Logga in

Visa fullständig version : Skulle ni våga sova på en kyrkogård?

III
2012-03-04, 18:19
Ställer denna fråga då jag läste en bok om Spetsnaz och deras bissara träningsuppgifter. En av dem var att tillbringa en hel natt på en kyrkogård. Det var endast 4% som inte klarade detta. Och de var aldrig ensamma, de var alltid två i denna uppgift.
Och det här var den värsta övningen av dem alla enligt majoriteten i armen.

Men vad är det som kan vara så svårt i denna uppgift? Jag tror inte att jag skulle klara de här. Men Just nu känns det som att jag skulle kunna. Men om inte ryss-eliten kan klara av detta så blir jag väldigt tveksam.

drakfelt
2012-03-04, 18:20
När jag läser det om 4% ställer jag givetvis mig också tveksam till om jag skulle "klara" det.

Men rent spontant - Bästa polaren och jag i ett tält/vindskydd - Ja!

EDIT: Ah läste för fort, endast 4% som inte klarade det, tänkte nästan det :D

Angel
2012-03-04, 18:21
Ja, om det var en kristen kyrkogård iallafall. I´m one with the man.

Tolkia
Det beror ju på vad man har för förhållande till kyrkogårdar, döden och de döda. Det här är ju ett tag sedan, varför man kan anta kyrkogårdar hade en annan skrämselfaktor än nu. Sedan kan ju det där att man var tvungen att vara två också ha varit för att man skulle hålla koll på varandra.

Jag skulle hellre sova på en kyrkogård än på en tunnelbanestation i alla fall.

Jockefoten
Ja?

Pudzianovski
Misstänker att det är kopplat till deras religiösa övertygelse eller nåt.

young_george
2012-03-04, 18:22
Endast 4% som INTE klarade det?

Tycker inte det låter så jobbigt. Kyrkogårdar skrämmer mig inte så mycket

David Brent
2012-03-04, 18:24
Om endast 4% inte klarade det är det ju ändå ganska stor andel som klarade det. Jag ser inte direkt vad som skulle vara så farligt med det så jag säger att jag skulle klara det.

mangemani
2012-03-04, 18:27
fanns det någon poäng i det så, ja.
skulle inte känna rädsla eller nått, skulle väl mest tänka "vad gör jag här egentligen"

Kwon
2012-03-04, 18:28
Utan problem.

Är man vidskeplig/rädd för spöken eller andra makter kanske man inte hade vågat, vad vet jag?

Visst fanns det skrämselfaktor med kyrkogårdar när man var barn dock.

Välj ett spökhus och jag sover där utan problem.

mattilainen
2012-03-04, 18:30
ja.

stridis
2012-03-04, 18:38
Tja helt bekvämt är det ju inte att sova med döingar i en krypta med instängd luft. Att tälta på en kyrkogård är ju nemas problemas.

http://2.bp.blogspot.com/-CMpJZS_mwMU/TWICIO4GSpI/AAAAAAAAAB4/vOLiYF8c7GI/s1600/crypt-capuchin-mummies_2945_600x450.jpg

http://www.offbeatattractions.co.uk/wp-content/uploads/2010/07/6a00d83451901a69e2010536a6c23f970b-800wi.jpg

Järvskan
2012-03-04, 18:40
Inga problem när man sommararbetat på en kyrkogård

TREX
2012-03-04, 18:42
Jag skulle kunna betala för det.

n1tro
2012-03-04, 18:43
vad kan hända liksom, har du jävligt otur är det nåt emo som glider runt där, annars håller sig folk inne, vafan ska man göra på en kyrkogård

mvh

Hemi
2012-03-04, 18:47
För spökenas skull, ja, har sovit på alla möjliga konstiga ställen, i gamla övergivna hus t ex som knakar pga viktfördelningar där inne som ändras efter att inen varit där inne på så och så många år.

Men,
internationellt sett och öven Sverige tror jag är kyrkogårdar utsatta för en del kriminalitet på nätterna, det är det ena och det andra. Sover hellre bland varg, lo och björn.

TREX
2012-03-04, 18:48
vad kan hända liksom, har du jävligt otur är det nåt emo som glider runt där, annars håller sig folk inne, vafan ska man göra på en kyrkogård

mvh

Har du stött på en aggressiv, drogpåverkad koprofag som sneat nån gång eller?

Du skulle inte få det sista skrattet om vi säger så.

