handdator

Visa fullständig version : Går ni hungriga (någon gång under dagen) under deff?

kimozabe
2012-03-14, 20:31
Jag tycker hungern kan vara närvarande på kvällen, särskilt när man snålat rejält med käket under dagen. Ju längre vaken ju hungrigare.

Vattnas i munnen när de lagar käk på tv.
Kvarg time!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Ristretto
2012-03-14, 20:35
Jao, lite till och från under förmiddagen. Inte men på balans/viktuppgång. Däremot är "äta något"-suget närvarande oftare under viktnegångsperioderna.

Sheogorath
2012-03-14, 20:50
Absolut. Men jag ser alltid till att äta ordentligt på kvällen så att jag aldrig behöver gå och lägga mig hungrig. Cirka 50% av dygnsintaget ligger efter kl. 18.00. Jag "tar" hellre hunger tidigare på dagen eftersom det för mig innebär att jag kan gå och lägga mig riktigt mätt.

exnm
2012-03-14, 20:51
Jag brukar vara hungrig mellan 10 och 12. Brukar trycka en kesella då om jag har tid.
Kvällen brukar vara lugnt då jag brukar äta en stor middag :)

312
2012-03-14, 21:01
Absolut. Men jag ser alltid till att äta ordentligt på kvällen så att jag aldrig behöver gå och lägga mig hungrig. Cirka 50% av dygnsintaget ligger efter kl. 18.00. Jag "tar" hellre hunger tidigare på dagen eftersom det för mig innebär att jag kan gå och lägga mig riktigt mätt.

Samma här. Hellre gå runt och vara hungrig på dagen, det är inget problem. På kvällen och när man ska sova vill man inte vara hungrig.

Fishtank
2012-03-14, 21:10
Beror helt på vad jag gör.
Sitter jag bara och slösurfar och kliar mig på pungen blir man lätt sugen på något men är man aktiv är jag nästan aldrig hungrig.

vicarious
2012-03-14, 21:13
Kvällarna är alltid värst för mig. Brukar fasta en del ibland och det konstiga är att fasteperioden går väldigt bra men så fort man brutit fastan och ätit första måltiden är det kört. Då blir det bara värre och värre..

kimozabe
2012-03-14, 21:30
Kvällarna är alltid värst för mig. Brukar fasta en del ibland och det konstiga är att fasteperioden går väldigt bra men så fort man brutit fastan och ätit första måltiden är det kört. Då blir det bara värre och värre..

Håller med där, fastar till lunch, tiden innan är lätt men kvällen kan vara riktigt jobbig, nästan så man vill gå lägga sig.
Man får väl tänka hunger = underskott.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

JakeShaft
2012-03-14, 22:44
Mellan frukost och lunch är jag väldigt hungrig i runda slängar 3 timmar. Kommit fram till att det är den bästa tiden för mig att vara hungrig ur många aspekter.

Spartansk
2012-03-14, 22:53
Ja, åtminstone någon gång mellan två måltider, de flesta dagar.

Rusk
2012-03-14, 23:02
Jao, förmiddagen är lätt men eftermiddagen/kvällen är en pina i röven.
Börjar dock bli bättre nu när man är 8 dagar in i deffen.
Avskyr verkligen att deffa då god mat är min passion haha;p

Fordon
2012-03-14, 23:15
Känner mig hungrig mest hela tiden men det är för att jag är för lat för att käka morätter eller annan utfyllnad. Dock är det väl inte sådär jättestörande.

azrael109
2012-03-14, 23:46
Måste tyvärr säga att jag i princip aldrig är hungrig, eller mätt heller för den delen. Tror allt osunt leverne har slagit ut kroppens normala signaler.

Fördelen/nackdelen är att det är rätt simpelt att gå upp och ner i vikt.

Pretorian
2012-03-15, 12:34
Blir hungrigare ju mer dagen går. Kvällsmiddagen är det största målet så då blir jag lite mätt.

Hetz
2012-03-15, 12:42
Precis som alla andra är det rätt drygt i början på dagen, försöker att träna efter 16:00-17:00 under deff för att kunna komma hem och smälla i mig ett rejält post-workout. Men vägen dit (till träningen) är en låång transportsträcka, gäller att sysselsätta sig annars tänker jag alldeles för mycket på mat

Blir en hel del BCAA under förmiddagarna

Slemmet
2012-03-15, 12:56
Ptja, oftast är jag nog mätt hela dagen.
Men undantag är dagar då dygnet blir längre än normalt.
Med detta avser jag främst fredagar, då man vaknat kl. 8 på morgonen, men går till sängs 3 på natten.
På lördagar är dygnet redan omsvängt, så då är det inte lika farligt.

Popliteus
2012-03-15, 13:28
10-12 innan fastan bryts är värst