handdator

Visa fullständig version : Magträning

Shoyan
2012-03-03, 23:34
Hej !
Räcker det att man gör Crunches 4 sets på gymmet 1 gång i veckan om man kör gymmet 2-3 gånger i veckan.
Utöver gymmet kör jag fotbollsträningar med fys där vi tränar mycket magen.
Det jag vill få är sixpack till sommaren.
Om jag typ bulkar tills några veckor innan sommaren och sedan deffar kommer jag få ett bra resultat ?
Just nu ser man et sixpack men verkligen inte deffat men vill inte deffa helt än för jag testade det och ben börjat sticka ut överallt på kroppen så ska vänta med det lite.

312
2012-03-03, 23:37
Ja, det borde väl räcka. Vi kan inte svara på om du kommer få ett bra resultat. Hur ska vi veta hur du kommer äta, träna osv vid deff? Hur mycket ska du bulka? Hur länge? Hur långt är ett snöre? Grodpung?

Hur lång samt vad väger du? Har du någon bild?

Shoyan
2012-03-03, 23:41
Ja, det borde väl räcka. Vi kan inte svara på om du kommer få ett bra resultat. Hur ska vi veta hur du kommer äta, träna osv vid deff? Hur mycket ska du bulka? Hur länge? Hur långt är ett snöre? Grodpung?

Hur lång samt vad väger du? Har du någon bild?

kommer äta bra mat dvs proteinrik mat med kolhydrater också. Kommer bara äta godis på lördagen. Om det är dåligt kan jag ta bort det helt. Kommer liga 500 plus typ och då kommer jag ju gå up halv kilo i veckan.
är typ 176-178 cm lång och väger typ 66-69 kanske lite mer. Mest muskler skulle jag säga men med ett lager fett över.
Har tränat fotboll länge samt gymmat innan länge. Har dock bara tränat magen mycket i tex 5 månader

312
2012-03-03, 23:44
Chansa på hur mycket du behöver gå ner, sen räknar du ut hur länge det kommer ta med 0,5kilo minus i veckan (500kcal underskott/dag). :)

Shoyan
2012-03-03, 23:50
Chansa på hur mycket du behöver gå ner, sen räknar du ut hur länge det kommer ta med 0,5kilo minus i veckan (500kcal underskott/dag). :)

blir nog att man väger sig imorgon wller på måndag i skolan.
Men asså jag har aldrig räknat kalorier men när jag har haft som mål att gå ner i vikt så har jag gått ner i vikt.
Gå upp i vikt har varit svårare. Håller på med det nu.
Är rädd att jag ska lägga på fett iställetr för muskler.

stålrasta
2012-03-04, 00:48
Varför är ditt sixpack så extremt viktigt för dig?

312
2012-03-04, 10:17
Även om du lägger på fett och muskler så kommer det se ut som mindre fett, eftersom muskler har större "volym", om du förstår vad jag menar. Nu gäller det ju dock inte om du lägger på dig 50kg fett och 3kg muskler, men du förstår vad jag menar.

Tokruska
2012-03-04, 10:33
Förstår inte varför folk vill deffa ner sig till typ 60kg på 175-180cm bara för o få fram ett sexpack.. Bygg rejält ett år först och satsa på nästa sommar tycker jag iallafall! ;)

Eztermi
2012-03-04, 10:48
Förstår inte varför folk vill deffa ner sig till typ 60kg på 175-180cm bara för o få fram ett sexpack.. Bygg rejält ett år först och satsa på nästa sommar tycker jag iallafall! ;)

+1

Ser många fotbollsspelare varje sommar som gör som TS. Nöjda springer de runt på stranden och flexar sina magmuskler och det de kallar biceps, medans de glatt skryter om hur de väger 55 kg till sina 170 cm, för de är minsann vältränade och hårda!

Samtidigt ser man hur varenda annan muskel på kroppen sackar långt efter, och har inte fått någon rejäl träning sedan Vasaloppet vanns av en man med just efternamnet "Vasa".

Om du inte vill vara en sån kille TS, så föreslår jag att du gör som Tokruska säger och bygger rejält ett år samtidigt som du behåller ditt "fettlager" (som torde vara obefintligt med tanke på din vikt) och siktar in dig på nästa sommar istället.

Det är åtminstone min åsikt, och det är vad jag gjorde från och med förra sommaren.

312
2012-03-04, 10:57

Måste faktiskt hålla med här. Jag ser ut som en säl nu, men jag kommer att bulka hela sommaren ändå, finns liksom ingen muskelmassa att deffa fram. Möjligtvis att jag deffar två veckor för att tappa lite vätska etc, men det är inget märkvärdigt.

Kristoffno
2012-03-04, 11:37
Hej !
Räcker det att man gör Crunches 4 sets på gymmet 1 gång i veckan om man kör gymmet 2-3 gånger i veckan.
Utöver gymmet kör jag fotbollsträningar med fys där vi tränar mycket magen.
Det jag vill få är sixpack till sommaren.
Om jag typ bulkar tills några veckor innan sommaren och sedan deffar kommer jag få ett bra resultat ?
Just nu ser man et sixpack men verkligen inte deffat men vill inte deffa helt än för jag testade det och ben börjat sticka ut överallt på kroppen så ska vänta med det lite.

Jag är själv fotbollsspelare och har ett förtillfället 1-pack typ ;) men som du kan se på bilden till vänster var det bättre i sommras. Jag gör samma grejj varje år och nu ska jag fixa till allt igen och fotbollsträningarna räcker inte!
Du du måste överbelaste muskler för att du ska växa och det gör man inte i fotbollen utan där är det mer om att utmana dom uthålligt.
Kolla vad som finns för maskiner på ditt gym.
Själv kör jag nu enligt ett schema där jag kör varje morgon 4 övningar på ex Bröst och sen kör jag 4 övningar Mage. STENHÅRT!

Men det räcker inte heller! Får att våra magmuskler ska synas får du inte heller ha alls mycket i kroppsfett. Där är det olika från person till person eftersom muskler ser olika ut men kommer du ner rent 10% så ska det nog börja se bra ut. LYCKA TILL!

kottovic
2012-03-04, 11:40
Dagens skönhetsideal bland ungdomar är så skruvat *screwy*

Barnen i afrika med 6-pack skriker efter mat och den gemene svensken i 18-års åldern gör allt för att se likadan ut till sommaren.

Eztermi
2012-03-04, 11:57
Dagens skönhetsideal bland ungdomar är så skruvat *screwy*

Barnen i afrika med 6-pack skriker efter mat och den gemene svensken i 18-års åldern gör allt för att se likadan ut till sommaren.

Det får vi nog skylla på damerna. *drool*

Kristoffno
2012-03-04, 11:58
Det får vi nog skylla på damerna. *drool*
Hahah Håller med! :)

kottovic
2012-03-04, 11:59
Trams. Bland småtjejer möjligtvis men dom duger enbart till en sak.

Mollestam
2012-03-04, 12:54
Haha, du vill deffa när du väger under 70 kg på nästan 180 cm? "Fotbollsbiffar" <3