Visa fullständig version : Lunch-på-jobbet tråden
Är i behov av lite tips och idéer på vad man kan tänkas ha med till jobbet. Jobbar som elektriker, och har inte alltid tillgång till att värma min mat, och jag har blivit så fruktansvärt trött på pastasallad med diverse tillbehör.
Deffar just nu så i dom spåren hade jag tänkt, men släng upp allt möjligt =)
Popliteus
2012-03-13, 21:41
Kallrökt lax med keso och kryddor. Lite bröd till det och du har en god lunch :)
anton2000
2012-03-13, 22:05
Gå till närmaste matvaruaffär, gå med bestämda steg till mejeridisken och köp en 500 grams keso. Ät med locket. Om någon frågar vad man håller på med är det bara att svara "U mirin´brah?" eller liknande. Smidigt att slippa mecka med lunch imo.
Jag är också hantverkare och jag hängde in en liten gammal micro i bilen, då går det alltid att dra ut en sladd/bära in den i huset.
Är i behov av lite tips och idéer på vad man kan tänkas ha med till jobbet. Jobbar som elektriker, och har inte alltid tillgång till att värma min mat, och jag har blivit så fruktansvärt trött på pastasallad med diverse tillbehör.
Deffar just nu så i dom spåren hade jag tänkt, men släng upp allt möjligt =)
Termosmatlåda. http://favoritsaker.se/art.asp?id=4663&func=&varuid=
Matlådevärme med 12 volt uttag. (längst ner) http://www.handla.swedol.se/shop/showItemList.asp?IT3=111
Norska matlådor (mackor)
Du vet ju att du även har rätt till dietpengar ifall din firma inte tillhandahåller ett lunchrum på jobbet till din paus.
jag skippar lunchen och slutar 3 istället när jag jobbade i sverige
äter all mat kall även fast de finns micro. Lägre GI ftw.
Nej men är faktiskt sant, de är en vanesak faktiskt. Är man tillräckligt hungrig så tycker man att all sorts mat smakar bra även fast den är kall.
Pasta med tonfisk och ketchup
Lassange
Paj <- favoriten kall
OneManArmy
2012-03-14, 07:16
Jobbar också på fältet och jag brukar köra med olika sorters sallader eller som idag, en burk makrill med ett gäng ägg och en burk keso.
Dvs de dagarna jag vet att det blir lunch i bilen
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.