Visa fullständig version : Hur mycket vatten har ni i era proteindrinkar?
Som topic lyder. Det står att man ska blanda ut mitt vasselprotein med 2-3 DL, men då blir det ju knappt någon dricka alls, jag brukar fylla hela min shaker.
Finns det något negativt med att späda ut drinken med mer vatten?
Jag har en vanlig shaker, dvs en:
http://www.torelli.co.uk/images/MixMaster-Shaker_schwarz_rot.jpg
Spartansk
2012-03-10, 00:56
Det spelar ingen roll hur mycket du har, rekommendationen är bara där som en praktisk vägledning. Har man för mycket blir det svårare att skaka, har man för lite blandar det sig inte.
Själv fyller jag väl 1/3 av shakern. Tycker inte det är så gott när det blir för utspätt.
Vad spelar det för roll om det inte blir mycket att dricka? Du får ju i dig proteinet iaf.
kottovic
2012-03-10, 01:06
Poll *popcorn*
Som "Spartansk" säger så har det ingen betydelse annat än i smaken. Det är en rekomendation för bästa smak enligt tillverkaren. Tycker själv att det blir väldigt vattnigt att fylla hela shakern.
2 dl pulver, 6,5 dl vatten.
1,5 dl pulver, 2,5-3 dl vatten. Tycker smaken blir för klen om man tar mer vatten.
gratefuldead
2012-03-10, 01:21
2dl vatten, typ. bara svälja skiten.
mattilainen
2012-03-10, 01:22
ibland mycket ibland lite. Beror på hur mycket vatten jag ivll få i mig. Ska jag träna efter så vill ajg inte ha för mycket då jag säkerligen blir kissnödig då.
Vill man ha i sig mycket vatten är det väl smidigare att dricka proteinet med lite vatten och sedan dricka enbart vatten? Jag tycker iaf personligen att en proteindrink som är svag/för utblandad blir riktigt äckligt.
2 dl pulver, 6,5 dl vatten.
Kanske ska förtydliga att jag just nu har ett pulver som inte löser sig om man inte blandar det med riktigt mycket vatten, annars blir det klumpigt (Blir det nästan nu också)
Med mitt "vanliga" prottepulver blir det ca 2-3 dl vatten.
Poll *popcorn*
Seriöst ingen gillar dig. Försvinn.
r3mpuh: samma infattar dig. Försvin. Du bara jobbig.
Brickhead
2012-03-10, 10:52
Så lite vatten som behövs, några få dl. Samakar skit hur mycket man än har i så det går snabbare att dricka 2-3dl än 5.
kottovic
2012-03-10, 10:53
http://cultofmac.cultofmaccom.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/05/dawson-crying.jpg
*cry*
30g pulver, sen fyller jag upp shaken till "300"-strecket ungefär med vatten.
Robbmeister
2012-03-10, 11:31
1 dl pulver och 2-3 dl vatten, tar man mer än det blir det för utblandat och smakar ännu värre än vanligt.
r3mpuh: samma infattar dig. Försvin. Du bara jobbig.http://forum.catiewayne.com/images/smilies/heart3.gif
Blandar inte med mer vatten än vad som behövs, för att pulvret skall lösa upp sig.
Intar sedan 4.2dl vatten, vrålar & kör marklyft.
Vassleprotein smakar skit utan mjölk. Fy fan.
Spartansk
2012-03-10, 16:40
Vassleprotein smakar skit utan mjölk. Fy fan.
Men man vill ju inte spä ut vasslet med kasein...
Men man vill ju inte spä ut vasslet med kasein...
Varför inte? Om man är opti så dricker man ju eaa 24/7.
1dl vassle ~2-3dl vatten, fx mintchoklad nu som inte smakar så mycket.
0dl
blandar pulver med mjölk
Spartansk
2012-03-10, 18:42
Skulle man kunna snorta det, förresten? Tas protein in via näsan?
+1*popcorn*
Rikard Jansson
2012-03-10, 18:43
Det är skitjobbigt att äta torrt med sked iallafall så skulle inte vilja sniffa det. Det suger åt sig vätska något enormt!
Spartansk
2012-03-10, 18:45
Det är skitjobbigt att äta torrt med sked iallafall så skulle inte vilja sniffa det. Det suger åt sig vätska något enormt!
Jag har varit tvungen att stoppa EAA i munnen ibland, och skölja ner det med vatten från kranen, när jag glömt shakern. Verkligen ingen höjdare. Har sluppit "äta" proteinpulver än så länge.
Fyller 4 -5 dl. Dricker upp minst en vattenflaska per pass också. Runt hälften av mitt vattenintag lär ligga runt träningen, exkluderat vatten i maten :D
Runt en 3-4 dl vatten, gillar inte med mjölk för tycker att det blir för tjockt att dricka då.
Jag har varit tvungen att stoppa EAA i munnen ibland, och skölja ner det med vatten från kranen, när jag glömt shakern. Verkligen ingen höjdare. Har sluppit "äta" proteinpulver än så länge.
Så får jag i mig mitt EAA hela tiden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.