Visa fullständig version : Bästa receptet på diet bullar
Här kommer bästa receptet på bullar, jag brukar göra dom och sen bara äta det. Alltså inget annat bara bullar frukt KAFFE och vitaminer och sånt. Skit bra diet alltså jag gick ner 2kg på den dieten.
Om ni undrar så är det faktiskt jag som har kommit på den dieten, testa gärna :)
Klassiska kanelbullar
Tid: ca 2 timmar
ca 25 st
Ingredienser:
Deg:
25 g jäst för söta degar
75 g smör
2.5 dl mjölk
0.5 dl strösocker
1 krm salt
1 tsk malen kardemumma
ca 7 dl vetemjöl
Fyllning:
50 g smör
0.5 dl strösocker
1 tsk kanel
Pensling:
1 st ägg
Garnering:
pärlsocker
Utrustning du behöver:
25 st bullformar
Utrustning som är bra att ha:
köksmaskin
Gör så här:
Smula ner jästen i en degbunke. Smält matfettet och tillsätt mjölken och låt det bli fingervarmt, 37 grader. Rör ut jästen i lite av degvätskan och tillsätt sedan resten. Tillsätt salt, socker och kardemumma och rör om.
Använd gärna elvisp med degkrokar eller hushållsmaskin för att arbeta in allt vetemjöl i degen. Degen ska bli mjuk och smidig. Låt jäsa 30 minuter övertäckt.
Gör fyllningen. Rör ihop matfett, socker och kanel.
Kavla ut degen till en rektangulär platta, ca 20 x 50 cm. Bred på fyllningen och rulla ihop. Skär ca 1 ½ cm tjocka skivor och lägg dem i bullformar med snittytan uppåt. Låt jäsa ca 30 minuter.
Vispa upp ägget med vanlig visp och pensla försiktigt på bullarna (inte trycka hårt). Strö över pärlsocker.
Grädda mitt i ugnen i 225 grader i 8-10 minuter eller i varmluftsugn 200 grader i 10-12 minuter.
http://fetsmal.blogg.se/images/2012/dsc_0369_193049063.jpg
NJUT, det är den bästa dieten man måste inte plåga sig själv med äcklig mat utan man får istället njuta av goda bullar !!!!
mysglenn
2012-03-08, 22:12
vad gör dessa bullar mer dietiga än vanliga kanelbullar?
var är proteinet lixom??
Fel tråd i helt fel forum....sorgligt
vad gör dessa bullar mer dietiga än vanliga kanelbullar?
var är proteinet lixom??
Det är vanliga bullar haha ?
Man kan ju blanda i lite protein pulver om man vill ? :)
Eller så kan man ju dricka proteinet, du vet sån där pulver :)
Testa så ska du se att det funkar!!
Fel tråd i helt fel forum....sorgligt
vad menar du med det ?
vad menar du med det ?
Du vet precis vad jag menar men vi kan låtsas om du vill...:)
Du vet precis vad jag menar men vi kan låtsas om du vill...:)
nej jag förstår faktiskt inte vad du menar att det är fel tråd och att det är soligt ?
mysglenn
2012-03-08, 22:19
Det är vanliga bullar haha ?
Man kan ju blanda i lite protein pulver om man vill ? :)
Eller så kan man ju dricka proteinet, du vet sån där pulver :)
Testa så ska du se att det funkar!!
alltså du trollar ju bara
man kan gå ner i vikt genom att bara äta godis med, bara man gör sig av med mer kalorier än vad man stoppar i sig.
Frågan är ju vad som händer med musklerna om man inte får i sig protein..
anton2000
2012-03-08, 22:21
Låter ju sjukt smart! Att ingen har tänkt på det förut, att bara äta bullar när man deffar :)
Kanelbullar är väldigt gott.
alltså du trollar ju bara
man kan gå ner i vikt genom att bara äta godis med, bara man gör sig av med mer kalorier än vad man stoppar i sig.
Frågan är ju vad som händer med musklerna om man inte får i sig protein..
Alltså varför skulle jag slösa tid på att trolla ? Ville bara ge er tipset.
Man blir ju liksom smal av det här, bullar är mättande det är inte godis....
