handdator

Visa fullständig version : Risk för överträning under deff?

Timeea
2004-01-18, 17:45
Hej! Tänkte be om några synpunkter på den träningen jag avverkat de senaste 2 veckorna.
Vecka 1: Må: kväll:Cykel 50 min
Ti: kväll:Cykel 50 min
On:Morgon: Cykel 50 min Kväll: Styrka 30 min. Cykel 20 min. Dans 30 min.
To:Morgon:Cykel 60 min
Fre:Morgon:Cykel 60 min
Lö:Cykel 60 min
Sö: Vila

Vecka 2: Må:Promenad 70 min
Ti:Morgon:Cykel 40 min
On:Promenad 50 min+ promenad 40 min.
To: Kväll:Cykel 55 min
Fre:Morgon:Cykel 50 min Em:styrka 30 min kväll:Cykel 50 min
Lö:Em:Promenad 50 min Kväll:CYkel 50 min
Sö: Vila

Jag är tjej 27 år 170 cm. vikt 62 kg. Tänker försöka bli av med så mycket underhudsfett som möjligt. Har ganska mkt muskler- därav den minimala styrketräningen de här två veckorna. Brukar annars bli 3 pass a 40 min. kan tillägga att inga av mina cardiopass skett på tom mage- äter oftast en liten proteinfrukost innan. Fixar ej att ta i annars. är student och absolut ingen högenergiförbrukare. Är detta för mkt att träna under en period på säg 3 månader när man vill ner i BF? Borde jag köra morgonpromenader på tom mage istället för att inte bli övertränad? Känner mig ganska tung i benen idag....Behöver alla tips jag kan få- har haft problem med bulimi innan och har svårt att bedömma vad som är normal träningsmängd om man samtidigt vill nå sina mål! MVH Timeea

Sverker
2004-01-18, 20:01
Mitt goda råd är att du stannar upp ett tag och tänker efter.
Med din längd är din kroppsvikt inga problem alls.

Inte speciellt konstigt att du känner dig stum i benen efter all den cyklingen. Även om du inte går ända till max behöver kroppen någon dags vila efter 50 minuter cykling. Det är där som promenaderna kommer in eftersom de sliter mindre på kroppen.