Visa fullständig version : 32kg klarar ej en odopad!
Lasse Kongo
2012-03-10, 10:28
Sitter här och njuter av mitt morgonkaffe som jag nästan satt i halsen.
Läser en artikel om lite hårdare tag mot gymmen ang doping, bla så ska ett antal gym ge sina kunder en enkät där man ska svara på frågor kring detta.
Ett av gymmen som skall vara med får frågan hur de agerar om de märker att någon är dopad, svaret blir att de bland annat tog bort fria vikter en gång, för att hantlar som väger 32kg klarar inte en som ej är dopad.
Står så i artikeln, vad säger ni, själv kan jag inte annat än att skratta, vilket jävla skitsnack, jag förstår inte hur man kan säga en sådan sak, man måste vara helt hjärnblockerad av att kasta ur sig en sådan sak.
hahavaffan
2012-03-10, 10:29
Om man driver ett gym och har den uppfattningen att 32kg och över är för dopade, kanske man borde dränka sig själv.
JJOHANSSON
2012-03-10, 10:30
Källa tack :)
kottovic
2012-03-10, 10:34
Vill också se källa på det tack. Jag vet flera gym som plockat ner hantlar för att få bort dom lite större sakerna men ett sådant påstående som just 32kg...
kalajset
2012-03-10, 10:40
Liknande tankegångar:
http://www.vf.se/sport/ovrig-sport/dopning-%E2%80%93-ett-samhallsproblem
svenssons som inte tränar ska inte klaga på vilken storlek på hantlarna gym ska ha. 60kg behöver man knappast vara särskilt stor för, för att kunna använda.
Lasse Kongo
2012-03-10, 10:55
Källa tack :)
NT, du får gå och köpa tidningen isåfall för artikeln verkar inte finnas på nt.se
Finns saker utanför internet vetdu.
Lasse Kongo
2012-03-10, 10:55
Vill också se källa på det tack. Jag vet flera gym som plockat ner hantlar för att få bort dom lite större sakerna men ett sådant påstående som just 32kg...
Köp dagens ex av Norrköpings Tidningar.
Nordenator
2012-03-10, 10:58
Teh wuut. En svag nörd som jag kan ju till och med köra hantelpress med 32 kg.
32kg boitch please, till och med motionärer blir ju snea då. 40kg kilo kan man förstå att vissa kedjor stoppar vid; ungefär vad en motionär som är färsk inte går över, övriga är inte välkommna så att säga.
Utgår man ifrån seriösa tränande så blir ju vikterna högre givetvis.
kottovic
2012-03-10, 11:02
Köp dagens ex av Norrköpings Tidningar.
Bor i fel stad, har dom inge sida på internet? Ta en bild och lägg upp!
Lasse Kongo
2012-03-10, 11:02
För att det ej ska bli Arnoldintervju igen LYL! och att det är ett så sjukt påstående så kommer det här:
http://forumbilder.se/images/7f02012110222df72.jpg (http://forumbilder.se)
kottovic
2012-03-10, 11:03
Skön ***
lol. den vart i största laget..
Robbmeister
2012-03-10, 11:06
– Friskis och Svettis har byggt ut sina gym och har nu 60-kiloshantlar. När jag ansvarande för fysträningen i Färjestad vägde de största hantlarna 30 kilo och de var det bara Sergei Fokin som använde. Varför behöver Friskis och Svettis dubbelt så tunga hantlar, undrar Andersson
30 kg, vilket monster som klarar av dom!!!
De verkar inte kunna hantela dopingproblematiken på ett vettigt set
30 kg, vilket monster som klarar av dom!!!
30kg i rotatorcuffuppvärmning är monstruöst.
\Stridis som har viss fördom angående s.k. fys-träning.
hahavaffan
2012-03-10, 11:23
De verkar inte kunna hantela dopingproblematiken på ett vettigt set:thumbup:
De verkar inte kunna hantela dopingproblematiken på ett vettigt set
:naughty:
Fy fan vad fjantigt, 32kg?! Herregud. Bojkotta mongogymmet.
Lasse Kongo
2012-03-10, 11:25
:naughty:
Fy fan vad fjantigt, 32kg?! Herregud. Bojkotta mongogymmet.
Hehe, våra tyngsta väger det dubbla, aaamaaajgaaaad, såmebåddi call the dåpingpålise WOAP WOAP!
Läser en artikel om lite hårdare tag mot gymmen ang doping, bla så ska ett antal gym ge sina kunder en enkät där man ska svara på frågor kring detta.
Ett av gymmen som skall vara med får frågan hur de agerar om de märker att någon är dopad, svaret blir att de bland annat tog bort fria vikter en gång, för att hantlar som väger 32kg klarar inte en som ej är dopad.
Står så i artikeln, vad säger ni, själv kan jag inte annat än att skratta, vilket jävla skitsnack, jag förstår inte hur man kan säga en sådan sak, man måste vara helt hjärnblockerad av att kasta ur sig en sådan sak.
Det stavas såklart okunskap.
Fö finns pengarna hos motionärerna och man tjänar garanterat mer på att inte ha så många seriöst tränande.
Om man driver ett gym och har den uppfattningen att 32kg och över är för dopade, kanske man borde dränka sig själv.
Nä, det verkar dumt. Lika dumt som att plocka bort tyngre hantlar.
hehe undrar vad det är för pensionärsgym :)
mystic[-_-]
2012-03-10, 11:45
Tacka fan för att Norrköping har comet!
Sorgligt, 32 kg i vad, bicepscurls, eller oavsett övning *lol*
Många gym tar väll bort tunga vikter bara för att slippa folk som är starka eller kanske har muskler i huvud taget..
Skrattretande, jisses...
Pd
Pudzianovski
2012-03-10, 12:01
Extremt idiotiskt uttalande.
Spartansk
2012-03-10, 12:04
Haha, de kanske missade detaljen "i kickbacks" eller "i hantellyft åt sidan".
luderlasse
2012-03-10, 12:08
Håller med, ren och skär okunskap, jag är dopad men klarar då inte några 32 kilos hantlar
obs ironi...
För att det ej ska bli Arnoldintervju igen LYL! och att det är ett så sjukt påstående så kommer det här:
haha ja det är ju förståligt att folk slutar. Själv slutar jag på mitt gym idag efter 2 gympass - man får inte köra marklyft på gymmet :laugh:
ChrisDEFC
2012-03-10, 12:14
"Det hade effekt". Så skönt att höra att taktiken funka. Inga starka kvar på gymmet, phu. Nu kan gymägaren åter gå ut i sitt gym och mäta *** dagarna i ända.
Haha, de kanske missade detaljen "i kickbacks" eller "i hantellyft åt sidan".
Är ju inte överdrivet mycket i lyft åt sidan ju
Spartansk
2012-03-10, 12:18
Är ju inte överdrivet mycket i lyft åt sidan ju
Åh, ok... Det trodde jag.
http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/003/617/okayguy.jpg
Åh, ok... Det trodde jag.
http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/003/617/okayguy.jpg
Ville bara låta cool på internet, förlåt :(
MathiasF
2012-03-10, 12:23
"En del av våra gäster försvann efter det"
Ja TRO FAN det.. stolpskott
Kallsone
2012-03-10, 12:29
En arbetskamrat berättade att när han körde marklyft på friskis och svettis blev han tillsagd att sluta eftersom marklyft bara är för bodybuilding/dopade (samma sak i deras ögon)
Vafan, så man måste vara dopad för att köra hantelrodd med 32kg?
