Visa fullständig version : cafe besök
vad är det bästa att ta på café i deffsynpunkt?
bulle (ca 300kcal)
typ en studentska (200kcal)
ELLER en macka med protein men som kanske innehåller 400 kcal?
vad skulle ni tagit?
King Grub
2012-03-09, 20:27
Beror på hur resten av dagen ser ut.
joelduva
2012-03-09, 20:33
Svart kaffe!
Sheogorath
2012-03-09, 20:36
vad är det bästa att ta på café i deffsynpunkt?
bulle (ca 300kcal)
typ en studentska (200kcal)
ELLER en macka med protein men som kanske innehåller 400 kcal?
vad skulle ni tagit?
En kopp svart kaffe.
Som sagt, så länge du är medveten om att du får anpassa resten av intaget utefter vad du väljer så spelar det väl egentligen inte så stor roll. Jag själv tenderar att försöka undvika situationer där jag vet att jag kan bli frestad till att bryta mina vanor haha. Då jag inte lyckas undvika liknande tillfällen blir det bara svart kaffe. :)
Skulle jag vara tvungen att välja tar jag dock mackan med motiveringen att jag vill undvika socker(i den mån det går), denna är mer mättande och den har väl ett vettigare innehåll helt enkelt.
Normal? Mkt protein lite kcal, eftersom jag skrev den i en "deff" tråd!
Kajans special, kanelbulle och plopp.
Reaper123
2012-03-09, 21:21
Normal? Mkt protein lite kcal, eftersom jag skrev den i en "deff" tråd!Med tanke på din generella nojja och strikthet i kcalbudgeten bör du väl ta kaffe, möjligen te. En bulle är ju faktiskt rätt stor andel av din kcalbudget?
Annars får du dra ner på proteintaget denna dag och köra vidare som vanligt nästa, om du nu inte kan acceptera ett mindre kcalunderskott (eller balans/överskott). Har ingen koll på varför du deffar, så är ju prioriteringsfråga enligt mig!
Jag käkar en bulle, fanimej 3 om det är så under deff och försöker kvitta det med lite lägre kcalintag ett par dagar :D Skulle deffen dra ut 1-2 dagar extra är det ingen big deal då jag bara vill vara mindre säl denna sommar mot förra!
Som sagt, så länge du är medveten om att du får anpassa resten av intaget utefter vad du väljer så spelar det väl egentligen inte så stor roll. Jag själv tenderar att försöka undvika situationer där jag vet att jag kan bli frestad till att bryta mina vanor haha. Då jag inte lyckas undvika liknande tillfällen blir det bara svart kaffe. :)
Skulle jag vara tvungen att välja tar jag dock mackan med motiveringen att jag vill undvika socker(i den mån det går), denna är mer mättande och den har väl ett vettigare innehåll helt enkelt.
Nej, visst är det sant! Min familj e lite traditionella så, fikar tillsammans på lördagar! Mackor innehåller ju gärna smör o ibland majonäs (maassa kcal) Eller om man ska ta ngt så lite som möjligt, typ macarons innehåller bara 100kcal!
Kajans special, kanelbulle och plopp.
Haha, är d olika saker du äter när du är i sånna situationer?
kallinarn
2012-03-09, 21:35
För det mesta väljer jag bara en kopp kaffe. Är det helg och jag tränat tar jag vad jag vill och räknar just det målet som +-0 i kalorier jämt mot träningen, alltså så de kvittar. Diffar väl rätt bra många gånger. Men inget som påverkat vikten vad jag märkt. Win!
Jag brukar ta med mig en proteinbar till kaffet :-) smaskens
Albin Eriksson
2012-03-09, 21:59
Dietar jag strikt så dricker jag svart kaffe och en pepsi max kanske, annars tar jag väl med ett av mina mellanmål om det passar.
Om det inte finns på disken brukar jag fråga personalen om de kan göra en liten sallad med mycket protein (räkor, kyckling, skinka, kalkon) skippa dressing och ost. Är oftast inga problem. De vill ju sälja.
Kan de inte det så köper jag en räkmacka. Jag brukar alltid ångra den där bullen eller kakan. Och jag är hemskt svag för cheesecakes...
mysglenn
2012-03-09, 23:28
Haha, är d olika saker du äter när du är i sånna situationer?
han trollar
han trollar
http://www.thehealthsuccesssite.com/images/people-baby-winking.gif
Jag brukar ta med mig en proteinbar till kaffet :-) smaskens
in på ett café?
Med tanke på din generella nojja och strikthet i kcalbudgeten bör du väl ta kaffe, möjligen te. En bulle är ju faktiskt rätt stor andel av din kcalbudget?
Annars får du dra ner på proteintaget denna dag och köra vidare som vanligt nästa, om du nu inte kan acceptera ett mindre kcalunderskott (eller balans/överskott). Har ingen koll på varför du deffar, så är ju prioriteringsfråga enligt mig!
Jag käkar en bulle, fanimej 3 om det är så under deff och försöker kvitta det med lite lägre kcalintag ett par dagar :D Skulle deffen dra ut 1-2 dagar extra är det ingen big deal då jag bara vill vara mindre säl denna sommar mot förra!
ja, brukar få bli lägre proteindag helt enkelt, oftast tar jag en kanelbulle 2-300 kcal. inte det "värsta" man kan ta iaf :)
Om det inte finns på disken brukar jag fråga personalen om de kan göra en liten sallad med mycket protein (räkor, kyckling, skinka, kalkon) skippa dressing och ost. Är oftast inga problem. De vill ju sälja.
Kan de inte det så köper jag en räkmacka. Jag brukar alltid ångra den där bullen eller kakan. Och jag är hemskt svag för cheesecakes...
ja, som kund har man ju rätt till d.
räkmacka är ju så gott, men oftast massor av majonäs =/
Måste man äta något?
Drick kaffe.
Brukar ta kaffe och eventuellt en dammsugare eller nåt :D
Knatcharn
2012-03-10, 15:31
En kaffe och kanske en fullkornsmacka? Annars kan man ju faktiskt unna sig sötsaker ibland.
Måste man äta något?
Drick kaffe.
absolut inte, men ibland väljer man att göra det, ibland inte :)
Brukar ta kaffe och eventuellt en dammsugare eller nåt :D
det är ju bra, tog en ostmacka, med skinka i, rätt kcal snålt o lite protein i d :)
En kaffe och kanske en fullkornsmacka? Annars kan man ju faktiskt unna sig sötsaker ibland.
blev en ostmacka me skinka i oxå.
visst, håller med dig totalt :)
Spartansk
2012-03-10, 16:09
Grejen är att om man ska unna sig något varje gång man borde enligt de sociala reglerna, så skulle åtminstone jag iaf nog aldrig bli färdigdeffad. ;) Jag vet inte om det bara är min bekantskapskrets, men jag hamnar i situationer där man "ska" äta onyttigt ett par gånger i veckan i alla fall (kompisar som har matkvällar, släktingar som fyller år, etc).
Grejen är att om man ska unna sig något varje gång man borde enligt de sociala reglerna, så skulle åtminstone jag iaf nog aldrig bli färdigdeffad. ;) Jag vet inte om det bara är min bekantskapskrets, men jag hamnar i situationer där man "ska" äta onyttigt ett par gånger i veckan i alla fall (kompisar som har matkvällar, släktingar som fyller år, etc).
precis.
nu är det familjefika och då äter jag gärna något.
när d är familj, men annars så har jag släppt det där med "måste". vill ja inte ha nåt ska ja inte behöva äta ngt, mitt val, mitt liv. fikar man kan man ju bara ta typ te eller kaffe.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.