;)

Sparven från Minsk
2012-03-04, 18:49
Ja, om det var en kristen kyrkogård iallafall. I´m one with the man.

En fellow beliver? :)

hahavaffan
2012-03-04, 18:51
Jag skulle kunna betala för det.Jag skickar mina kontouppgifter i PM, så överför du 2000kr(?), och sen kan du bege dit till närmsta kyrkogård och sova en stund. Deal?

stridis
2012-03-04, 18:52
En fellow beliver? :)

Att ni går på sådan uråldriga bannor.*slap*

ChuckTesta
2012-03-04, 18:57
Hells no!

Pepz
2012-03-04, 18:59
absolut inte

MrPowa
2012-03-04, 19:13
Jag skulle kunna göra det.
Stod de nått om hur många de va när den delen utspela sig?

stolpskott
2012-03-04, 19:24
Våga, ja. Om jag skulle göra det? Nej. Det känns respektlöst mot de döda.

stridis
2012-03-04, 19:38

http://forums.voiceofthepublic.com/smf2/Smileys/default/ShrugSign.gif De döda bryr sig inte.

stolpskott
2012-03-04, 19:51
http://forums.voiceofthepublic.com/smf2/Smileys/default/ShrugSign.gif De döda bryr sig inte.

Nej, men jag gör det.

Sandra81
2012-03-04, 19:53
Näe fyfan aldrig i h*elvete i livet att jag skulle göra det.. Jag vågar knappt gå förbi dom på nätterna.

Där jag bodde förut fanns det en jättestor kyrkogård och på nätterna när jag skulle rasta hunden hörde man alltid massa konstiga ljud därifrån troligtvis djur. men nej fan så creepy.

QpW05EsSodI

hertzman
2012-03-04, 20:02
Varför skulle man inte våga det? Det lär bli en skön och lugn kväll, säkert rätt dött på natten.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

L-Sami
2012-03-04, 20:06
Beror på kyrkogården och var den är lokaliserad, var man får sova, vilket väder det är etc. Kyrkogårdar är oftast vackra platser, det är bara jobbigt om man börjar tänka.

Här skulle jag kunna sova t ex om det skulle handla om ett vad eller en tävling. Skulle inte göra det frivilligt.

http://i39.tinypic.com/2aihf8j.jpg

Det skulle kanske aktivera en del andra tankar om man skulle campa här en natt.

http://i39.tinypic.com/2iicy0p.jpg

TREX
2012-03-04, 20:08
Förstår inte vad ni som är rädda är rädda för?

Jag skulle vara det läskigaste på en kyrkogård, utan tvekan.

Spartansk
2012-03-04, 20:11
Lol, ja.

Loke
2012-03-04, 20:50

Exakt. Jag skulle ha mycket svårt för att sova på en kyrkogård, men det har inget med någon rädsla att göra.

III
2012-03-04, 21:20
Ska citera de det stod om Kyrkogårdstestet:

Det sista provet var att tillbringa natten på en kyrkogård! Det var egentligen ett enkelt prov, ändå klarade inte 3-4 procent detta. Hur gick de till? Jo, vi skickade tre, fyra grabbar att sitta och vakta några "objekt" på en närliggande kyrkogård. Och gav order att de inte fick lämna platsen. Sedan iakttog vi dem med hjälp av nattkikare. Det fanns några som inte vågade stanna under natten utan lämnade kyrkogården för att sedan komma tillbaka och meddela att allt gick bra.

En gång gick jag själv in för att kontrollera hur det gick. Det var mörkt, man såg varken månen eller stjärnorna. Plötsligt hörde jag dunkande musik och såg ljus från en ficklampa. När jag kom närmare såg jag två av grabbarna som skulle vakta objekten höll på att gräva upp en grav för att troligtvis leta efter guld bland sklettbenen. De fick en stor utskällning av mig, men deras psyke kunde man inte klaga på. Tänk att gräva upp en kista på natten! Så de fick stanna kvar i gruppen. Så småningom lärde de sig också att ha en högre moral.

TREX
2012-03-04, 21:25
Det låter allvarligt talat som ett stort skämt, seriöst tror du det där är något spetsnaz skulle pyssla med? Visst, det är ryssar men va fan...

redigering: Kallar givetvis inte dig för något dåligt, men det där låter mera som något man gör i årskurs 4a på klassresan.