Pinsamt.
Att driva gym med sådan okunskap är bara pinsamt.
Om tanken inte är att medvetet segmentera marknadsföringen till en specifik kundgrupp, som kanske inte tillhör den med män, killar, med syfte att bygga i högre grad än att bränna.
MathiasF
2012-03-10, 12:42
Vafan, så man måste vara dopad för att köra hantelrodd med 32kg?
Vanligt folk gör ju inte sådana avancerade övningar,
hantlar används till svingande bicepscurl!
och framåtlutande tricepsextensions om man känner sig på styva linan!
[IMG]http://forumbilder.se/images/7f02012110222df72.jpg[./IMG] (http://forumbilder.se)
https://lh4.googleusercontent.com/-qaSntxxrzCw/T1s-d9MBkzI/AAAAAAAABo4/qJNLnm91t5o/s800/1331338647092.jpg
Dock så har väl varje gym rätt att välja sin kundgrupp, när jag frågade Friskis här i stan ifall de kunde köpa in hantlar tyngre än 40kg. Så fick jag svaret att de inte ville ha hit den typen av människor, så det var bara att byta gym :cool:
Tricklew
2012-03-10, 13:06
Håller med, ren och skär okunskap, jag är dopad men klarar då inte några 32 kilos hantlar
obs ironi...
Det där inlägget hade varit riktigt kul, om du inte hade fegat ur halvvägs. :)
Viktor_Balck
2012-03-10, 13:08
Dock så har väl varje gym rätt att välja sin kundgrupp, när jag frågade Friskis här i stan ifall de kunde köpa in hantlar tyngre än 40kg. Så fick jag svaret att de inte ville ha hit den typen av människor, så det var bara att byta gym :cool:
Precis, det är ju en sak att göra det valet, däremot att säga att alla som kan lyfta 32 kgs hantlar och tyngre är dopade är skrattretande.
Annars smidigt för poliser, istället för att låta folk göra ett urinprov så har dom med sin en 32kgs hantel i bilen och låter personen dom misstänker för doping lyfta den.
Tricklew
2012-03-10, 13:10
Precis, det är ju en sak att göra det valet, däremot att säga att alla som kan lyfta 32 kgs hantlar och tyngre är dopade är skrattretande.
Annars smidigt för poliser, istället för att låta folk göra ett urinprov så har dom med sin en 32kgs hantel i bilen och låter personen dom misstänker för doping lyfta den.
Frågan är ju bara hur de ska få in hanteln i bilen, grävskopa och annan tung utrustning lär ju skada bilen en hel del.
"En del av våra gäster försvann efter det"
Ja TRO FAN det.. stolpskott
Haha, den delen är fan bara för kul. Rensa hela gymmet på all utrustning och kolla om folk drar, gör dom det så är dom dopade.
BTW ts, finns det ett namn på han som uttalade sig på detta sätt så att vi kan skicka arga mail till honom?
Frågan är ju bara hur de ska få in hanteln i bilen, grävskopa och annan tung utrustning lär ju skada bilen en hel del.
De flesta¹, eller många¹, eller några¹, poliser dopar sig. Att transportera hanteln är därmed ofta inget problem.
¹ Axon i random tråd för något år sen om piketpoliser.
awesomooo
2012-03-10, 13:31
Höll även jag på att sätta kaffet i halsen när syrran ringde och frågade om detta påstående stämde :D Kolozzeum - Mötesplatsen för dig som är dopad
Betyder det här att jag dopar mig utan att veta om det? :confused:
Vart kommer detta ifrån?
Magnus Samuelsson är i folkhemmet en hyvens karl som aldrig dopat sig! Han jonglerar med en 32kg och det fattar antagligen folk? Är det mer accepterat att man kan hantera traktorer o dra lastbilar bara för att man är 2m lång och har världens största händer, samt är mjölkbonde? =)
Vi får väl se någon sorts korrektur på detta framöver :)
Viktor_Balck
2012-03-10, 13:50
Jo sant men precis som Baan säger så kanske det förekommer doping inom polisen och då får dessa lyfta in hanteln och följa med givetvis. Alternativt att två eller flera poliser lyfter in den tillsammans.
Om jag börjar dopa mig kanske jag också en dag kan klara 32kg i mark
filmjölk
2012-03-10, 13:52
De kanske syftar på någon specifik övning? 32kgs strikta sidolyft är ju rätt mastigt, medans 32kg shrugs är lite lamt:)
Annars är det ett effektivt sätt att välja klientel. Plocka bort alla hantlar över 32kg och varenda "byggare" försvinner. Ha inte mer än 80kg viktplattor till stången och man slipper alla "lyftare". Plocka sedan bort kettlebells över 20kg samt chinsställningen så slipper man alla "funktionella". Då har man bara pensionärer kvar sedan, om man vill ha det så på sitt gym.
Då kan man efter det plocka bort alla silverhantlar och maskiner, så har man inget gym alls, bara en tom lokal, då kan man öppna thai-massage med happy ending.
Everything went better than expected.
Saft und Kraft
2012-03-10, 13:52
Det får kanske ses på med viss tacksamhet när uttalanden av denna art är så här pass korkade.
Det finns liksom ickedopade som använder trettiotvåkiloshantlar som friggin' örhängen.
Naturligtvis väljer en gymägare hur denne vill profilera sig och vad för klientel man vill rikta sig mot, men man kan kanske försöka ge fan i vara dum i hela huvudet ändå. Kan jag tycka.
Tråden får ändå en tumme upp för Lasse K:s trevliga illustration.
mysglenn
2012-03-10, 13:57
nej det kommer du inte, du har redan ditt genetiska max
Man tjänar mer pengar på motionärer som kommer och går. Dessutom skräms många av dessa motionärer iväg om det är för mycket stora och starka killar på gymmet. Så det handlar troligen mer om ekonomisk vinst än doping.
:laugh:
Lasse Kongo
2012-03-10, 14:04
Haha, den delen är fan bara för kul. Rensa hela gymmet på all utrustning och kolla om folk drar, gör dom det så är dom dopade.
BTW ts, finns det ett namn på han som uttalade sig på detta sätt så att vi kan skicka arga mail till honom?
Jag har själv valt att dra det här vidare lite, får se vad som sker, jag tycker att det är dags att börja säga ifrån lite, jag tycker INTE det är ok att folk blir inplockade av Polisen tex för att man har "för mycket muskler"
Har man rent mjöl i påsen har man givetvis inget att bry sig om, men det är ett absurt förfarande tycker jag, inte ok.
Något namn finns ej på personen som sagt uttalandet, det som finns är en mailadress till journalisten som skrev artikeln, vi kan ta det via pm och värt att notera är ju att det ej är journalistens fel =) men hon kanske kan framföra det till rätt person?
Pudzianovski
2012-03-10, 14:07
Har svårt att tror att det går att föra en vettig diskussion med den som uttalade sig om 32 kgs hanteln. Tror helt enkelt personen är "svagbegåvad" på något vis. Men det hade varit intressant att få höra dennes tankar kring uttalandet.
filmjölk
Man tjänar mer pengar på motionärer som kommer och går. Dessutom skräms många av dessa motionärer iväg om det är för mycket stora och starka killar på gymmet. Så det handlar troligen mer om ekonomisk vinst än doping.
