handdator

Visa fullständig version : Amnesia vägrar fungera

Eztermi
2012-03-08, 14:13
Halloj!

Igår laddade jag ner Amnesia: The Dark Descent (från steam) och det fungerar utmärkt på min stationära dator men nu i morse skulle jag installera det på min bärbara dator och installationen lyckades men när jag startar spelet så fungerar det ända tills man startar ett nytt spel så hör jag ljudet men skärmen är helsvart.
Den bärbara datorn är en HP Probook 4330s med Windows 7 Enterprise.
Min stationära dator har Windows XP Professional SP3.

Jag har provat att installera om spelet tre gånger och det hjälper inte.

Vad ska jag gö???

PS: Har grejat med grafikinställningarna som en galning och inget hjälper.

Eztermi
2012-03-08, 14:22
Fixade till trådstarten för att undvika missuppfattningar, förklarade mig nog lite luddigt.

stolpskott
2012-03-08, 14:43
Ring frictional games och fråga: +46 730 38 63 59

De är i Sverige så det lär väl gå på vanlig samtalstaxa.

Fishtank
2012-03-08, 15:32
Uppdaterat drivrutinerna?

Eztermi
2012-03-08, 15:37
Uppdaterat drivrutinerna?

Laddade hem en uppdatering från frictionals sida (http://support.frictionalgames.com/entry/98/), men förstår inte riktigt hur den fungerar. Installerat den, men det verkar inte blivit nån skillnad på spelet och det verkade mest som om den installerade amnesia en gång till. Den gick igenom samma steg som när jag installerade första gången, och tog ungefär samma tid.

Fungerar åtminstone fortfarande inte.

Fishtank
2012-03-08, 15:49
Grafikdrivrutinerna.

Eztermi
2012-03-08, 15:51
Jadå, de är uppdaterade.

hahavaffan
2012-03-08, 15:56
Exakt vad är det som blir fel i installationen? Om spelet ens finns på din dator efter en misslyckad installation, låter det som om det är typ nån drivrutin som misslyckas med installationen, och inte själva spelet.

Andy.da.wohoo
2012-03-08, 16:19
Exakt vad är det som blir fel i installationen? Om spelet ens finns på din dator efter en misslyckad installation, låter det som om det är typ nån drivrutin som misslyckas med installationen, och inte själva spelet.

Han lyckas ju installera spelet, det är när han ska starta det som det inte funkar?