Herman H
2012-03-04, 21:27
Kyrkogården är det säkraste stället som finns, alla är döda. Så visst hade jag kunnat göra det, har sovit på betydligt läskigare ställen.

Spartansk
2012-03-04, 21:28
Kyrkogården är det säkraste stället som finns, alla är döda.

Dock är det totalt öppet också, så vilken levande galning som helst som har vägarna förbi kan komma åt en. Man är säkrare i en låst lägenhet, IMHO.

TREX
2012-03-04, 21:33
Kyrkogården är det säkraste stället som finns, alla är döda. Så visst hade jag kunnat göra det, har sovit på betydligt läskigare ställen.

Finns ju folk som ligger med lik (Koprofager) jag vet inte hur eller hur ofta dessa lever ut sina lustar, men jag kan tänka mig att fel sorts koprofag nog inte har alla spärrar i huvudet intakta.

lei
2012-03-04, 21:37
Du bör nog läsa lite mer latin(?) TREX.. Koprofager är bajsätare, nekrofiler är du ute efter..

Spartansk
2012-03-04, 21:37
Finns ju folk som ligger med lik (Koprofager) jag vet inte hur eller hur ofta dessa lever ut sina lustar, men jag kan tänka mig att fel sorts koprofag nog inte har alla spärrar i huvudet intakta.

Är det nekrofiler man är rädd för så är väl ett ställe där alla döda kroppar är i form av aska och jord verkligen det säkraste stället man kan befinna sig på?

(Editat efter leis rättning.)

Åsberg
2012-03-04, 21:46
Förmodligen inte. Är mörkrädd och sen blir det ju extra läskigt när det är en kyrkogård. ;)

Herman H
2012-03-04, 21:52
Dock är det totalt öppet också, så vilken levande galning som helst som har vägarna förbi kan komma åt en. Man är säkrare i en låst lägenhet, IMHO.

Jo det är ju absolut sant men då kan man ju dra det hur långt som helst, vilket som är säkrast alltså. De ställe som jag tyckt varit obehagligast att sova i är ett nerlagt slakteri och ett gammalt smältverk. Annars sova ensam i skogen är ju något som kittlar nerverna lite varje gång. Allt betydligt läskigare än en kyrkogård. Enligt mig iaf.

Spartansk
2012-03-04, 21:56
Jo det är ju absolut sant men då kan man ju dra det hur långt som helst, vilket som är säkrast alltså. De ställe som jag tyckt varit obehagligast att sova i är ett nerlagt slakteri och ett gammalt smältverk. Annars sova ensam i skogen är ju något som kittlar nerverna lite varje gång. Allt betydligt läskigare än en kyrkogård. Enligt mig iaf.

Å andra sidan... Det finns nog fler galningar som försöker bryta sig in i lägenheter än som driver runt kring kyrkogårdar. *jorgen*

Herr Oberst
2012-03-04, 22:42
Men skulle ni våga sova på en jurtjyrkogård?
http://www.dreamagic.com/vivianrose/petSematary.gif

Herman H
2012-03-04, 22:55

har inte sovit på en men slumrat till precis sidan om en ett par minuter i lumpen :D

Xtronal
2012-03-04, 22:56
Du bör nog läsa lite mer latin(?) TREX.. Koprofager är bajsätare, nekrofiler är du ute efter..

*cry*

Spartansk
2012-03-04, 22:57

Tja, jag har begravt ett och annat husdjur här på tomten, så rent tekniskt...

TREX
2012-03-04, 22:57

Haha det stämmer, jag blandade ihop det...

Fan jag som brukar vara så bra på "filismer", eller vad det heter.

Eztermi
2012-03-04, 23:02
Kyrkogård - Inga problem.

Katakomber - Nejtack.

Något annat jag har svårt för är platser där satanister hållt till med diverse riter, ger mig rysningar ända in i benet. Troligtvis sett lite mycket skräckfilmer.

MAXX
2012-03-04, 23:03
Ja.

Vidskepliga människor är korkade.

Zizou
2012-03-04, 23:07

http://img.ffffound.com/static-data/assets/6/aab34296506f6a2b59883230234106be71ac75cd_m.png

TREX
2012-03-04, 23:10
http://img.ffffound.com/static-data/assets/6/aab34296506f6a2b59883230234106be71ac75cd_m.png

8DYje57V_BY

redigering: Seriöst skulle "vita damen" eller motsvarande spöke komma svävandes över en kyrkogård och få syn på mig skulle spökat skita ner sig och vända på klacken.