Jag undrar om detta egentligen stämmer, jag vet att folk i gemen tror att det stämmer, men jag tvivlar på att det faktiskt är så.
Jag tror att folk blir inspirerade av att det finns starka killar (och snygga vältränade tjejer) på gymmet, och att det faktiskt blir roligare att träna.
Lasse Kongo
Eller vänta, jag läste artikeln igen, det kanske är på sin plats att lägga ut hela artikeln, ska försöka ta ett kort för jag orkar inte skriva hela =)
Men absolut, Per Thörnqvist, platschef på Medley Norrköping, jag anser inte att det är fel att skriva hans namn, står ju onekligen i tidningen, sen är det väl upp till er att kolla om det går att nå han via mail eller liknande, är ju inte alls fel om folk reagerar då uttalandet är absurt.
Lasse Kongo
2012-03-10, 14:18
Det får kanske ses på med viss tacksamhet när uttalanden av denna art är så här pass korkade.
Det finns liksom ickedopade som använder trettiotvåkiloshantlar som friggin' örhängen.
Naturligtvis väljer en gymägare hur denne vill profilera sig och vad för klientel man vill rikta sig mot, men man kan kanske försöka ge fan i vara dum i hela huvudet ändå. Kan jag tycka.
Tråden får ändå en tumme upp för Lasse K:s trevliga illustration.
Tack, jag kände att jag ville summera vad jag kände ang artikeln, med en stor kyk. Jag är sjuk som ett as halvdöende i svininfluensan eller något, trots det skulle jag nog kunna gå till gymmet och pressa lite 32or i detta skick, odopad såklart, mest fet fast glad ändå ärligt nog.
Lasse Kongo
2012-03-10, 14:20
Det stavas såklart okunskap.
Fö finns pengarna hos motionärerna och man tjänar garanterat mer på att inte ha så många seriöst tränande.
Jo.... Det förstår vi nog alla....
Tråden handlar ju dock om ngt helt annat, att man ej kan använda hantlar över 32kg utan att använda förbjudna preparat.
När man läser detta så börjar man ju fundera på vad det egentligen är i vasslet *jorgen*
Det hela handlar om ekonomi.
Det är naturligtvis mest intressant för ett företag inom träningsbranschen att vända sig till kundgrupper som exempelvis företag. Dessa företag köper dessutom också annan kringverksamhet som personlig träning, sjukgymnastik och så vidare.
Stora byggare som aldrig köper PT, går runt i linne, tar upp maskiner och kanske får små tanter att känna sig obekväma är direkt dåliga för de här stora gymmens affärer.
Det kan alltså bedömas som ett smart ekonomiskt beslut att se till att hantlar och maskiner är anpassade till den kundgrupp som man helst vill ha, de som betalar bäst.
Dopning är olagligt, och det är också ett element som gör frågan extra viktig för många gym eftersom att i många städer är kommuner, landsting och stora företag med flera tusen anställda viktiga kunder.
Det får inte finnas några konstigheter helt enkelt i den image som finns runt ett gym som vill vara med och konkurrera om de stora kunderna.
Att ta avstånd från dopning har blivit ett konkurrensmedel för gymmen helt enkelt.
svenssons som inte tränar ska inte klaga på vilken storlek på hantlarna gym ska ha. 60kg behöver man knappast vara särskilt stor för, för att kunna använda.
Inte särskilt stor? I så fall till typ shrugs, typ alla andra övningar måste du vara hyfsat stor för, för att orka 60kg (med bra form), eller fet och stark funkar ju också iof.
Silencer
2012-03-10, 14:35
När de snackar hantlar tror jag ärligt talat de tänker på hantelcurl.
Annars är de ju svårt efterblivna. Ryggövningar kan ju random snubbe dra över 50kg i.
Silencer
2012-03-10, 14:36
"– En tjej som lever ihop med en kille som tar anabola steroider blir slagen, förr eller senare. Det visar all statstik,"
HAHA
Försvinner de stora hantlarna och de stora killarna försvinner också inspirationskällan för oss små killar, vi med armar smala som tunna ettriga trumpinnar, utan inspirationskälla så tränar vi mindre och sämre. För samhället blir det alltså en nettoförlust om några få stora killar som agerar draglok försvinner.
Sen skall man veta att tidningar som NT och Corren lider av total lokal indoktrinering och inavel, de är kända för att skapa egna nyheter, överdriva och att hitta på, trovärdigheten är 0 och det mesta vinklas politiskt till att tjäna deras syften. De skriver sån skit som svensson vill läsa och skapar svenssons världsbild.
På mitt nuvarande gym är det en bra blandning av alla åldrar och olika storlekar, det är mer män än kvinnor men det finns också kvinnor 50+ !
De stora gymkedjorna, med sina svindyra månadskort, kan behålla sin skit och sina tränande som jag ser det, vem fan vill träna på ett ställe där det står folk i en juicebar och snackar om sina spruckna nyårtslöften!? Sen ligger det några jävla tomtar och SOVER i benpressen ! ! ! :furious:
Det skall fan vara hårdrock, techno, skrik, svett och folk som gör det som krävs ! :whipped: :whipped: :whipped:
Saft und Kraft
2012-03-10, 15:13
Det står en fritt att hysa vilka kunder man än önskar i ens egna lokaler men man kan då exempelvis säga att man undanber sig köttskallar, kanske hellre än att säga att alla som kan skruva i en glödlampa är dopade. Om detta skulle kännas alltför provocerande kan man alternativt säga att man väljer att inrikta sig på den och den kundgruppen. Istället för att tala om vilka man undanber sig. Man tillåts m.a.o. vara en helt jävla vanlig ynkrygg i sammanhanget utan att för den sakens skull göra något ytterligare fel. Easy as fuckin' pie. Det som skapar reaktioner är en massa dumma uttlanden som inte alls har att göra med något särskilt kundfokus eller liknande.
Om man t.ex. utmanar sig med tanken att man skulle marknadsföra något i hälsokostväg ("hälsokost" förresten, vilket ord) är man tämligen ostrategisk om man samtidigt hävdar att man blir fet av fett. (Detta om människor åtminstone förutsätts förstå lite mer än ingenting. Så är det kanske inte värst ofta förvisso varför mannen ifråga kanske egentligen lyckas få sitt perineum masserat av pöbelns bildliga och kollektiva tunga.) Något sådant vore hur som helst ändå inte tillnärmelsevis lika dumt som en del av de uttalanden som kommer fram i artikeln.
Något av det sjukaste jag har läst, den där artikeln.
Det skall fan vara hårdrock, techno, skrik, svett och folk som gör det som krävs !
Inte om man vill tjäna pengar på sin verksamhet. :)
Inte särskilt stor? I så fall till typ shrugs, typ alla andra övningar måste du vara hyfsat stor för, för att orka 60kg (med bra form), eller fet och stark funkar ju också iof.
http://www.youtube.com/watch?v=lbydmRl7Dr4&feature=endscreen&NR=1
Pudzianovski
2012-03-10, 16:01
Alla fattar väl att det handlar om vilka kundgrupper man vill ha där osv osv.
Men själva saken är som Lasse kongo skrev ovan.
Jo.... Det förstår vi nog alla....
Tråden handlar ju dock om ngt helt annat, att man ej kan använda hantlar över 32kg utan att använda förbjudna preparat.
Spartansk
2012-03-10, 16:04
Det skall fan vara musikfritt, skrik, svett och folk som gör det som krävs !
