handdator

Visa fullständig version : Teori om mitt mat intag.

UntillIbleed
2012-03-10, 17:15
Hej!

Jag deffade i ett år ungefär, tappade en 20kg ungefär.

Sedan i julas har jag legat på kcalbalans.

Nu ska jag äntligen få bygga lite muskler, jag är i tonåren, 16 ifall det spelar någon roll.

Just nu käkar jag extremt mycket, och kör 5 pass i veckan ungefär.

Nu undrar jag ifall vikten kommer gå uppåt alldeles för mycket? jag vägde 77kg i måndags, idag ligger jag på 81kg ungefär. Kommer vikten storma uppåt ifall jag fortsätter såhär? Eller tror ni det dels är glykogendepåerna som har fyllts med vatten?

Behöver lite konkreta tips om maten, ska jag äta ordentligt men endå räkna mina kalorier? För att inte få i mig allt för mycket dvs!
__________________________________________________ ________
Kosten ser typ ut så här idag.

Frukost : Havregrynsgröt, med jordgubbssylt alt, en skivad banan över den
+ 2-3ägg

Lunch : Skolmat, käkar tills jag är proppmätt, mycket protein.

Mellanmål : Random, banan,äpple

Efter träning : Proteinshake

Middag : husmanskost, käkar tills jag är proppmätt, mycket protein.

Kvällsmat : En proteinshake + macka/gröt/ägg

På helgerna käkar jag allt möjligt, kan vara pizza etc ifall det serveras hemma.

Hoppas ni förstår! - Vill ha tips om maten dvs.

MVH *flex*

312
2012-03-10, 17:19
Din kost säger ingenting om hur mycket du äter, men du har väl lagt på dig lite vätska. Räkna kalorier ett tag för att få ett hum, sen lägger du dig på 200-500kcal plus.

UntillIbleed
2012-03-10, 17:22
Din kost säger ingenting om hur mycket du äter, men du har väl lagt på dig lite vätska. Räkna kalorier ett tag för att få ett hum, sen lägger du dig på 200-500kcal plus.

Okej, käkar säkert runt en 3000-400kcal om dagen tror jag. Lite för mycket antagligen men w/e :)

Kör på det, eftersom att jag går i skolan 5 dagar i veckan så är det ganska svårt att uppskatta kalorierna i skolmaten. Tror du tanterna har ett innehållsförteckning för varje maträtt? Vad de innehåller etc.

Mvh