Nitrometan
2012-03-05, 10:51
Något annat jag har svårt för är platser där satanister hållt till med diverse riter, ger mig rysningar ända in i benet. Troligtvis sett lite mycket skräckfilmer.
Om de har haft sina riter på en kyrkogård då?

Ny fråga - skulle ni kunna ta med er en partner och ligga med hen på en kyrkogård?

Sandra81
2012-03-05, 10:54

För att det är kusligt å läskigt.. ungefär som att jag skulle gå runt eller sova ensam på ett bårhus.. nej tack!

filmjölk
2012-03-05, 10:57
Ny fråga - skulle ni kunna ta med er en partner och ligga med hen på en kyrkogård?

En partner som har den fetischen ratar jag som partner. Förmodligen är en sådan tjej med sådana önskemål ytterst skruvad även i övrigt. Något för Spartansk!

TREX
2012-03-05, 11:03
För att det är kusligt å läskigt.. ungefär som att jag skulle gå runt eller sova ensam på ett bårhus.. nej tack!

Du ska inte vara rädd för döda människor, det är de levande du ska akta dig för.

Pernam
2012-03-05, 11:05

Förresten, hur blir det med vårat pyjamasparty i spökhuset? Jag har ju suttit och väntat på inbjudan i flera månader!

Spartansk
2012-03-05, 11:11
Något för Spartansk!

Funny that you should mention me. När jag var 20 hånglade jag med en sketafin brud sent på natten precis utan en jättestor kyrkogård. Det blev inget mer sen, hon gick hem och jag fick inte följa med. Jag har många gånger ångrat att jag inte föreslog att vi så att säga besökte de döda på närmre håll för att väl därinne ta seden dit man kommer angående att befinna sig i vertikal eller horisontell riktning.

Jag pratade om detta med några killpolare några år senare. Vi kom alla överens om att om vi fick tillfälle så hade alla av oss tillåtelse att knu**a på varandras gravar.

raQblad
2012-03-05, 12:19
Nej. Det brukar springa runt ælgar dær.

Sandra81
2012-03-05, 12:44
Du ska inte vara rädd för döda människor, det är de levande du ska akta dig för.

Ska å ska.. jag är väl inte rädd för döda människor tycker bara det är obehagligt för jag vet att dom kan spöka :p

Förresten, hur blir det med vårat pyjamasparty i spökhuset? Jag har ju suttit och väntat på inbjudan i flera månader!

haha kommer aldrig bli av.. skulle hellre sova i ett dike utanför istället för i det där huset. :)

Nitrometan
2012-03-05, 12:46
Ska å ska.. jag är väl inte rädd för döda människor tycker bara det är obehagligt för jag vet att dom kan spöka
Nej, det kan de inte. Spöken är bara påhitt.

Spartansk
2012-03-05, 13:03
Ska å ska.. jag är väl inte rädd för döda människor tycker bara det är obehagligt för jag vet att dom kan spöka :p

Dom kan även vara vampyrer, och vampyrer är skitsexiga! Så jag tycker det är värt risken.

TREX
2012-03-05, 13:03
haha kommer aldrig bli av.. skulle hellre sova i ett dike utanför istället för i det där huset. :)

Jag brukar åka och plocka folk som ligger i diken och lägga nere i krypgrunden under mitt hus, så jag hade inte varit så säker på det sista om jag vore dig.

Dikeing kallar jag det.

Spöka? Är det när man för oväsen? Jag tror du har sett för mycket på "de okända" på 5an.

Jag brukade kalla ett ragg för spöket när hon var osminkad, är det de du syftar på så ja, då har du all rätt i världen att vara rädd.

Spartansk
2012-03-05, 13:07
Dikeing kallar jag det.

Åh, jag pratade med en tjej på krogen en gång som påstod att hon var "dyke". Betyder det att hon höll på med dieking då?

TREX
2012-03-05, 13:10
Dyke? Nej det har jag aldrig kallat det, DIKE-ING, DIKEING, "DAJKING".

Jag tror inte att tjejer skulle mäkta med det heller, vissa människor väger en del och sen är vissa lik extremt sladdriga att hålla i (tänk plastpåse med vatten fast värre). Det går givetvis att stycka på plats, men det faller också om hon inte var väldigt stark eller hade elförsörjning till kapverktyg via generator i bilen, men dessa brukar föra ett jävla oväsen plus att det lämnar spill på platsen.