Fixade. ;)
Lasse Kongo
2012-03-10, 16:05
Alla fattar väl att det handlar om vilka kundgrupper man vill ha där osv osv.
Men det saken är som Lasse kongo skrev ovan.
I thank you!
3J6iKRn7Sj0
Grazzafukkinrazzi
2012-03-10, 16:45
Haha, man förstod ju att det skulle bli shitstorm över hela facebook där varenda knodd som lyckats lyfta mer än 32kg lägger upp bilden.
Tragiskt hur som helst att man kan uttrycka sig så där.
"– En tjej som lever ihop med en kille som tar anabola steroider blir slagen, förr eller senare. Det visar all statstik,"
HAHA
Det där är väl i underkant, experten Tommy Moberg som ofta lyfts fram i AAS-debatten säger ju:
"Tommy berättar många fall av våldsbrott som sker efter att personer börjat med anabola steroider. Ett av dem är om en kille på 18 år som då han börjat dopa sig, snabbt förändras. Han blir svartsjuk, aggressiv och knepig. Flickvännen på 16 år blir rädd och gör slut. Han förföljer henne. Han har hjärnkontroll på allt hon gör. Han hotar alla till livet som tittar på henne. En kväll vill han prata ut och hon följer med honom. Han avrättar henne.
– Detta är rakt ur regelboken på hur människor reagerar på anabola steroider, berättar Tommy.
Ang. hantelfrågan så är jag, tyvärr, inte ett dugg förvånad.
Stora byggare som aldrig köper PT, går runt i linne, tar upp maskiner och kanske får små tanter att känna sig obekväma är direkt dåliga för de här stora gymmens affärer.
Det kan alltså bedömas som ett smart ekonomiskt beslut att se till att hantlar och maskiner är anpassade till den kundgrupp som man helst vill ha, de som betalar bäst.
Det där går inte ihop, stora byggare har inget att hämta i de maskiner som finns på kedjorna, de är för lätta.
Mass-Tech
2012-03-12, 15:19
Liknande tankegångar:
http://www.vf.se/sport/ovrig-sport/dopning-%E2%80%93-ett-samhallsproblem
Titta till höger.
En butik i gallerian Arkaden har haft påhälsning av inbrottstjuvar. När personalen kom till jobbet i morse upptäckte de att kläder, kosttillskott och växelkassa saknades.
När man börjar dopar sig har man inte längre råd till eaa och gasp längre.
Sluta dopa er nu allihop så slipper ni ta så illa upp över alla artiklar :smash:
Tricklew
2012-03-12, 15:51
Sluta dopa er nu allihop så slipper ni ta så illa upp över alla artiklar :smash:
Provocerande inlägg, är det korrekt att chansa på att du och resten av förskole-klassen fnissar för fullt nu?
Wennström
2012-03-12, 15:53
Sluta dopa er nu allihop så slipper ni ta så illa upp över alla artiklar :smash: Din kommentar kändes lite onödig, om du nu inte va oseriös! Måste man va dopad för att agera på sånt jävla skitsnack om gym? Och btw så tror jag att doping anklagelserna börjar med avundsjuka! *gah!*
Jag är ju långt ifrån någon gigant och jag brukade köra på 56kg i hantelrodd.
Mitt nuvarande gym har tyvärr bara upp till 44kg så det får blir strikt och lite fler reps istället. Skulle de ta bort alla hantlar över 32 kilo så skulle jag hävda dolt fel och kräva pengarna tillbaka.
Din kommentar kändes lite onödig, om du nu inte va oseriös! Måste man va dopad för att agera på sånt jävla skitsnack om gym? Och btw så tror jag att doping anklagelserna börjar med avundsjuka! *gah!*
Haha det är väl klart att det inte var ett seriöst inlägg.
Lasse Kongo
2012-03-12, 19:14
Hela artikeln;
Doping på gym ska kartläggas
Länsstyrelsen i Östergötland kartlägger just nu hur dopingsituationen ser ut på 19 gym i länet. Intresset för att delta är stort.
Kartläggningen innebär att kunderna på träningsanläggningarna får svara på en rad enkätfrågor.
I Norrköping deltar fem gym. Nästa steg är att utbilda personal på gymmen i hur man kan arbeta med de här frågorna.
- Vi har fått utöka antalet platser från tio till 19 för att intresset från gymmen är så stort, säger Helena Vaernéus, projektledare.
Det är första gången ett sådant här antidopingprojekt, som heter 100 procent ren hårdträning, genomförs i Östergötlands län. I Stockholm gjorde man det 2008. Uppföljningen två år senare visade en liten minskning i användandet av dopingpreparat och kosttillskott.
Problemet finns överallt
Bruket av anabola steroider är ett växande problem.
- Problemet finns på alla anläggningar, men de är mer eller mindre villiga att jobba med problemet. Seriösa anläggningar är inte intresserade av att ha kunder som dopar sig, säger Helena Vaernéus.
Medley i Norrköping är en av de anläggningar som är med i projektet.
- Vi tycker det är viktigt att värna om att verksamheten är så dopingfri som möjligt, säger platschef Per Thörnqvist.
Vad gör ni om ni misstänker att en av era kunder använder dopingpreparat?
- Det är svårt att svara på. Det beror på situationen. Vi har tidigare tagit bort fria vikter, som hantlar till exempel på över 32 kilo, för dem klarar man inte om man inte dopar sig. Det hade effekt. En del av våra gäster försvann efter det.
Avtal mot doping
Den kund som tecknar avtal har också skrivit under på att han eller hon inte får använda dopingmedel som inte är föreskrivet av läkare. Han eller hon ska också samtycka till ett eventuellt dopingtest. I praktiken innebär det att Medley kan riva avtalet om man kan bevisa att kunden dopar sig.
- Det ger en trygghet både för oss och kunderna, säger Per Thörnqvist och förtydligar att Medley inte gör några dopingtester, men att man däremot har samarbete med polisen.
Nästa år ska Länsstyrelsen kunna presentera resultatet av kartläggningen.
De fem gym i Norrköping som deltar är förutom Medley, Friskis och Svettis, Actic, World Class och Fitness 24seven.
Trött man blir, urk! Att de ids att hålla på och jaga folk som tränar... Vad är nästa steg? Ta bort alla fria vikter som motsvarar 2 x 32 kilos hantlar, dvs. max 64 kg som får finnas. Samt enbart maskiner på gymmen, det passar dock alla som discotränar och snackar i sin mobil eller messar hela tiden. Vi som kör hårt och vill utvecklas? är det tillbaka till "källargymmen" som förr innan alla kedjegym kom där det är bara maskiner och ett litet hörn med "fria" eller fasta vikter.... Som dopingpolisen håller på, jaga istället knarkare och annat löst pack och inte vanligt folk som tar hand om sin hälsa med träning. Fast det är lättare med "strafföreläggande", då det finns pengar och hämta in i böter. Var och en tar hand om sin hälsa och ansvar! Snart kommer dem att stoppa varje som har lite acne i ansiktet och måste lämna "pissprov" Skrev av mig lite.. Ha en bra dag och kör hårt:-))
Som dopingpolisen håller på, jaga istället knarkare och annat löst pack och inte vanligt folk som tar hand om sin hälsa med träning. Fast det är lättare med "strafföreläggande", då det finns pengar och hämta in i böter. Var och en tar hand om sin hälsa och ansvar! Snart kommer dem att stoppa varje som har lite acne i ansiktet och måste lämna "pissprov" Skrev av mig lite.. Ha en bra dag och kör hårt:-))
Varför skall man jaga knarkare då, om de sköter sitt?
