Visa fullständig version : Tips på kolhydrater 1h innan träning
Hallå där,
Nu under deff så kommer jag att försöka lägga det mesta av maten efter träningen, och eftersom jag tränar på morgonen så skulle jag behöva lite tips på kolhydrater som jag kan äta/dricka när jag vaknar. 20-25g kolhydrater siktar jag på, 100 kcal ska det ligga på ungefär. Det får gärna vara så enkelt som möjligt.
Har själv funderat på kanske någon typ av druvsocker eller fruktsocker. Eller kanske Oboy? Eller göra det enkelt och ta 100g banan? Vad har ni för tips?
Havregryn är något jag helst vill undvika då jag avskyr det :/
Edit: Kan tillägga att jag även kommer att ta EAA precis innan träning.
Stjarnan
2012-03-12, 15:26
Hallå där,
Nu under deff så kommer jag att försöka lägga det mesta av maten efter träningen, och eftersom jag tränar på morgonen så skulle jag behöva lite tips på kolhydrater som jag kan äta/dricka när jag vaknar. 20-25g kolhydrater siktar jag på, 100 kcal ska det ligga på ungefär. Det får gärna vara så enkelt som möjligt.
Har själv funderat på kanske någon typ av druvsocker eller fruktsocker. Eller kanske Oboy? Eller göra det enkelt och ta 100g banan? Vad har ni för tips?
Havregryn är något jag helst vill undvika då jag avskyr det :/
Edit: Kan tillägga att jag även kommer att ta EAA precis innan träning.
Känns det som ett måste att ta något mer än EAA före passet?
En frukt (äpple, päron) funkar annars fint ca 1 h innan.
Jag personligen hade hellre kört på 20g malto i drinken före passet.
Stjarnan
2012-03-12, 15:30
Funkar utmärkt det också. Av egen erfarenhet gillar inte min mage malto direkt på morgonen.
Ang. frukten utgick jag från att han ville göra det väldigt enkelt för sig.
Känns det som ett måste att ta något mer än EAA före passet?
En frukt (äpple, päron) funkar annars fint ca 1 h innan.
Av tidigare erfarenhet så känns det bättre att få i sig lite kolhydrater innan träning. Har prövat träna fastande tidigare men känner mig oftast lite yr så fort det blir tungt, vilket jag kunnat undvika med lite kolhydrater innan.
Det lutar just nu mest åt någon frukt som du säger :) Banan alt. äpple. Känns ju även enkelt då man vet att 100g banan = ~100 kcal.
Har funderat på malto, kanske inhandlar det nästa gång jag drar iväg en beställning (vilket lär vara ett bra tag dock, fick hem förra veckan). Om det nu inte finns i vanlig butik?
zamuel96
2012-03-12, 16:31
en näve russin brukar funka för mig
Holabandola
2012-03-12, 19:01
Socker? Malto, dextro?
Höh...nä skärpning. Det innehåller ju inge näring.
Du tar en skopa havre, oboy och mixar med mjölk, klart. Toknyttigt. Och riktigt riktigt gott.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.