Stopher
2012-03-07, 10:14
Hej.
Vill börja med att tillägga att jag tidigare under motivation av olika slag har lyckats gå ner flertalet gånger från ~85kg till 70-73kg
Viktökningarna har berott på olika skeden i livet där jag ätit dåligt och rört på mig för lite, och viktnedgångarna har jag tränat som en galning.
Jag vill försöka hitta lite balans i det jag gjort, för att gå ner i vikt, men ändå stanna där.
Dagens;
Vikt: 88kg
Längd: 173cm
Uppskattat kroppsfett enligt maskin på gym: 25-29%
Mitt problem är att jag inte kommer neråt på vågen.
Jag tränar 3x i veckan där jag kör ca 40 min styrketräning, á 2-split.
För att hela tiden rotera träningen så har jag lagt så att jag
Vecka1, tränar: Bröst-triceps-axlar två gånger, Rygg-biceps-mage en gång.
Och vecka2, vice versa.
Efter de passen så springer jag 20-25 min intervallträning med puls i arbetsläget på ~179, samt viloläge på runt 150/160.
Jag har vid förra defförsöket räknat kalorier, där total viktnedgång enligt alla beräkningar skulle vara 4958kcal på 3 veckor. När jag tränade mycket/rörde mig mycket så åt jag mer. Och hade en balans på oftast -500kcal, men ibland blev det även plus.
Kan jag verkligen lita på appen "Min räknare, Kaloriräknaren" där jag lägger in bl a allting jag gjort på en dag, allt ifrån att stå upp, vilket jag gör i butiken, till att köra bil?
Eller ska jag räkna ut mitt basala intag för sängliggandes och köra på det oavsett hur mycket jag tränar?
Jag vet att jag själv har svårt för kolhydrater. Stoppar jag väl i mig något, så slinker gärna mer ner.
Behöver hjälp utav någon som kanske har något bättre tips än jag själv verkar ha.
Kost i dagsläget:
Frukost:
2/3 skivor bröd med smör och skinka/salami.
3-4 dl mjölk.
alt. Whey80, 2 skopor, + 3dl mjölk + kalcium pyruvate.
Lunch:
Någon sorts kött med sallad, allt ifrån fläskfilé till räkor, beroende på vart jag är och vad som finns tillgängligt, men skippar gärna kolhydraterna annat än till frukost. Lite keso.
alt. Whey80, 2 skopor, + 3dl mjölk + kalcium pyruvate, + lite kött/keso.
Middag:
Kött + grönsaker. Keso
Mellanmål:
Keso, grönsaker, tonfiskburk.
Efter träning:
Whey80 + 3dl mjölk + L-Glutamin(5g)
Snacks som blir på kvällen när det väl blir:
Chokladkaka, kakor.. sötsuget som drar in på kvällarna.
Vill dock upplysa om att det inte är alltför ofta. Max 2gg/vecka.
Tips om förbättring någon?
Tack på förhand.
Vänliga hälsningar
Stopher
Vill börja med att tillägga att jag tidigare under motivation av olika slag har lyckats gå ner flertalet gånger från ~85kg till 70-73kg
Viktökningarna har berott på olika skeden i livet där jag ätit dåligt och rört på mig för lite, och viktnedgångarna har jag tränat som en galning.
Jag vill försöka hitta lite balans i det jag gjort, för att gå ner i vikt, men ändå stanna där.
Dagens;
Vikt: 88kg
Längd: 173cm
Uppskattat kroppsfett enligt maskin på gym: 25-29%
Mitt problem är att jag inte kommer neråt på vågen.
Jag tränar 3x i veckan där jag kör ca 40 min styrketräning, á 2-split.
För att hela tiden rotera träningen så har jag lagt så att jag
Vecka1, tränar: Bröst-triceps-axlar två gånger, Rygg-biceps-mage en gång.
Och vecka2, vice versa.
Efter de passen så springer jag 20-25 min intervallträning med puls i arbetsläget på ~179, samt viloläge på runt 150/160.
Jag har vid förra defförsöket räknat kalorier, där total viktnedgång enligt alla beräkningar skulle vara 4958kcal på 3 veckor. När jag tränade mycket/rörde mig mycket så åt jag mer. Och hade en balans på oftast -500kcal, men ibland blev det även plus.
Kan jag verkligen lita på appen "Min räknare, Kaloriräknaren" där jag lägger in bl a allting jag gjort på en dag, allt ifrån att stå upp, vilket jag gör i butiken, till att köra bil?
Eller ska jag räkna ut mitt basala intag för sängliggandes och köra på det oavsett hur mycket jag tränar?
Jag vet att jag själv har svårt för kolhydrater. Stoppar jag väl i mig något, så slinker gärna mer ner.
Behöver hjälp utav någon som kanske har något bättre tips än jag själv verkar ha.
Kost i dagsläget:
Frukost:
2/3 skivor bröd med smör och skinka/salami.
3-4 dl mjölk.
alt. Whey80, 2 skopor, + 3dl mjölk + kalcium pyruvate.
Lunch:
Någon sorts kött med sallad, allt ifrån fläskfilé till räkor, beroende på vart jag är och vad som finns tillgängligt, men skippar gärna kolhydraterna annat än till frukost. Lite keso.
alt. Whey80, 2 skopor, + 3dl mjölk + kalcium pyruvate, + lite kött/keso.
Middag:
Kött + grönsaker. Keso
Mellanmål:
Keso, grönsaker, tonfiskburk.
Efter träning:
Whey80 + 3dl mjölk + L-Glutamin(5g)
Snacks som blir på kvällen när det väl blir:
Chokladkaka, kakor.. sötsuget som drar in på kvällarna.
Vill dock upplysa om att det inte är alltför ofta. Max 2gg/vecka.
Tips om förbättring någon?
Tack på förhand.
Vänliga hälsningar
Stopher