Förhoppningsvis så gör de åtminstone en samlad bedömning, akne är bara en del och kan ha andra orsaker, men om alla faktorer strålar samman så är det ju onekligen misstänkt.
Lär bli eget gym man bygger hemma till slut. Finns inga gym i stan som uppfyller alla grundläggande krav.
* Att man får släppa ut luft under ansträngning
* Att lokalen är mögelfri
* Att luften är dräglig
* Att där finns ordentligt med vikter till exempelvis benpress (eller iaf finns plats för) och hantlar.
* Att man får träna sina kompisar utan att bli anklagad för att utnyttja deras lokaler för PT-verksamhet
* Att där finns en skivstångsställning (gärna powerrack) och gott om fria vikter
Trenderna går längre och längre ifrån vad jag tycker man ska ha ett gym till :/
Grazzafukkinrazzi
2012-03-13, 10:33
Lär bli eget gym man bygger hemma till slut. Finns inga gym i stan som uppfyller alla grundläggande krav.
* Att luften är dräglig
* Att där finns ordentligt med vikter till exempelvis benpress (eller iaf finns plats för) och hantlar.
* Att man får träna sina kompisar utan att bli anklagad för att utnyttja deras lokaler för PT-verksamhet
* Att där finns en skivstångsställning (gärna powerrack) och gott om fria vikter
Du har ingen atletklubb i närheten då?
Helena Vaernéus var på tv i morse och att sa de skulle kartlägga missbruket, sen så sa hon att de inte fick kontakt med hardcore- och källargymmen och hävdade sedan med bestämdhet att det är där missbruket är vanligast men UTAN KARTLÄGGNING så kan man inte veta sådant utan bara gissa. Jag förstår också motviljan från många mindre fristående "hardcore- och källargym" att ansluta sig med tanke på uttalandena som görs från organisationen.
Jag kände det dessutom som ännu mer i uppförsbacke att rekrytera folk till en verksamhet som ligger i ett slitet hardcore- och källargym. Fast så länge av majoriteten av alla tjejerna som tränar där bollar med vikter långt över vad en 32-kilos hantel motsvarar så kanske man får trösta sig med att vanligt folk antagligen vet bättre.
Jag tycker snarare det har vänt. Fler och fler gym satsar på fria vikter (om än för fel ändamål) och det går att skrika och kasta med dem i den vanliga gymlokalen för det gör redan grupperna som tränar där. Kollar du runt på gym idag så har många kompletta uppsättningar av Eleikogrejer för tyngdlyftning vilket för 10 år sedan var extremt ovanligt utanför lyftarvärlden.
* Att luften är dräglig
Flytta till Blekinge, du beskrev precis mitt gym.
Du har ingen atletklubb i närheten då?
Inte vad jag hittat iaf. Har under flera år seriöst funderat på att gå med i en styrkeklubb, så länge jag inte behöver sticka iväg till en stad som är för långt iväg. Då tränar jag hellre "forever alone" :P
Helena Vaernéus var på tv i morse och att sa de skulle kartlägga missbruket, sen så sa hon att de inte fick kontakt med hardcore- och källargymmen och hävdade sedan med bestämdhet att det är där missbruket är vanligast men UTAN KARTLÄGGNING så kan man inte veta sådant utan bara gissa. Jag förstår också motviljan från många mindre fristående "hardcore- och källargym" att ansluta sig med tanke på uttalandena som görs från organisationen.
Jag kände det dessutom som ännu mer i uppförsbacke att rekrytera folk till en verksamhet som ligger i ett slitet hardcore- och källargym. Fast så länge av majoriteten av alla tjejerna som tränar där bollar med vikter långt över vad en 32-kilos hantel motsvarar så kanske man får trösta sig med att vanligt folk antagligen vet bättre.
Jag tycker snarare det har vänt. Fler och fler gym satsar på fria vikter (om än för fel ändamål) och det går att skrika och kasta med dem i den vanliga gymlokalen för det gör redan grupperna som tränar där. Kollar du runt på gym idag så har många kompletta uppsättningar av Eleikogrejer för tyngdlyftning vilket för 10 år sedan var extremt ovanligt utanför lyftarvärlden.
Jag har väl antagligen haft otur och bott i fel städer. De flesta gym jag varit har majoriteten av utrustningen varit "technogym-maskiner" (metafor för undermålig utrustning, men även ordagrant korrekt i många fall). Något undantag har funnits men ofta har det då varit något annat fel, t ex mögelangripen lokal vilket inte är speciellt bra för mig (för någon) med mina hälsobekymmer samt kraftiga allergi mot mögel.
Flytta till Blekinge, du beskrev precis mitt gym.
Grattis :thumbup:
Nä jag fortsätter väl träna på det som finns att tillgå här tills jag har ett hemmagym och sen kanske man startar en egen pytteliten klubbverksamhet :)
Om man inte klarar av en 32kg hantel som icke dopad så kan man nog inte heller springa på under 20sec som icke dopad heller.
Sällan att knarkare har en inkomst, utan ev. gör inbrott för att betala för sitt missbruk. Det drabbar andra...
Varför skall man jaga knarkare då, om de sköter sitt?
Förhoppningsvis så gör de åtminstone en samlad bedömning, akne är bara en del och kan ha andra orsaker, men om alla faktorer strålar samman så är det ju onekligen misstänkt.
Sällan att knarkare har en inkomst, utan ev. gör inbrott för att betala för sitt missbruk. Det drabbar andra...
*slap*
Berätta gärna hur du kommer fram till detta och räkna även in de som endast röker cannabis också. De är också per definition knarkare.
Räkna inte enbart kriminella.
filmjölk
2012-03-13, 13:24
Det finns fullfjädrade tjackpundare som sköter sitt jobb någotsånär (lite ströfrånvaro och måndagssjukskrivningar) och klarar det i många år.
Mass-Tech
2012-03-13, 16:58
Helena Vaernéus var på tv i morse
http://svt.se/2.33686/1.2740915/nytt_pilotprojekt_ska_kartlagga_dopingen
Undra vad de sa för någonting på föreläsningen när de visade bilderna på Dorian Yates och Phil Heath.
Degpekka
2012-03-13, 17:14
*slap*
Berätta gärna hur du kommer fram till detta och räkna även in de som endast röker cannabis också. De är också per definition knarkare.
Räkna inte enbart kriminella.
Röker du cannabis är du också kriminell per definition... trololololol
Röker du cannabis är du också kriminell per definition... trololololol
jag vet trololol men hade förhoppningen att jag inte skulle behöva förklara detta utförligt för en kolomedlem.
*slap*
Det kan iofs ha att göra med att Eleiko blivit bättre på marknadsföring.
Tränar på ett av dom stora gymkedjorna. Tycker det är som bumbi beskriver. Blir mer och mer fria vikter och trevlig utrustning. (4 podium, 2 powerracks, massvis med eleikostänger och vikter osv). Man får andas ut ordentligt och marklyft är standard. Tycker det är kul att dom tillgodoser sina kunders olika behov. Känns inte som man är uttittad eller misstänkt bara för att man vågar ta i. Tror alla inblandade på gymmet trivs som det är och det är kul med blandningen av människor.