Jag har gått på den här dieten och jag har faktiskt muskler kan bevisa det... :)
anton2000
2012-03-08, 22:25
http://www.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/4792418/phpetinjp.jpg
Tror dom flesta här vill äta mer än 10 gram protein om dagen när man deffar :)
Bullar och kaffe är gott. Resten är så dumt att jag inte orkar kommentera saken på ett konstruktivt sätt...
mysglenn
2012-03-08, 22:29
Jag har gått på den här dieten och jag har faktiskt muskler kan bevisa det... :)
nej bruden man blir smal genom att äta mindre kalorier än vad man gör sig av med samt behålla muskelmassan så att det är fettet som försvinner i viktnedgången...
shit
Nej du har inte muskler, men du skulle nog behöva lite extra fett på kroppen så det är bara att öka dosen bullar för dig :)
Undrar om det är vårkänslor på gång. Tycker det varit ovanligt många tokstollar både här och på Body på sistone.
mysglenn
2012-03-08, 22:51
det är ju bara för att provocera som du skriver "dietbullar" dvs. trollande
vicarious
2012-03-08, 22:54
Bullar och kaffe är gott. Resten är så dumt att jag inte orkar kommentera saken på ett konstruktivt sätt...
:laugh: +1 på detta.
vilken kul tråd, såhär när man är "utomstående"
en tjej skriver på ett muskelbyggarforum i en tråd på deff att hennes deffbullar är så bra så är de helt vanliga bullar o man börjar "tjaffsa" om detta, haha. det är vad jag kallar ilandsproblem.
man ska ju välja sina strider som man säger. ett leende fick jag iaf!
tänk om barnen i afrika fick läsa om våra bekymmer, vad kul!
Leviathan
2012-03-08, 23:08
vilken kul tråd, såhär när man är "utomstående"
en tjej skriver på ett muskelbyggarforum i en tråd på deff att hennes deffbullar är så bra så är de helt vanliga bullar o man börjar "tjaffsa" om detta, haha. det är vad jag kallar ilandsproblem.
man ska ju välja sina strider som man säger. ett leende fick jag iaf!
tänk om barnen i afrika fick läsa om våra bekymmer, vad kul!
Å andra sidan kanske man ligger på ett kaloriunderskott och är allmänt trött och grinig efter 2 månaders stenhård deff, sen ser man topic och tänker att "Fan vad gött!" kikar in i tråden och det är bara (bull)-shit. Folk har strukit med för mindre :D
klappa takten alla bagarbarn
Popliteus
2012-03-08, 23:10
87316
anton2000
2012-03-08, 23:21
Jo, TS har nog fått det där med dietbullar om bakfoten.
Mvh Halldin
Pineapple
2012-03-09, 09:08
Om ni undrar så är det faktiskt jag som har kommit på den dieten
Det förvånar mig inte det minsta...
abstract
2012-03-09, 09:27
Du får göra en affärsidé av detta! Oh, wait...
http://www.fotoalbumet.se/bilder/thumbs/640/770-200810222110-cookie.jpg
Låter ju sjukt smart! Att ingen har tänkt på det förut, att bara äta bullar när man deffar :)
Jag, jag håller med jag kommer bli känd nu bara för att jag kom på det :)
Kanelbullar är väldigt gott.
Ja, visst är det!
http://www.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/4792418/phpetinjp.jpg
Tror dom flesta här vill äta mer än 10 gram protein om dagen när man deffar :)
Ja men då får man väll dricka protein, du vet sån där pulver. Eller så kan man blanda i sånt pulver i kanel blandningen :)
Ja och om du tycker att kaffe och bullar är gott så kan du ju testa den här dieten!!! Om du vill bli smal....
Och vadå dumt?
nej bruden man blir smal genom att äta mindre kalorier än vad man gör sig av med samt behålla muskelmassan så att det är fettet som försvinner i viktnedgången...
shit
1 en hembakt kanelbulle innehåller ca 160 kalorier.
Och man kanske äter 6st på en dag = 960 kalorier
960kalorier+ kaffe frukt vatten och alla vitaminer= ca 1300kalorier per dag
Och tror inte du att jag gör mig av med dom?
Jag går många promenader med min chihuahua. Jag brukar också jogga rätt så mycket så.......
Tyvärr så har du fel.
Nej du har inte muskler, men du skulle nog behöva lite extra fett på kroppen så det är bara att öka dosen bullar för dig :)
Du är så taskig, jag har visst muskler!
