Visa fullständig version : smal med underhudsfett
jag blir så orolig att jag gör "fel".
idag spinnade jag på gymmet, tittade mig i spegeln (från sidan) då är jag verkligen väldigt smal. framifrån så SER jag inte lika smal ut, eller ja, jag har kraftigare lår och rumpa till min övriga kropp, bör nämnas: alltså inte kraftiga men större proportion till resten av kroppen.
jag är 1.72 och väger 63.
många tjejer som väger ca 15 kg mindre än längden tycker jag är jättefina, alltså ska jag väga ca 57kg.
Men om man tittar på mig från sidan så ser jag så smal ut redan, jag vill inte försvinna. tänk om jag deffar för inget? alltså att jag inte har så mycket muskler som jag tror finns där. för även om jag är smal så har jag mycket underhudsfett (kring rumpa och lår främst, buu). jag vill inte vara smal och degig. jag hoppas verkligen att om jag går ner till 57 att jag har endel muskler där.
ska jag fortsätta såhär till min drömvikt och se vad jag tycker? och sedan beroende på så kan jag BYGGA mer?
det känns lite dumt och bygga nu när jag inte har min drömvikt än,
eftersom jag har endel underhudsfett att ta av. och blir jag av med mer fett så kommer det vara bättre att bygga, lite mer från scratch.
Så är det för mig med. Riktigt smal midja fån sidan, men framifrån? Fifan. Fortsätt mot din drömvikt och kolla hur det ser ut påvägen.
Du skulle ju även kunna prova att ligga stabil på den vikt du har nu (d.v.s inte tänka så mycket på att du tycker att du borde väga mindre) och satsa på träningen. På den nivå där jag skattar att du befinner dig, så kan det göra en hel del med utseendet.
Så är det för mig med. Riktigt smal midja fån sidan, men framifrån? Fifan. Fortsätt mot din drömvikt och kolla hur det ser ut påvägen.
är du också tjej? alltså jag jämförde mig med alla som var där nästan, och jag såg smalast ut.
ja, jag tror ändå det blir bäst att göra så. för om 2 månader ca har jag nått drömvikten, alltså april/maj och ser det för smalt ut, så kan jag bara bygga lite till, till sommaren :) d känns riskfyllt att inte gå ner mer och fortsätta bygga.
Du skulle ju även kunna prova att ligga stabil på den vikt du har nu (d.v.s inte tänka så mycket på att du tycker att du borde väga mindre) och satsa på träningen. På den nivå där jag skattar att du befinner dig, så kan det göra en hel del med utseendet.
men d känns som att mina ben/rump muskler måste bli rätt så stora för att "gå igenom" dem o se fasta ut, eftersom jag har mer underhudsfett där.
dessutom har jag redan "booty" så de kommer bli FÖR mkt av den saken, om jag lägger till en massa muskler där. om jag står rakt upp "enligt reglerna" så ser rumpan nästan spetsig ut ibland, haha!
jag försöker alltså bli av med låren/rumpan.
funderade på att vara viktstabil men vågar nog inte än, men tänker definitivt utvärdera under viktnedgången så jag vet när det är dags att vara viktstabil (och då kanske bygga lite till, om jag vill o d behövs)
du var "man" haha, sorry :)
man kan nog säga att jag vill vara mer slank med lite muskler
Än mindre slank med mer muskler.
det här är min DRÖMkropp:
http://weheartit.com/entry/23462797
FAST TIGHT FAST TIGHT!
inget steg under, inget steg över!
inga Synliga muskler, inte benig! men muskler har hon ju annars skulle hon inte vara så fast!
Det där är ju inte tight någonstans. Däremot väldigt, väldigt smalt. För smalt för att det skall vara riktigt hälsosamt om man inte tillhör den undantagsprocent som är född sådan.
Hur ser du ut i dagsläget då? :)
Det där är ju inte tight någonstans. Däremot väldigt, väldigt smalt. För smalt för att det skall vara riktigt hälsosamt om man inte tillhör den undantagsprocent som är född sådan.
inte är hon dallrig/smalfet iaf :)
skulle man nypa henne så skulle det INTE vara fett!
man ser ju inga ben heller, så inte benig, bara helt perfekt!!
Hon var galet snygg iaf :)
Hur ser du ut i dagsläget då? :)
hm, haha, hur ska man förklara sin kropp...?
smal men större lår o rumpa till resten av kroppen, men inte mycket, men som en tjej ser ut på det sättet, har endel underhudsfett på lår o rumpa framförallt, eftersom jag är väldigt lite fett på ovankroppen så ser iaf armarna rätt fasta ut, då jag har byggt muskler, men ide ser inte så fast ut som jag vill än.
man kan ju se bulllig ut utan att vara stor, o d gillar jag inte.
hm, haha, hur ska man förklara sin kropp...?
smal men större lår o rumpa till resten av kroppen, men inte mycket, men som en tjej ser ut på det sättet, har endel underhudsfett på lår o rumpa framförallt, eftersom jag är väldigt lite fett på ovankroppen så ser iaf armarna rätt fasta ut, då jag har byggt muskler, men ide ser inte så fast ut som jag vill än.
man kan ju se bulllig ut utan att vara stor, o d gillar jag inte.
