Visa fullständig version : "tidsram" äta efter träningen?
flowster
2012-03-04, 16:17
Jag har extremt svårt för att äta mat timmen efter träning av någon anledning. Väntar jag ett tag blir jag ordentligt hungrig men att äta 20-30min efter brukar inte funka så bra.
Jag undrar därför hur det ser ut med intaget och hur mycket "förlorar" man genom att tex äta så sent som 1h efter träningen? Dricker dock gainer direkt efter träningen.
Hur ser forskningen ut på denna front?
Sheogorath
2012-03-04, 16:48
Jag har extremt svårt för att äta mat timmen efter träning av någon anledning. Väntar jag ett tag blir jag ordentligt hungrig men att äta 20-30min efter brukar inte funka så bra.
Jag undrar därför hur det ser ut med intaget och hur mycket "förlorar" man genom att tex äta så sent som 1h efter träningen? Dricker dock gainer direkt efter träningen.
Hur ser forskningen ut på denna front?
Tar du en drink som motsvarar minst 20 g protein är det inga som helst problem att vänta en timme med att äta. Den där drinken ÄR mat direkt efter träning. Det du äter hemma är måltid nummer 2.
Jag hade också svårt att äta efter träningen om jag drack gainer efter passet. Antingen så får man vänta längre eller kanske testa EAA? När jag gick över till EAA var det mycket lättare att äta säg 20 minuter senare, eftersom det inte alls mättar på samma sätt som gainer (speciellt om den är blandad med fetmjölk som jag brukade köra på).
nemesis89
2012-03-05, 13:45
Precis samma problem här, känner mig alltid jobbigt mätt efter ett träningspass. Brukar ta drygt 2 timmar innan jag får motivering att äta något ordentligt.
Förvisso käkar jag alltid en banan/russin samt en gainomax direkt efter träning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.