handdator

Visa fullständig version : Vassle känns som socker på morgonen

SteelPulse
2012-03-03, 11:06
Hej,

Ibland när jag inte har ägg att koka till frukost tar jag ett vassledrink och får samma känsla som om jag hade ätit ett wienerbröd till havregrynsgröten.

Är det inbillning eftersom vasslet är sötat eller finns det en annan förklaring?

jokem
2012-03-03, 11:19
Vad menar du med samma känsla? Uppiggande effekt som sockret hade haft?

Vunnis
2012-03-03, 11:20
Det smakar sött...? :rolleyes:

Om något så borde väl insulinpåslaget av vasslet slänga in en del socker i cellerna och därmed sänka blodrockret?
"sockerrus/pigghetskänsla" har jag svårt att tro att du får till av proteinpulvret.

Kischen
2012-03-03, 11:33
Ja vasssle är väldigt snabbt så inga konstigheter.

SteelPulse
2012-03-03, 11:33
Vad menar du med samma känsla? Uppiggande effekt som sockret hade haft?Det är för mig en dålig känsla, känslan man får när man äter godis när mana verkligen behöver nåt bra i kistan.

Det smakar sött...? :rolleyes:

Om något så borde väl insulinpåslaget av vasslet slänga in en del socker i cellerna och därmed sänka blodrockret?
"sockerrus/pigghetskänsla" har jag svårt att tro att du får till av proteinpulvret.Det kanske rör sig om placebo, jag vet inte, men lite lätt illamående liksom.

stromming
2012-03-03, 12:07
Äter du något också? Jag kan också bli skum om jag bara dricker när jag är hungrig

Fru_Flisa
2012-03-03, 17:19
Just på morgonen är smaksinnena mer känsliga, jämfört med senare em och kväll, sött och salt känns mer distinkt kan vara därför kanske.

Eddie Vedder
2012-03-03, 17:21
Det är för mig en dålig känsla, känslan man får när man äter godis när mana verkligen behöver nåt bra i kistan.

Det där låter mer psykiskt faktiskt. Lite som "känslan av att äta onyttigt" som man kan höra beskrivas ibland. Även om man inte ens vet vad man äter och varför det skulle vara något dåligt.

SteelPulse
2012-03-04, 07:55
Äter du något också? Jag kan också bli skum om jag bara dricker när jag är hungrigJo jag käkar gröt också.

Tack för svaren hörni!