Pernam
2012-03-05, 13:11

Men... men.... Jag som trodde du gillade mig? Och nu får jag höra att du hellre sover i ett dike? BESVIKEN! *cry*

stafh
2012-03-05, 13:17

Du VET att de kan spöka? Da maste du följaktligen ha rätt bra bevis för det. Var god presentera.

Sandra81
2012-03-05, 13:32
Du VET att de kan spöka? Da maste du följaktligen ha rätt bra bevis för det. Var god presentera.

Jo det har jag när jag bodde på internatskolan.

Nitrometan
2012-03-05, 13:35
Jag tror inte att tjejer skulle mäkta med det heller, vissa människor väger en del och sen är vissa lik extremt sladdriga att hålla i (tänk plastpåse med vatten fast värre). Det går givetvis att stycka på plats, men det faller också om hon inte var väldigt stark eller hade elförsörjning till kapverktyg via generator i bilen, men dessa brukar föra ett jävla oväsen plus att det lämnar spill på platsen.
Asch. Det kan lösas med en liten motorsåg och en skottkärra. Eventuellt kan motorsågen bytas mot en campingyxa. Eller bara en skottkärra.

TREX
2012-03-05, 13:54

Får man mycket smisk på internatskolor (i allmänhet) eller har jag bara sett för många vuxenfilmer?

Asch. Det kan lösas med en liten motorsåg och en skottkärra. Eventuellt kan motorsågen bytas mot en campingyxa. Eller bara en skottkärra.

Haha, motorsåg skulle jag nog aldrig våga använda då det drivs på både olja och bränsle och därför kan krångla! Väldigt opålitligt, snabbt och utan krångel ska det fortlöpa.

stafh
2012-03-05, 14:04

When anyone tells me, that he saw a dead man restored to life, I immediately consider with myself, whether it be more probable, that this person should either deceive or be deceived, or that the fact, which he relates, should really have happened. I weigh the one miracle against the other; and according to the superiority, which I discover, I pronounce my decision, and always reject the greater miracle. If the falsehood of his testimony would be more miraculous, than the event which he relates; then, and not till then, can he pretend to command my belief or opinion.

-David Hume, An Enquiry Concerning Human Understanding, Kapitel 10.

Eller för att uttrycka det lite enklare:
Tycker du att det är mer sannolikt att 1) du har fel, eller 2) all vetenskaplig granskning av övernaturliga fenomen har missat nagot som du själv lyckats uppleva?

Sandra81
2012-03-05, 14:09
Får man mycket smisk på internatskolor (i allmänhet) eller har jag bara sett för många vuxenfilmer?

Du menar som på lundsberg? njae .. första året när man börjar är det ju inspark men det var ganska kontrollerat av lärarna och mycket regler.

Det dom var mest hårda med var att inga killar fick sova i rummen. Men det smugglades in endå :D Fast fanns det misstanke så blev kontroll..

Yes
2012-03-05, 14:27
SSHL? Deras tjejhem har man ju "spökat" i back in the days. :D

z_bumbi
2012-03-05, 14:34

Vem har skrivit boken? Det låter som att någon antingen driver med författaren eller att författaren driver med läsaren.

MasterChief
2012-03-05, 14:41
Ställer denna fråga då jag läste en bok om Spetsnaz och deras bissara träningsuppgifter. En av dem var att tillbringa en hel natt på en kyrkogård. Det var endast 4% som inte klarade detta. Och de var aldrig ensamma, de var alltid två i denna uppgift.

Men vad är det som kan vara så svårt i denna uppgift? Jag tror inte att jag skulle klara de här. Men Just nu känns det som att jag skulle kunna. Men om inte ryss-eliten kan klara av detta så blir jag väldigt tveksam.

Eftersom träningen till elit- samt specialstyrkor i regel är jobbigt så tror jag nog de allra flesta ser det som ett välkommet inslag i träningen. Vila och sömn är en extrem bristvara. Har man sinnelaget att klara Spetznaz, SAS, Seals osv så kan inte lite välbehövlig sömn på en kyrkogård ses som en tuff övning. Det låter fullständigt orimligt att män som tränas för de hårdaste och mest krävande uppgifterna i krig skulle börja gråta för vila/sömn oavsett plats.

