på om jag vill bli lite större men fortfarande behålla mina muskler?

zamuel96
2012-03-15, 22:56
Okej, men vad ska jag tänka på om jag vill bli lite större men fortfarande behålla mina muskler?

Ligg på ett högt proteinintag och träna tung styrketräning. Själv har jag tränat i kanske 16 månader och får fortfarande ökningar under deff

Blackpearl
2012-03-15, 22:57
Ligg på ett högt proteinintag och träna tung styrketräning. Själv har jag tränat i kanske 16 månader och får fortfarande ökningar under deff

Tunga vikter, få reps och mycket mat?

zamuel96
2012-03-15, 22:59
Tunga vikter, få reps och mycket mat?

Ja. Men se till att det är mycket bra mat du får i dig
Här finns det mycket bra info: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Blackpearl
2012-03-15, 23:01
Ja. Men se till att det är mycket bra mat du får i dig
Här finns det mycket bra info: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Alltså tycker du att jag ska deffa eller kan du utveckla lite.. :smash:

zamuel96
2012-03-15, 23:04
Alltså tycker du att jag ska deffa eller kan du utveckla lite.. :smash:

Tycker du ska bygga eftersom en deff inte kommer göra mycket.
du bör ligga på balans eller ett litet överskott så kommer du se smalare ut också när du har lagt på dig lite muskler

Blackpearl
2012-03-15, 23:08
Tycker du ska bygga eftersom en deff inte kommer göra mycket.
du bör ligga på balans eller ett litet överskott så kommer du se smalare ut också när du har lagt på dig lite muskler

Tips på bra mat eller några bra produkter från Kolozzeum eller *************?

zamuel96
2012-03-15, 23:13
Tips på bra mat eller några bra produkter från Kolozzeum eller *************?

Bra protein hittar du i rent, magert kött som fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, kassler, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, kalkon, höns, kycklingbröst, keso, kesella, grynost, bland många andra källor.

Bra kolhydratkällor är pasta (särskilt fullkornsvarianterna), parboiledris och fullkornsris, kokt potatis, havregrynsgröt, rågflingegröt, All-Bran Plusflingor, grahamsgrynsgröt, müsli, korngryn, kornris, mjukt och grovt flerkornsbröd, matvete, bönor, linser och frukt.

Bra fett hittar du i, för att ta några exempel: raps-, oliv-, eller linfröolja, fet fisk som makrill eller sill eller strömming eller lax, nötter, mandlar och avokado.

Tycker inte kosttillskott är nödvändigt, träna hårt och ät mat.

Blackpearl
2012-03-15, 23:29
Bra protein hittar du i rent, magert kött som fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, kassler, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, kalkon, höns, kycklingbröst, keso, kesella, grynost, bland många andra källor.

Bra kolhydratkällor är pasta (särskilt fullkornsvarianterna), parboiledris och fullkornsris, kokt potatis, havregrynsgröt, rågflingegröt, All-Bran Plusflingor, grahamsgrynsgröt, müsli, korngryn, kornris, mjukt och grovt flerkornsbröd, matvete, bönor, linser och frukt.

Bra fett hittar du i, för att ta några exempel: raps-, oliv-, eller linfröolja, fet fisk som makrill eller sill eller strömming eller lax, nötter, mandlar och avokado.

Tycker inte kosttillskott är nödvändigt, träna hårt och ät mat.

Okej. Du äter inga tillskott eller dylikt? Utan endast mat och hård träning?

zamuel96
2012-03-15, 23:38
Okej. Du äter inga tillskott eller dylikt? Utan endast mat och hård träning?

Tar koffeintabletter/kaffe de gånger jag är trött men annars är jag ren :cool: Det mesta ute på marknaden är skit så kasta inte bort dina pengar på en massa kosttilskott.

Fishtank
2012-03-15, 23:51
Har du tränat ett år och har inga muskler alls.
Känns som mycket trollande här de senaste dagarna.

Seriöst tips är däremot ett överskott och träna stenhårt fram till sommaren.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

zamuel96
2012-03-16, 00:04

Eller hur. Lite borde du ha byggt iaf

Blackpearl
2012-03-16, 00:04

Överskott med / vad ?

Blackpearl
2012-03-16, 00:05
Och är det värt att deffa, och ungefär hur många veckor innan sommaren bör man deffa?

Blackpearl
2012-03-16, 00:07

Jag tränade Januari 2011 fram till Sommarlovet. Tog uppehåll under hela sommaren och satte igång efter, och har legat i fram tills nu.

Men finner det svårt att hitta bröst / mag maskiner, några tips på bra videos med mage och bröst övningar?

Fishtank
2012-03-16, 01:16
Bänkpress.
Marklyft.
Knäböj.

Magmuskler syns med lågt fettprocent.
Snart in lite vanliga crunches varannan dag typ så får din mage nog.

Kör sl 5x5 fram till sommaren och mer mat.
Mycket kött, fisk och kyckling.

Knatcharn
2012-03-16, 09:14

Håller med, du måste ha ätit för lite eller tränat med för låga vikter. Tricket är inte att träna 20 gånger per vecka utan att ha kvalitet på träningspassen.

Knatcharn
2012-03-16, 09:18
Jag tränade Januari 2011 fram till Sommarlovet. Tog uppehåll under hela sommaren och satte igång efter, och har legat i fram tills nu.

Men finner det svårt att hitta bröst / mag maskiner, några tips på bra videos med mage och bröst övningar?

Angående övningar, kolla Fishtanks tips. Om du inte vill köra bänkpress så kan jag tipsa om hantelpress (bänkpress är inget måste).

Här kan du kolla massor av övningar och deras utföranden:

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Om du vill träna mage kan jag även rekommendera hängande benlyft, en enkel övning som är lättare att göra rätt på än vanliga situps. När man gör situps kopplar de flesta in andra muskler än magen och får bara ont.

Blackpearl
2012-04-05, 00:14
Tack för övningarna.

Borde jag deffa innan sommaren, eller borde jag strunta i deffen och forsätta att äta mycket?

Manta
2012-04-05, 00:26
Du ska äta och träna hårt (hårt ≠ mycket), om du vill ha muskler till sommaren.

luckyboi
2012-04-05, 06:52
Det mesta ute på marknaden är skit så kasta inte bort dina pengar på en massa kosttilskott.

Det där är väl dock en sanning med modifikation... Skulle inte vilja påstå att man kastar bort pengar när man köper vassleprotein, billigare protein hittar du inte. Bra komplement om det visar sig att man inte får i sig tillräcklig mängd genom kosten, vilket inte alls är ovanligt om man bor hemma och serveras makaroner och korv/köttbullar med mos några gånger i veckan.

Vad jag menar är inte att TS ska köpa en dunk vassle och hälla i sig på morgonen, men att man inte ska avfärda alla tillskott som skit då det finns en hel del som fungerar och är billigt.

luckyboi
2012-04-05, 06:56
Tack för övningarna.

Borde jag deffa innan sommaren, eller borde jag strunta i deffen och forsätta att äta mycket?

Ät ät ät ät och försök hitta nån på gymmet/en kompis/instruktör som kan hjälpa dig med utförandet på övningarna som nämnts.