handdator

Visa fullständig version : Fett vid bulk ?

Shoyan
2012-03-13, 22:08
Hejsan !
Jag har en nybörjar fråga.
Får man även fett när man bulkar eller får man bara muskelmassa ?
Jag äter när jag är hungrig nu och äter mycket proteinrik mat och äter mig mätt, men jag räknar inte kalorier.
Äter även snabba kolhydrater efter träning.
Är det bra eller måste man räkna kalorier.
Men som sagt ökar fettmassan också ?
Känns som jag ökat mycket de senaste dagarna men kan vara bara vätska då jag tränat och inte ätit onyttigt.

Samt, till sommaren som börjar fastningsperioden för muslimer.
Minskar man då i muskler om man fastar ?
Hur ska man äta för bästa resultat vid fastning om man planerar att träna även under fastningen.
Tänkte deffa under sommaren och lite innan för att gå ner fettmassa.

AdrianP
2012-03-13, 22:20
1. Ja du lägger på dig muskler och fett.

2. Du äter när du kan. Vissa som inte ens är muslimer kör något som kallas periodisk fasta där de nästan allt på en måltid.

312
2012-03-14, 00:17
Hur länge är fastningen? Kan inte sånt.

Det är viktigt att äta efter träningen, annars bryter du bara ner musklerna.

Kristoffno
2012-03-14, 08:04
Överskott av energi ger överskott av fett men det är ett måste vid bulk. Därför folk bulkar för att sedan deffa och ta bort fettet.

Kan inte så mycket om just fasta men om jag inte minns helt fel äter man inte under dygnets ljusa timmar. Förslagsvis är då att du tränar efter solnedgång så du kan äta direkt efteråt då musklerna under träning bryts ner och måste få energi asap!

FrankDrebin
2012-03-14, 08:19
Man äter och dricker inte från soluppgång till solnedgång.

Blir knepigt på sommaren då det är mörkt i stort sett mellan 22-04 och där ska du få i dig all mat.

milk
2012-03-14, 08:29
Man äter och dricker inte från soluppgång till solnedgång.

Blir knepigt på sommaren då det är mörkt i stort sett mellan 22-04 och där ska du få i dig all mat.

Då man går efter ett schema där tiderna (när solen går upp/ner) redan är utsatta så man har koll på när man ska käka etc. På så sätt kan man planera in kosten och även i ett träningssyfte.
Det brukar inte vara mer än 12-14 timmar och timmarna minskar ju längre in i fastan man kommer. Det är inte så extremet så att det är från 22-04.

Knatcharn
2012-03-14, 08:34
Då man går efter ett schema där tiderna (när solen går upp/ner) redan är utsatta så man har koll på när man ska käka etc. På så sätt kan man planera in kosten och även i ett träningssyfte.
Det brukar inte vara mer än 12-14 timmar och timmarna minskar ju längre in i fastan man kommer. Det är inte så extremet så att det är från 22-04.

Det är alltså inte bokstavligt talat när solen går upp och ner? Eller jag antar att det är det, men att det inte funkar i Sverige?

OnT: Kolla http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

FrankDrebin
2012-03-14, 10:27
Det har skritivta artiklar att fastan under sommaren kan vara uppåt 20 timmar. Kan bli tufft men tränar du när det är mörkt kan du äta allt efter passet.