Holabandola
2012-03-05, 14:51
Ja, det skulle jag våga. det är bara att härda ut när oron ångesten slår till, bit ihop, rädlsan är inte riktig utan bara något man hittat på. Det är jag expert på eftersom jag är notorisk fobiker och tränad med KBT :-)

Sandra81
2012-03-05, 15:01
Typiskt grabbar också alla sitter här och är jättekaxiga.. men när ni väl står där ensam mitt i natten på en ödslig kyrkogård tror jag inte ni hade varit så kaxiga längre.:D

stafh
2012-03-05, 15:04
Typiskt grabbar också alla sitter här och är jättekaxiga.. men när ni väl står där ensam mitt i natten på en ödslig kyrkogård tror jag inte ni hade varit så kaxiga längre.:D

Svara gärna pa min fraga.

MasterChief
2012-03-05, 15:05

Jo, det skulle jag definitivt har varit. Jag blir rädd och ynklig i många sammanhang. Men på en tom jävla tomt med några stenar så blir jag det inte.

TREX
2012-03-05, 15:05
På ämnet, vilken är Sveriges i särklass läskigaste kyrkogård? Jag tror precis att jag skrev in "Sova på en kyrkogård" på min bucketlist men då måste det vara en bra en...

Pelle2
2012-03-05, 15:10
Alla stenhårda orädda elitjymmare på thö internet*bs*

MasterChief
2012-03-05, 15:12

Snälla, förklara vad det är för läskigt med en kyrkogård och varför jag ska vara rädd? Tror du på läskiga spöken som jagar dig på natten?

Betydligt rimligare att vara rädd för att åka bil.

TREX
2012-03-05, 15:25

Jag uppmanar folk till att nämna vilken som är Sveriges läskigaste kyrkogård så att jag sedan ska kunna åka dit och spendera en natt där?

Ja, värst vad jag var "internet-tuff".

Pelle2
2012-03-05, 15:25
Även om man inte tror på spöken så skulle de flesta få en olustig känsla av att befinna sig på en kyrkogård fullt av döda människor under en kall mörk natt. dOH!

Satanister, kriminella muppar, djur.. likheten med skräckfilmer osv osv..

Herr Oberst
2012-03-05, 15:30
LÅL
Sandra går som vanligt in och dominerar med sina spöken. Några andra tycker man är GTA-gangster med FB-snopp bara för att man tycker kyrkogårdar är totalt oläskiga.

Enda anledningen till att jag inte skulle vilja sova på en kyrkogård (eller överhuvudtaget sova under bar himmel) är för alla spindlar och småkryp. Insekter och spindeldjur är tillsammans med religion min största fobi

MasterChief
2012-03-05, 15:34
Även om man inte tror på spöken så skulle de flesta få en olustig känsla av att befinna sig på en kyrkogård fullt av döda människor under en kall mörk natt. dOH!

Jo, jag vet. Det är tragiskt hur lite självkontroll de har. Vara rädd för jord och lite benbitar!

Spartansk
2012-03-05, 15:38

Vad hände, mer exakt?

Pelle2
2012-03-05, 16:10
Jo, jag vet. Det är tragiskt hur lite självkontroll de har. Vara rädd för jord och lite benbitar!

buuuuu!
Självkontroll och tuffheten på max!
http://www.wpclipart.com/holiday/halloween/ghost/more_ghosts/boo_ghost.png

Sandra81
2012-03-05, 18:18
äsch det är väl upp till var och en och tro på det eller inte... själv vill jag iaf inte vara med om det igen. väldigt obehagligt :(

moaah spöken
xhcBNtprYtA

MrPowa
2012-03-05, 19:18
varför skulle man inte kunna sova på en gravplats, visst man kan tycka respektlöst mot personen som vilar där, men man kan ju inte gå runt och vara rädd hela tiden.
Det är ändå ditt huvud som är värsta fienden.

MAXX
2012-03-05, 19:33
äsch det är väl upp till var och en och tro på det eller inte... själv vill jag iaf inte vara med om det igen. väldigt obehagligt :(

moaah spöken
xhcBNtprYtA

5OORAFb73wU

:MrT:

Sandra81
2012-03-05, 19:56
varför skulle man inte kunna sova på en gravplats, visst man kan tycka respektlöst mot personen som vilar där, men man kan ju inte gå runt och vara rädd hela tiden.
Det är ändå ditt huvud som är värsta fienden.