Synd att det inte verkar vara så på flera ställen. Dom kunde ha uttryckt sig betydligt bättre i artikeln och hade inte behövt anklaga folk på bristande grunder.
mangemani
2012-03-13, 20:51
blir lite påmind om det där gymmet som enbart tillåter folk utan muskler och vikterna som finns på gymmet, ja det är flug vikter, tom för nybörjarna här på forumet, tyngsta hanteln ligger på typ 30 kilo eller nått.
nån får rätta mig nu, men enligt rykten som jag har hört, så finns det även en skyllt på detta gymmet där det står klart och tydligt nått i stil med "klarar ni av de tyngsta hantlarna så är ni ej längre välkomna, doping är olagligt".
Undra vad de sa för någonting på föreläsningen när de visade bilderna på Dorian Yates och Phil Heath.
att dom är tungt kriminella personer som finansierar sitt bruk genom att sälja dopningsmedel!
Lite lol på reportaget. Det känns som bortkastad tid att intervjua innebandyfjollor som sitter i magmaskiner. Vore ju intressant om de intervjuade någon som faktiskt kunde tänka igenom sitt svar innan h*n sa något.
Ett stort "lol" på hela skiten.
Tänk om alla atletklubbar skulle tänka likadant, dvs. ta bort tunga vikter för att minska dopingrisken.. vi har hantlar upp till 70 kg och säkert minst 1,5 ton vikter, men en jättestark antidopingpolicy. Det ena utesluter lixom inte det andra..
Dock förstår jag misstankarna mot små okända källargym som inte är med i RF.
Bara jag som undrar hur en enkät är en effektiv metod att kartlägga dopingen på gymmen?
Dopning är olagligt
Den olagliga dopingen är olaglig, den som inte är olaglig är inte olaglig, sådärja *whatever*
blir lite påmind om det där gymmet som enbart tillåter folk utan muskler och vikterna som finns på gymmet, ja det är flug vikter, tom för nybörjarna här på forumet, tyngsta hanteln ligger på typ 30 kilo eller nått.
nån får rätta mig nu, men enligt rykten som jag har hört, så finns det även en skyllt på detta gymmet där det står klart och tydligt nått i stil med "klarar ni av de tyngsta hantlarna så är ni ej längre välkomna, doping är olagligt".
Planet Fitness heter det om jag inte minns fel. Man får inte köra mark där, stöna eller föra minsta lilla oväsen. Gör man det så ringer typ ett larm i taket och man blir utslängd (typ för att förnedra personen).
Dom har även en reklam där dom uppvisar Bodybuilders som idioter typ och slänger ut dom. + en massa mer skit...
att dom är tungt kriminella personer som finansierar sitt bruk genom att sälja dopningsmedel!
Lite lol på reportaget. Det känns som bortkastad tid att intervjua innebandyfjollor som sitter i magmaskiner. Vore ju intressant om de intervjuade någon som faktiskt kunde tänka igenom sitt svar innan h*n sa något.
Måste hålla med. Kändes lite random också att springa fram till en random person i mitten av dennes set.
Angående detta pilotprojekt som nämns i reportaget, när kommer LISTAN på gymmen som skall deltaga i detta pilotprojekt ?
För mig är det viktigt att kunna välja BORT de gymmen som arbetar aktivt med att förfölja sina betalande kunder.
Pinsamt.
Bra reporter också, intervjuer ett fotbollslag som e typ 16 år och gör de mitt under deras set.
Kan dom inte bara sluta med sina kalle anka teorier om stora nackar och tunga hantlar och bara låta folk pissa istället.
och bara låta folk pissa istället.
Det gjordes ett försök att införa det i Stockholms motsvarighet till antidoping organisation men av någon anledning försvann den delen längs vägen när det hela blev klart. Jag vet inte riktigt hur arbetet fortskrider där men att sätta upp en affisch och säga att man är emot doping är visserligen ett steg på vägen men så länge man inte testar så är det bara ett väldigt, väldigt litet steg.
Det gjordes ett försök att införa det i Stockholms motsvarighet till antidoping organisation men av någon anledning försvann den delen längs vägen när det hela blev klart. Jag vet inte riktigt hur arbetet fortskrider där men att sätta upp en affisch och säga att man är emot doping är visserligen ett steg på vägen men så länge man inte testar så är det bara ett väldigt, väldigt litet steg.
Jag ser bara inte riktigt varför de är upp till gymmen, att dopa sig om man inte tävlar är imot lagen, alltså en sak för polisen.
Polisen kan gå in på gym där de tror de kan förekomma, låta alla pissa och sen gripa dom som är positiva. Inte bara börja tro massa saker om stora nackmuskler.
Resurser finns inte för test av alla, har för mig att det kostar endel
Haha sköna killar! Låter ungefär som detta paret! :)
I5L4wt_xo88
ARMSTARK
2012-03-14, 10:20
Haha, då var man dopad då, utan att veta om det själv! *screwy*
Stefan J
2012-03-14, 10:22
Jag ser bara inte riktigt varför de är upp till gymmen, att dopa sig om man inte tävlar är imot lagen, alltså en sak för polisen.
Polisen kan gå in på gym där de tror de kan förekomma, låta alla pissa och sen gripa dom som är positiva. Inte bara börja tro massa saker om stora nackmuskler.
Att dopa sig om man tävlar är också emot lagen.
Polisen kan gå in på gym där de tror de kan förekomma, låta alla pissa och sen gripa dom som är positiva.
Detta hade gjort mig jävligt förbannad iaf. Jag har inget emot att pissa men inte fan vill jag bli störd i min träning.
Lillgrabben
2012-03-14, 11:55
Jaha, 30 kg i vad - biccecurl, mark med hantlar, hantelrodd, sidolyft eller vad...
Trams & jönserier är vad det är, men att dra tillbaka "tyngre" utrustning är säkerligen effektivt för att minska potentiella AAS-missbrukares intresse av anläggningen.
Fram för träning som ger långa slanka muskler - pilatesbollar, theraband & step up!!! :D Kombinera detta med en diet som "30 bananer om dagen" så har vi en vinnarlivsstil.
Att dopa sig om man tävlar är också emot lagen.
Självklart men då har ju sporten i sig ett intresse av att förhindra det.
Om man inte tävlar bör de vara polisen bekymmer att se till att man inte preppar.
Varför är det så dyrt med tester? Skulle det bli dyrt för oss skattebetalare ifall staten subventionerade testerna? Känns som att det borde vara en otroligt liten droppei havet med tanke på hur många som jobbar och hur många som faktiskt skulle behöva testas. (Innan nån fyndigt smartass säger "Exakt vart går gränsen då för vilka som skall testas" så kan man iaf utesluta pensionärerna som utgör en inte alltför lien del av alla som går till gymmet.)
Oavsett så går det säkert att lösa. Men jag tror att intresset för att prioritera något såhär litet inte är är högre än otroligt lågt, förutom hos media.
Är det alltså därför gymmet (Medley) jag tränar på tog bort de hantlarna *screwy*
Nu drabbade ju inte detta mig visserligen eftersom jag är liten och klen men någon gång lär man ju komma upp i de vikterna, som inte finns längre :Virro
Har för mig att det fanns upp till typ 40 kg innan det kom upp en lapp en dag att det hade tagit bort hantlarna över 32 kg
Vandraren
2012-03-14, 13:18
Haha, det är ju helt sjukt.