Tänker vara sådär alfa som jag är! :devil:
lÄGG UPP BILD! :cool:
Hon var galet snygg iaf :)
galet är ordet!
JA, där ser du ju! om du tycker hon är galet snygg så måste ju de inkludera hennes kropp och den är HET!
galet är ordet!
JA, där ser du ju! om du tycker hon är galet snygg så måste ju de inkludera hennes kropp och den är HET!
Hennes kropp var asbra sen en pushup-bh på det ;)
Men släng upp en bild på din kropp nu :)
Eddie Vedder
2012-03-03, 22:18
inte är hon dallrig/smalfet iaf :)
skulle man nypa henne så skulle det INTE vara fett!
man ser ju inga ben heller, så inte benig, bara helt perfekt!!
Nej det är klart man inte får tag i mycket fett när det knappt finns nåt fett, det finns inte fett på extremt magra människor. Men din definition av "hård" har vi ju diskuterat tidigare.
WHITEFOLKS
2012-03-03, 22:22
http://orangecoastcrossfit.com/wp-content/uploads/2009/07/6u4q0017.jpg
http://games2009.crossfit.com/assets_c/2009/06/lauren-plumey-thumb-300x451-1020.jpg
Man vill ju inte träna och lägga på sig för mycket muskler och bli stor
Nej det är klart man inte får tag i mycket fett när det knappt finns nåt fett, det finns inte fett på extremt magra människor. Men din definition av "hård" har vi ju diskuterat tidigare.
nej, precis, men hon ser ju inte smalfet ut, och hon har kvar sina former, midja och det.
jag har en kompis som ser smalare ut än den tjejen, men hon är DEG!
ja, det har vi, vi kanske inte behöver gå in på det egentligen :)
http://orangecoastcrossfit.com/wp-content/uploads/2009/07/6u4q0017.jpg
http://games2009.crossfit.com/assets_c/2009/06/lauren-plumey-thumb-300x451-1020.jpg
Man vill ju inte träna och lägga på sig för mycket muskler och bli stor
äh, jag tar tillbaka det, beror på vem man jämför med. vi ser alla genom våra egna ögon :)
WHITEFOLKS
2012-03-03, 22:26
Problemet är att så mycket av det du vill uppnå har med saker som gener att göra än hur man tränar osv.
Hennes kropp var asbra sen en pushup-bh på det ;)
Men släng upp en bild på din kropp nu :)
haha, ne, slänga upp bilder på sin kropp på ett forum 22.30 en lördagskväll, njaea :)
haha, ne, slänga upp bilder på sin kropp på ett forum 22.30 en lördagskväll, njaea :)
Vad har tiden och dagen med saken att göra? :)
Problemet är att så mycket av det du vill uppnå har med saker som gener att göra än hur man tränar osv.
gener? att bli av med fett gör väl att alla ser hyffsat likadana ut.
VS tjejerna ser inte ut sådär om det inte vore för stenhård kost/träning. de ser inte "bara" ut sådär. att gå ned tillräckligt i vikt och sedan LITE muskler på det för fastheten.
WHITEFOLKS
2012-03-03, 22:30
Den bilden som du länkade till, jag skulle inte ta för givet att hon tränar.
Hon kan säkert "hålla igen på maten" men inte nödvändigtvis ha någon särskilt dietkoll.
gener? att bli av med fett gör väl att alla ser hyffsat likadana ut.
VS tjejerna ser inte ut sådär om det inte vore för stenhård kost/träning. de ser inte "bara" ut sådär. att gå ned tillräckligt i vikt och sedan LITE muskler på det för fastheten.
Du syftar på victorias secrets-modellerna va? :))
Miranda kerr är så jävla snygg, nån som har koll på hur dom äter/tränar? :D
Den bilden som du länkade till, jag skulle inte ta för givet att hon tränar.
Hon kan säkert "hålla igen på maten" men inte nödvändigtvis ha någon särskilt dietkoll.
det håller jag med om!
Du syftar på victorias secrets-modellerna va? :))
Miranda kerr är så jävla snygg, nån som har koll på hur dom äter/tränar? :D
ja!
jag har läst att de äter 1200 kcal. och tränar med lätta vikter. samt kondition på det.
WHITEFOLKS
2012-03-03, 22:53
Det är nog väldigt mycket sister science för de.
Det som får de att vara modeller är inte deras specialdieter eller specialträning. De föddes med det som behövs och sen ska kroppsfettet trimmas lite.
Hmm okej :) Miranda Kerr är fortfarande galet snygg :D
Det är nog väldigt mycket sister science för de.
