Visa fullständig version : Hur kan de tappa så mycket vikt i Biggest loser?
nisse1976
2012-03-09, 07:24
Råkade zappa på Biggest loser igår- Hur kan de går ner så fruktansvärt mycket i vikt? Vinnaren 2010 gick ner 75 pannor, vad jag vet kör de i 10 veckor.
Nog för att de har en saftig startvikt, äter bra, tränar mycket och tappar mycket vätska i början men siffrorna är ju ändå helt sjuka.
Popliteus
2012-03-09, 07:47
Som du säger hög startvikt, god kosthållning, personliga tränare med sig hela dagen. Faktumet att det är en tävling och att dem umgås med personar i samma situation somd em själva bidrar nog till mkt extra motivation. Sedan tränar dom fruktansvärt hårt, jag tänker alltid att skaderisken måste vara väldigt hög.
Och om man inte är en jubelidiot så ser man ut att väga in till tävlingen riktigt kolhydrat- och vätskeladdad.
På en sån kropp lär det göra 5-10 kg...
Anton Fräs
2012-03-09, 08:31
Äta extremt lite, extremt mycket träning och riktigt fylld vid start. Glöm inte vätskedrivande dessutom.
Pineapple
2012-03-09, 08:54
Vinnaren 2010 gick ner 75 pannor, vad jag vet kör de i 10 veckor.
Inspelningen på gården varar kring 10 veckor men sedan får de klara sig själva under 3 månader innan finalinvägningen. 75kg på 4-5 månader ska nog vara det rätta.
Eddie Vedder
2012-03-09, 09:02
...god kosthållning...
Allt är ju relativt. ;) Jag såg första säsongen för typ sex-sju år sen när Pauline Nordin var svenskarnas coach. Sen dess har jag inte tittat men om inget fundamentalt har förändrats så vill jag nog inte hävda att kosthållningen (svälten) är direkt god kosthållning. Visst lär de sig att äta bättre men det är ju fortfarande nästan svältkost och extrem träning.
Vidare så har det ju rapporterats om en hel del obehagliga saker från amerikanska varianten i alla fall. Vätskedrivande medel och dylikt. Sen vet jag inte ens om det alltid är helt sanningsenligt, risken finns ju att man tummar på sanningen för underhållningens skull.
Äta extremt lite, extremt mycket träning och riktigt fylld vid start. Glöm inte vätskedrivande dessutom.
En bekant som var med och enligt henne så har hon aldrig ätit så mycket som hon gjorde när hon var med.
Väldigt uppstyrt med bra kost och träning.
En bekant som var med och enligt henne så har hon aldrig ätit så mycket som hon gjorde när hon var med.
Väldigt uppstyrt med bra kost och träning.
Det säger ju inget. Hon kanske äter ett flak med grönsaker istället för två prinsesstårtor och likväl hamnar på ett underskott.
Popliteus
2012-03-09, 09:58
Allt är ju relativt. ;) Jag såg första säsongen för typ sex-sju år sen när Pauline Nordin var svenskarnas coach. Sen dess har jag inte tittat men om inget fundamentalt har förändrats så vill jag nog inte hävda att kosthållningen (svälten) är direkt god kosthållning. Visst lär de sig att äta bättre men det är ju fortfarande nästan svältkost och extrem träning.
Vidare så har det ju rapporterats om en hel del obehagliga saker från amerikanska varianten i alla fall. Vätskedrivande medel och dylikt. Sen vet jag inte ens om det alltid är helt sanningsenligt, risken finns ju att man tummar på sanningen för underhållningens skull.
Ja eller funktionell kosthållning för extrem viktnedgång då ;). Jag sitter i princip och håller andan när jag ser dessa 120kg+ som ofta är obekanta med träning välta bildäck, spurta upp och nedför branta backar etc.
nisse1976
2012-03-09, 12:39
Inspelningen på gården varar kring 10 veckor men sedan får de klara sig själva under 3 månader innan finalinvägningen. 75kg på 4-5 månader ska nog vara det rätta.
Det förklarar den stora skillnaden mellan vecka 9 och 10. Statsen var:
Startvikt: 169,6
vecka 9: 127,7
Vecka 10: 94,1
Vecka tio är då efter att har åkt hem och kört själv några månader.
Men det är ändå 42 kilo på nio veckor - Ca 4,5 kilo i veckan. Säg 4 kilo i veckan om man räknar bort en hyfsad tömmning första veckan - 4000 kcal underskott per dag?!
Det säger ju inget. Hon kanske äter ett flak med grönsaker istället för två prinsesstårtor och likväl hamnar på ett underskott.
Svarade bara på Anton fräs inlägg om att äta extremt lite och så var/är icke fallet.
Spartansk
2012-03-09, 12:57
Nu har jag inte sett så mycket på Biggest Loser, men hur ofta händer det att de får förslitningsskador på leder? Måste vara sjukt vanligt.
Och om man inte är en jubelidiot så ser man ut att väga in till tävlingen riktigt kolhydrat- och vätskeladdad.
Jag tror du överskattar detta.
De som är där tänker inte i första hand på att maximera sina chanser att vinna tävlingen utan de är där för att går ner i vikt och att de mår dåligt över det. I det läget är man nog ingen tävlingsmänniska som kolhydrat- och saltladdar innan första invägningen för att följa upp med en lugn vecka men ändå tappa vikt.
Det är inte koloiter som skickas dit precis.
Jokester
2012-03-09, 20:04
Jag tror du överskattar detta.
De som är där tänker inte i första hand på att maximera sina chanser att vinna tävlingen utan de är där för att går ner i vikt och att de mår dåligt över det. I det läget är man nog ingen tävlingsmänniska som kolhydrat- och saltladdar innan första invägningen för att följa upp med en lugn vecka men ändå tappa vikt.
Det är inte koloiter som skickas dit precis.
Då har du inte sett amerikanska versionen.
han som leder i år tappade ju 16 kilo första veckan...
sen är det klart att det är en hel del vätska såklart :)
Läste någonstans att de drack enorma mängder vatten in de gjorde sin första invägning
Ett vattenkrig har brutit ut i ”Biggest loser”.
Deltagaren Slejman Karadeg påstår att konkurrenter
hällt i sig stora mängder vatten för att påverka vågen.
– Alla vet om det, säger han.
http://bit.ly/ySvsUW
Doctor Snuggles
2012-03-09, 22:57
Ja, för alla som är med i biggest loser är kost o träningsgenier.
Vatten kanske de dricker, men jag tvivlar starkt på att de känner till vad kolhydratsladdning är.
Doctor Snuggles
2012-03-09, 22:59
Då har du inte sett amerikanska versionen.
Vad händer där, förutom att de får träna alldeles för hårt, för snabbt?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.