handdator

Visa fullständig version : Hjälp/råd/tips att komma i tävlingsform till 2013


Sockret
2012-03-04, 20:25
Mitt motto är att aldrig nöja sig med att vara nöjd. Och efter att ha droppat 30 kg i ren fettvikt är jag jävligt sugen på att bygga :)

Mitt drömmål är att ställa upp i BF på Alströmer 2013 och vara i mitt livs hittills bästa form. Min fråga till er, träningsfreaks/proffs, blir hur jag fram tills dess ska lägga upp både min kost och träning?

Personfakta
Kvinna
25 år
165 cm
56 kg
Raka mark: 70 kg
Benpress: 160 kg
Bicepscurl: 32 kg

Träningsupplägg i dagsläget
A - Ben/mage
B - Bröst/axlar/triceps
C - Biceps/rygg
Varvar de här tre passen (basövningar med ca:3-4 övningar/muskelgrupp, kör 3 set 10-12 reps) och slänger in vila då kroppen känns sliten. Brukar landa på en vilodag i veckan. Kör minst 30 min cardio varje dag. Morgonpromenader när jag inte börjar jobba 06.00 på minst 1 mil. Under vilodagen blir det cardio. Såklart.

Kosten
Ligger på 1800-2000 kcal/dag och håller ett högt proteinintag (minst 160 gr/dag och som mest blir det väl en 200 gr/dag). Blir mest kyckling, kalkon, vit fisk, tonfisk, fullkornsris, kesella, minikeso och massa grönisar. Ibland slinker nån prottebar ner och innan samt efter träning kör jag på en shake (myofusion cookies and cream + ****** citron bcaa xplode powder + carboflex extreme). Kommit fram till att sluta helt med 'ätardagar' nu till juni för att se om det kan ge mer.

Vad tycker ni?
När ska jag äta? Vad ska jag äta? Och hur mycket?
Ska jag lägga om mitt träningsupplägg? Trivs för övrigt väldigt bra med upplägget och fått hyfsat bra resultat nu de senaste 2-3 månaderna som jag tränat seriöst för att lägga på mig massa (gått från att curla 20 kg - 32 kg, benpress 110 kg - 160 kg bland annat). Rent estetiskt har det hänt en himla massa men vill gärna ha mer ;)

Och ja, jag vet att det finns 313453 andra liknande trådar men hey, you can't blame a girl for trying ;)

Röda Björnen
2012-03-04, 20:29
Wow säger jag bara :D.

Men om du ökar på det du har idag så behöver du inte ändra upp det, laga inte det som inte är trasigt.
Jag skulle väl tro att du skulle kunna äta mer för att få lite mer muskler även om du har en bra form idag, vilken klass funderar du på att tävla i ?

Sökfunktionen är också bra, som du sa innan så har frågor liknande denna varit uppe ett flertal gånger.
MVH

svantepung
2012-03-04, 20:35
Grym form!

speedy83
2012-03-04, 22:55
Verkligen sjukt vilken form! när man vet din bakgrund känns nästan overkligt...