En karl borde väll bröstpressa 32kg efter ca 3månader med hyfsat regelbunden träning eller?
Vandraren
2012-03-14, 13:28
En karl borde väll bröstpressa 32kg efter ca 3månader med hyfsat regelbunden träning eller?
Jag har tränat i ca 2 månader och gjorde en 8:a på 27,5kg (hantelpress) i söndags, så ja. Det borde inte vara några problem. Jag är dock fetare än vad jag borde vara och har dessutom tränat, stötvis, i det bakomslutna.
Lite att läsa om en rapport. Finns säkert flera...
http://www.stad.org/wp-content/uploads/2011/01/stadrapport-35.pdf
På denna sida finns anslutna gym. http://hundraprocent.com/
Mer info. http://stad.org/verksamheter/dopning/
Varför är det så dyrt med tester? Skulle det bli dyrt för oss skattebetalare ifall staten subventionerade testerna? Känns som att det borde vara en otroligt liten droppei havet med tanke på hur många som jobbar och hur många som faktiskt skulle behöva testas. (Innan nån fyndigt smartass säger "Exakt vart går gränsen då för vilka som skall testas" så kan man iaf utesluta pensionärerna som utgör en inte alltför lien del av alla som går till gymmet.)
Oavsett så går det säkert att lösa. Men jag tror att intresset för att prioritera något såhär litet inte är är högre än otroligt lågt, förutom hos media.
Kör man inte WADA-test utan bara en liknande standard så blir det inte så dyrt och det brukar räcka ganska bra att göra några tester per anläggning och år. När RF dyker upp med testutrustningen så skapar det en hel del uppmärksamhet och numera påverkar det inte heller bara det aktuella gymmet utan alla gym i närområdet så har man ett rullande slumpartat testprogram för ett större samhälle så ger det effekt.
Vill man seriöst jobba för 100% ren träning så är tester något som är en nödvändig del och därför får man också ta problemen som de medför.
Pudzianovski
2012-03-14, 14:10
De har tydligen släppt en bok kring det här med. Den handlar om:
"I den här handboken kan du läsa mer om vilka som använder
dopningsmedel, vilka effekter och biverkningar som uppstår
och hur lagstiftningen ser ut på området. Du får praktiska tips
om hur du kan arbeta förebyggande, hur dopningskontroller
går till, samt hur du kan känna igen och bemöta personer som
missbrukar dopningsmedel" (s.4)
"Se över ”fria vikter-hörnan”. Placera den så öppet som
möjligt eller försök blanda fria vikter och maskiner,
begränsa utbudet på tunga fria vikter etc." (s. 63)
http://www.fhi.se/Aktuellt/Nyheter/Ren-traning--sa-forebyggs-dopning-pa-gym/
och boken
http://www.fhi.se/PageFiles/13063/Ren-traning-handbok-kring-dopning-webb.pdf
Det vore kul att se en källa på den rekommendationen.
Absolut!
En normalviktig, normalbyggd karl borde lätt klara att köra några reps
med 32:orna efter några månaders hård och målmedveten träning.
De har tydligen släppt en bok kring det här med. Den handlar om:
"I den här handboken kan du läsa mer om vilka som använder
dopningsmedel, vilka effekter och biverkningar som uppstår
och hur lagstiftningen ser ut på området. Du får praktiska tips
om hur du kan arbeta förebyggande, hur dopningskontroller
går till, samt hur du kan känna igen och bemöta personer som
missbrukar dopningsmedel" (s.4)
"Se över ”fria vikter-hörnan”. Placera den så öppet som
möjligt eller försök blanda fria vikter och maskiner,
begränsa utbudet på tunga fria vikter etc." (s. 63)
http://www.fhi.se/Aktuellt/Nyheter/Ren-traning--sa-forebyggs-dopning-pa-gym/
och boken
http://www.fhi.se/PageFiles/13063/Ren-traning-handbok-kring-dopning-webb.pdf
FHI är lite skumma ...
För något år sedan satt en repr. för FHI i TV och diskuterade matvanor.
Det var en liten tunn gubbe i brun kostym med illgula tänder. *spy*
-Blanda fria vikter och maskiner ??
Jaja, man kan ju sprida ut alla hantlar lite random i gymmet, så blir det
cardio att springa runt och leta reda på matchande par ...:)
Andreas Guiance
2012-03-14, 15:11
Jag har varit på en liknande föreläsning, då visade han upp den här bilden:
http://www.helptionary.com/wp-content/uploads/2010/05/body-building.jpg
Och konstaterade att:
"Så här blir man om man tar AAS." (Hela publiken, inklusive socialministern, reagerade med "Gud så sjukt!!1")
Varpå på jag svarade:
"Du får ursäkta mig, men den där är ju photoshoppad?"
Och han försvarade sig med:
"Jaja, men den behövde inte ha varit det!"
Och det här var en överläkare på Karolinska som föreläste*rolleyes*
Viktor_Balck
2012-03-14, 16:15
Tror de sa något i stil med "tränar ni stenhårt, 30 gram protein per måltid, 6 ggr om dagen och sover bra, ja då kan ni se ut såhär en vacker dag".
Viktor_Balck
2012-03-14, 16:18
Och konstaterade att:
"Så här blir man om man tar AAS." (Hela publiken, inklusive socialministern, reagerade med "Gud så sjukt!!1")
Varpå på jag svarade:
haha, vilken tomte :D
Novaindex
2012-03-14, 16:47
Till och med jag tar ju 32kg i hantelpress *screwy*
Robbmeister
2012-03-14, 17:33
Hahahaha måste nog vara det roligaste jag läst på länge :laugh:
Jo, fast det är rätt många som inte behöver 32kg även fast dom klarar av att pressa dom. Kan bara ta mig själv som exempel, för 8år sedan körde jag hantelpressar på ungefär samma vikter som jag brukar använda idag. Skillnaden ligger i att jag numera kör betydligt djupare och striktare än vad jag gjorde då. Kan lugnt säga att bänkvikterna inte ligger på samma så starkare är jag och musklerna är större också.
Väldigt många skulle nog kunna få betydligt bättre resultat om dom slutade stirra sig blinda på att försöka sig på större och större hantlar.
Men visst, det är skamligt att dom tar bort större hantlar och jag tycker att alla gym bör ha hantlar upp till iaf 50-60kg om dom ska räknas som bra utrustade.
I övrigt håller jag med bumbi här, har inte upplevt den här inställningen till fria vikter. Snarare tvärtom, att även motionärer som inte vill bli grova oftare brukar prata om att fria vikter är det som är bäst.
Jens.Andersson
2012-03-14, 18:20
Och konstaterade att:
Varpå på jag svarade:
Hahaha :D
Diplomera träningsanläggningar.
För att bli diplomerad och få loggan 100 % GYM ska träningsanläggningen ha uppfyllt följande kriterier:
- Ägare, träningsansvariga och instruktörer ska ha genomgått den utbildning som erbjuds inom samarbetet 100 % ren hårdträning
- Utformat en policy och handlingsplan mot dopning som gäller alla tränande och all personal.
- Utforma träningsmiljön på ett sådant sätt att det inte uppmuntrar till användning och försäljning av dopningspreparat
- Anläggningen ska ha ett samarbeta med polisen och/eller Riksidrottsförbundet
Vafan, jävla luddigt krav..