Det som får de att vara modeller är inte deras specialdieter eller specialträning. De föddes med det som behövs och sen ska kroppsfettet trimmas lite.
jag har sett exempel, vanliga tjejer som INTE såg ut så men som gör det nu!
WHITEFOLKS
2012-03-03, 22:58
Ja men man måste fortfarande ha generna på sin sida när det gäller hur skelett ser ut, hormoner för fettfördelning osv.
Jag tycker du ska acceptera min skypeförfrågan whitefolks!
vadå stalker :pppp
LarsLasr
2012-03-04, 00:18
Om du ska ner på så låg vikt och vill behålla din fasthet är det viktigt att styrketräna relativt tungt också, annars kan du lika gärna tappa 5kg muskelmassa men behålla lika mycket fett och inte få någon fastare kropp, och det tror jag är det sista du vill.
Något som kan vara bra med att lägga upp en bild är att se vad du har att utgå ifrån, tyvärr skiljer sig troligen din uppfattning om idealkropp från kolozzeums styrketränande killars uppfattning om idealkropp så risken är att du får kommentarer som "fortfarande för smal, lägg på dig 5kg muskler".
Var någon tjejs styrketråd i vikter&konditions delen som fick bra respons efter att hon la upp någon bild som visade hur hon såg ut och tystade mångas uppfattning om att hon var en trådsmal fotomodells wannabe som ville ha bort dom sista kilona för att nå ett BMI på 16. Överdriver lite men du kanske förstår vad jag menar.
Och tvivlar på att du behöver oroa dig för bilden om du inte har med ansiktet, finns mycket för både män och kvinnor på internet och tvivlar på att en bild med en tjej i shorts och sportbh skulle göra någon skillnad. Sen kanske inte wcanka formulerar sig särskilt finkänsligt, men det är mest hans problem.
Om du ska ner på så låg vikt och vill behålla din fasthet är det viktigt att styrketräna relativt tungt också, annars kan du lika gärna tappa 5kg muskelmassa men behålla lika mycket fett och inte få någon fastare kropp, och det tror jag är det sista du vill.
Något som kan vara bra med att lägga upp en bild är att se vad du har att utgå ifrån, tyvärr skiljer sig troligen din uppfattning om idealkropp från kolozzeums styrketränande killars uppfattning om idealkropp så risken är att du får kommentarer som "fortfarande för smal, lägg på dig 5kg muskler".
Var någon tjejs styrketråd i vikter&konditions delen som fick bra respons efter att hon la upp någon bild som visade hur hon såg ut och tystade mångas uppfattning om att hon var en trådsmal fotomodells wannabe som ville ha bort dom sista kilona för att nå ett BMI på 16. Överdriver lite men du kanske förstår vad jag menar.
Och tvivlar på att du behöver oroa dig för bilden om du inte har med ansiktet, finns mycket för både män och kvinnor på internet och tvivlar på att en bild med en tjej i shorts och sportbh skulle göra någon skillnad. Sen kanske inte wcanka formulerar sig särskilt finkänsligt, men det är mest hans problem.
jag försöker så tungt det går, och lägga på såfort det känns bara lite lätt.
(det finns en man på gymmet som alltid säger - här har vi en stark en, och tittar på mig, när han pratar med sina kompisar) för att bevisa att jag ÄR stark :P jag tar i vissa övningar lika mycket som instruktören (jag tror det stör honom, haha)
efter att ha blivit medlem här så inser jag hur viktigt det är och inte vara så mesig med vikterna. hellre ha mer fett OCH muskler på kroppen ÄN att gå ner och förlora musklerna. vägra deg!!!
jo, precis, det har jag tänkt på, haha.
detta är inget "vanligt" träningsforum, utan här är frågor som: "hur går jag upp i vikt?" "jag vill bli så stor som bara möjligt", så de frågor och funderingar jag har, tror jag anses störande, för de hör egentligen inte riktigt hemma just på kolo. MEN de är just här jag vill ställa dem för här vet man vad man talar om och man har kunskapen här, inte en aftonbladet bilaga. ska man göra något ska man veta HUR man ska det.
wcanka, ja, haha, han verkar ja :) jag har överseende :P
Überbiffen
2012-03-05, 21:37
Smalfet är väl ändå ingenting man ser ut att vara utan någonting man bara är. En smal tjej med kropp som ser bra ut men när du tar i henne och klämmer lite här och där är allt mjukt. Tjejen du länka till lär inte vara "tight" någonstans.
Smalfet är väl ändå ingenting man ser ut att vara utan någonting man bara är. En smal tjej med kropp som ser bra ut men när du tar i henne och klämmer lite här och där är allt mjukt. Tjejen du länka till lär inte vara "tight" någonstans.
Tjejen jag länkade till har ju typ inget fett så hon är knappast smalfet, ser inte alls degig ut!
Überbiffen
2012-03-05, 21:52
Tjejen jag länkade till har ju typ inget fett så hon är knappast smalfet, ser inte alls degig ut!
Läs om läs rätt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.