Ja är det mitt huvud det är fel på så är det väl så då..

stridis
2012-03-05, 20:08

Nå det är väl ingen ny slutsats.:angel:

MrPowa
2012-03-05, 21:00

Du behöver ju inte ha något fel, utan du skapar ju en rädsla i fantasin som känns verklig.

Ristretto
2012-03-05, 21:33
Hade inte vågat, iaf inte utan någon riktigt fet belöning efteråt.

streetsmart
2012-03-05, 21:53
Challange accepted.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

III
2012-03-06, 00:24
De här var ungefär på 80-talet, om de nu spelar någon roll. Tror inte direkt att de 3-4% som inte klarade var fega, utan en hög tron på levande döda. Elr att de trodde på något i stil med "Stör du de döda så syndar du!" Och de bara vägrade göra det helt enkelt. Det var ju mest för att testa nerverna. Två grabbar försökte plundra en grav, och de visade att de hade ett starkt psyke så de fick stanna.

Sandra81
2012-03-06, 10:49
Nå det är väl ingen ny slutsats.:angel:

aa tack för den du..

Lafayette
2018-12-28, 09:31
Inga problem.

Ett Orm
2018-12-28, 16:17
Tror det. Men det skulle allt vara lite läbbigt.

Diomedea exulans
2018-12-28, 16:22
Vi ska alla en dag sova på en kyrkogård.

jedi
2018-12-28, 16:39
Ja, så länge det är på sommaren...

Sparven från Minsk
2018-12-28, 19:58
Jo då skulle jag nog. Svårt att säga dock innan man på provat.

Alexton
2018-12-28, 20:35
Hade utgångspunk från en kyrkogård under ett uppdrag. Ofta var det mitt i natten så man skulle kunna röra sig smidigare utan att upptäckas.

Blev många sovtimmar på kyrkogården. Sovit på sämre platser, ofta är de väl skötta och det finns vatten i närheten.

Hemi
2018-12-28, 20:47
Samma här har sovit på kyrkogård, med frost på marken. Folk jobbar ju på kyrkogårdar, slumrar på rasterna. Par, kanske otrogna träffas där, har sex där runt gravara. Ni som bor i svensk gammal stad sover säker över gamla gravar. n'r man rev Stockholm ramlade skallar i drivor fram i groparna. Jordmassoe här och där är tagna och uppfyllda på andra platser med människoben i. En del vallar i parker 'r gamla massgravar från äldre tider, epedemier t ex. Avrättningsplatser finns i Sthlm, här och där. Kadaver har ruttnat i marken i 100 tals år detta vet alla som jobbar med bygg och väg.

Däremot är det inte så bra, mycket skit händer på nätterna, drogaffärer uppgörelser, mord. Vi jagade iväg en pedofil en gång troligtvis, som stalkade barn på väg hem från skolan varje dag. I UK finns CCTV på sådana platser, det har jag inget emot på tal om övervakning.

muddler
2018-12-28, 22:56
Jag har faktiskt redan gjort det, dock i mina tonår på en kyrkogård i Finland. Var så bakis så jag somnade typ direkt så inte direkt någon merit.

Wrenchgirl
2018-12-28, 23:11
Samma här har sovit på kyrkogård, med frost på marken. Folk jobbar ju på kyrkogårdar, slumrar på rasterna. Par, kanske otrogna träffas där, har sex där runt gravara. Ni som bor i svensk gammal stad sover säker över gamla gravar. n'r man rev Stockholm ramlade skallar i drivor fram i groparna. Jordmassoe här och där är tagna och uppfyllda på andra platser med människoben i. En del vallar i parker 'r gamla massgravar från äldre tider, epedemier t ex. Avrättningsplatser finns i Sthlm, här och där. Kadaver har ruttnat i marken i 100 tals år detta vet alla som jobbar med bygg och väg.

Däremot är det inte så bra, mycket skit händer på nätterna, drogaffärer uppgörelser, mord. Vi jagade iväg en pedofil en gång troligtvis, som stalkade barn på väg hem från skolan varje dag. I UK finns CCTV på sådana platser, det har jag inget emot på tal om övervakning.

Som lite offt topic men ändå samma grej. En av de populäraste pulkabackarna där jag bor är den gamla avrättningsplatsen. Idag heter den Galhammarbacken men det kommer från Galghammarbacken.

Dock är det en grej som gör att jag är lite rädd att sova ute överhuvudtaget är just för risken att någon av de levande ska hitta på något sattyg. Speciellt när man har råkat illa ut tidigare.