En som tävlar i SL och har tränat i +20 år behöver kanske +300 kg på stången i mark och böj samt har nytta av +70 kg hantlar i typ hantelrodd/hantelpress. En sån person måste ju kunna bedriva sin träning lika bra som Anton, 16 år 185 cm @ 53 kg. som varit dataspelsberoende i halva livet.
Eller ska man bara ha hantlar upp till 30 kg? :laugh:
De kanske menar mer utformning av lokalen och att helt enkelt ha en stark uttalad anti-doping policy?
Jag curlar just 32kgs hantlarna och Jag är sjukt dopad, med mina100kg från grispizzadiet.
vem som helst kan ju curla 32kg
vem som helst kan ju curla 32kg
Ja, vem som helst. Förutom gymägaren.
Rikard Jansson
2012-03-14, 19:34
Undrar hur det är på Grazzafukkinrazzis gym, han curlar ju lätt 50 kg per hantel!
Vafan, jävla luddigt krav..
De kanske menar mer utformning av lokalen och att helt enkelt ha en stark uttalad anti-doping policy?
Mitt gym har hantlar upp till 60 kg, en massa fria vikter och maskiner, samt en eller två tävlande kroppsbyggare och säkert en hel del som dopar sig, ändå är det ett "100 % GYM". :) Verkar mest bero på vem som äger anläggningen.
Mitt gym har hantlar upp till 60 kg, en massa fria vikter och maskiner, samt en eller två tävlande kroppsbyggare och säkert en hel del som dopar sig, ändå är det ett "100 % GYM". :) Verkar mest bero på vem som äger anläggningen.
Låter som ett trevligt gym.
Stora killar är lite som youtube på gymmet, man blir ju verkligen peppad av att se motionären svinga silverhantlarna.
Låter som ett trevligt gym.
Stora killar är lite som youtube på gymmet, man blir ju verkligen peppad av att se motionären svinga silverhantlarna.
Jodå, det är väldigt trevligt. :D Ironiskt nog finns det många vanliga motionärer också, bl.a. flerbarnsmammor och äldre herrar. Verkar inte vara ett problem för dem att vistas där i alla fall.
Grazzafukkinrazzi
2012-03-14, 21:30
Undrar hur det är på Grazzafukkinrazzis gym, han curlar ju lätt 50 kg per hantel!
Hahahaha! På mitt gym håller det bara till gamla tyngdlyftare som preppade skallen av sig på 70-talet. Hantelutbudet är dock dåligt, förmodligen för att det mesta här har skett med en skivstång och inte ett par hantlar. Så jag fick lov att köpa ett par egna, byggbara som jag använder när jag kör hantelpress ;)
Rikard Jansson
2012-03-22, 18:37
Tänk om han pratade om strikta tricepsextensions med en arm bakom huvudet och armbågen rakt upp eller ultrastrikta kickbacks. Då vore han inte helt av banan!
Lasse Kongo
2012-03-22, 19:15
Tänk om han pratade om strikta tricepsextensions med en arm bakom huvudet och armbågen rakt upp eller ultrastrikta kickbacks. Då vore han inte helt av banan!
Exakt, då kanske han delvis var gjord av jordgubb!
Rikard Jansson
2012-03-22, 19:18
Exakt, då kanske han delvis var gjord av jordgubb!
Hehe. När ska du ta fram din skanner?
Lasse Kongo
2012-03-22, 19:19
Hehe. När ska du ta fram din skanner?
Tyvärr går du allt för offtopic nu så jag kan inte riktigt svara på den frågan i denna tråd :D
bertbert
2012-03-22, 20:04
Den här tråden får mig helt osökt att komma och tänka på en viss Arne, som körde några reps koncentrationscurl med en 40 kg hantel.
Och konstaterade att:
Varpå på jag svarade:
Hahahaha :D
Dagens garv! :hbang:
young_george
2012-03-22, 22:11
Om det är så man blir på doping så kan det ju inte vara allt för svårt att identifiera de misstänkta.
Jag har nu frågat om vad de baserat rekommendationerna om fria vikter och maxgränser på i skriften om 100% och det är baserat på "erfarenhet". Problemet är fortfarande att de inte har gjort några tester men även om de hade gjort det så måste det till att de gör många testar både innan och efter att de bara tagit bort de tyngsta vikterna för att kunna säga att det är en bra metod.
Jag orkade inte fortsätta ifrågasätta för ibland känns det som att jobba i en väldigt stor uppförsbacke när man jobbar för dopingfri träning. De som testar mest får en dopingstämpel (förtjänat för att folk torskar) men de som inte alls testar slipper ju helt problemet genom att inte få några fällda och så kan de göra korkade uttalande av den typen som hela tråden startade med.
Pudzianovski
2012-03-23, 08:20
Jag har nu frågat om vad de baserat rekommendationerna om fria vikter och maxgränser på i skriften om 100% och det är baserat på "erfarenhet". Problemet är fortfarande att de inte har gjort några tester men även om de hade gjort det så måste det till att de gör många testar både innan och efter att de bara tagit bort de tyngsta vikterna för att kunna säga att det är en bra metod.
Jag orkade inte fortsätta ifrågasätta för ibland känns det som att jobba i en väldigt stor uppförsbacke när man jobbar för dopingfri träning. De som testar mest får en dopingstämpel (förtjänat för att folk torskar) men de som inte alls testar slipper ju helt problemet genom att inte få några fällda och så kan de göra korkade uttalande av den typen som hela tråden startade med.
Alla som tävlar på EM, VM och OS i valfri sport är dopade. Det baserar jag på erfarenhet.
*screwy*
Bra jobbar 100%. Ett gäng obildade människor med fler fördomar än valfri SD-anhängare.
+1...
Frågade du om de har några specifika gränser vad gäller hantelvikt tex?
Pratade just med Per. Han säger att citatet var vidlyftigt tolkat av journalisten och att han inte hade uttalat sig så kategoriskt som artikeln ger intryck av. Någon som har artikeln och namnet på journalisten?
Fan om de visste hur de förstör för antidopingarbetet med skit som det här. En air av uppenbar obildning drar ner allt till irrelevansens skam.
bertbert
2012-03-23, 10:42
fan om de visste hur de förstör för antidopingarbetet med skit som det här. En air av uppenbar obildning drar ner allt till irrelevansens skam.
+1
+1...
Frågade du om de har några specifika gränser vad gäller hantelvikt tex?
Det fick man avgöra från fall till fall vilket inte direkt stödjer teorin om att det finns ett direkt samband.
Det går säkert att skapa en dialog med organisationen men att börja skylla på tidningarna när organisationen kört samma typ av uttalanden i flera sammanhang kanske inte riktigt håller.
Uttalandet av den förre detta fystränaren i Karlstad måste iofs vara ett skämt som blivit citerat för ingen kan vara så dum eller för den delen inkompetent som fystränare.
olle lindblad
2012-03-23, 10:48
Och konstaterade att:
Varpå på jag svarade:
Allvarligt? Nu blir jag nästan mörkrädd.
Andreas Guiance
2012-03-24, 11:42
Allvarligt? Nu blir jag nästan mörkrädd.
Det blev jag också:)
Jag är tjej och dragit tyngre än det i hantelrodd. Helt odopad förutom min naturliga kvinnliga ilska.
Fast det klart, det är väldigt tungt att köra strikta hantellyft åt sidan med 32 kilo. Nästan så man behöver doping till det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.