När jag går på den här dieten så äter jag ca 6st bullar och den sista är som en plåga att äta, så att jag kan nog inte öka dosen :)
Jag känner ingen hunger längre kan vara utan mat rätt så länge vilket är skönt :)
abstract
2012-03-09, 14:22
1 en hembakt kanelbulle innehåller ca 160 kalorier.
Och man kanske äter 6st på en dag = 960 kalorier
960kalorier+ kaffe frukt vatten och alla vitaminer= ca 1300kalorier per dag
Och tror inte du att jag gör mig av med dom?
Jag går många promenader med min chihuahua. Jag brukar också jogga rätt så mycket så.......
Tyvärr så har du fel.
Mysglenn blev ägd, tror inte han kommer tillbaka efter denna burn...
det är ju bara för att provocera som du skriver "dietbullar" dvs. trollande
Nej
Å andra sidan kanske man ligger på ett kaloriunderskott och är allmänt trött och grinig efter 2 månaders stenhård deff, sen ser man topic och tänker att "Fan vad gött!" kikar in i tråden och det är bara (bull)-shit. Folk har strukit med för mindre :D
Du vet ingenting, du borde testa den här dieten innan du säger något :)
klappa takten alla bagarbarn
vad rolig du va nu....
Testa dieten! Då kan ni oxå byta namn till smalfet! Dieten funkar ju
87316
Vad mer finns det att säga liksom ? :)
Precis! "Smalfetdieten - För dig som vill bli smal och fet, på samma gång!"
Jo, TS har nog fått det där med dietbullar om bakfoten.
Mvh Halldin
Vad menar du med det ? :)
Det förvånar mig inte det minsta...
.....?
Du får göra en affärsidé av detta! Oh, wait...
http://www.fotoalbumet.se/bilder/thumbs/640/770-200810222110-cookie.jpg
Kanel bullar är godare :)
Mysglenn blev ägd, tror inte han kommer tillbaka efter denna burn...
Jag vet, han tror att han kan allt och så kan han ingenting. Åh blir så trött på såna människor!!!
Vad menar du med det ? :)
Precis! "Smalfetdieten - För dig som vill bli smal och fet, på samma gång!"
Ha-ha roligt, man blir inte fet men man blir smal :)
vicarious
2012-03-09, 14:46
Haha :laugh: Satte kaffet i halsen.
smalfet: Din diet ger väldigt lite protein vilket innebär att man kommer tappa muskler om man använder sig av den när man går ner i vikt. Inget man gärna vill :)
LunaSpice
2012-03-09, 14:48
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/210/119/+_2acc5a8841f8752904d37f90a8014829.png
Haha :laugh: Satte kaffet i halsen.
smalfet: Din diet ger väldigt lite protein vilket innebär att man kommer tappa muskler om man använder sig av den när man går ner i vikt. Inget man gärna vill :)
Nej, om man blandar i protein pulver i kanel blandningen som är i bullarna så kommer bullarna innehålla protein :)
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/210/119/+_2acc5a8841f8752904d37f90a8014829.png
Vad ?
LunaSpice
2012-03-09, 14:55
Alltså du ser ganska söt ut men...
Alltså du ser ganska söt ut men...
men ......?
http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=87321&d=1331302284
Popliteus
2012-03-09, 15:24
Kan inte du posta lite före och ofter bilder på dig som har fått sådana framgångar av denna diet? Vore kul att se vilka framsteg du har gjort och vad man kan förvänta sig! Har du blivit mer eller mindre smalfet eller har det övergått till smällfet? Bär du din chiwawa i handväskan vid promenad får du ju räkna med att lite extra kcal buuuurn
PepzAdept
2012-03-09, 16:05
För er som vart lika besvikna på rubriken med dietbullar så postar jag den här länken på mina dietbullar :)
http://www.bodyscience.se/recept/kanelbullar-med-vanilj/
http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=87321&d=1331302284
ser dock inte bilden :)
Kan inte du posta lite före och ofter bilder på dig som har fått sådana framgångar av denna diet? Vore kul att se vilka framsteg du har gjort och vad man kan förvänta sig! Har du blivit mer eller mindre smalfet eller har det övergått till smällfet? Bär du din chiwawa i handväskan vid promenad får du ju räkna med att lite extra kcal buuuurn
Jo det kan jag :)
Jag bär den bara i väskan när jag ska till stan med den, eller när den inte orkar gå mer :)
Skulle bära den mer om den vägde lite mindre typ som en teacup chihuahua :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.