handdator

Visa fullständig version : Kvinnor: kryssa i era fördelar!

Sweety87
2012-03-02, 04:01
Här kan ni kolla igenom vilka fördelar ni egentligen har för att ni är kvinnor!

http://www.avoiceformen.com/misandry/sycophants/sexual-privilege-checklist/

Försök sedan säga att ni är feminister utan att skämmas! *bangbang*

mini
2012-03-02, 09:26
Har du själv läst listan och reflekterat över vilka punkter du anser vara applicerbara på svenska förhållanden? Har du reflekterat över om män kan ha några fördelar av att vara män?

qqq111
2012-03-02, 10:40
Har du själv läst listan och reflekterat över vilka punkter du anser vara applicerbara på svenska förhållanden?
Listan är inte anpassa för svenska förhållanden, men det hindrar inte svenska kvinnor att kolla på den. Har du reflekterat över om män kan ha några fördelar av att vara män?
Det är inte vad tråden handlar om.

För övrigt så måste man inte ständigt använda ordet reflektera enbart för att det förekommer hela tiden i grundskolans skolliterattur.

filmjölk
2012-03-02, 10:42
Det här var mycket intressant och ny information. Så kvinnor har alltså fördelar på grund av sitt kön i vissa sammanhang?

mini
2012-03-02, 10:49
Listan är inte anpassa för svenska förhållanden, men det hindrar inte svenska kvinnor att kolla på den.

För övrigt så måste man inte ständigt använda ordet reflektera enbart för att det förekommer hela tiden i grundskolans skolliterattur.

Såklart kan svenska kvinnor kolla på den, likväl som de kan kolla på allehanda annat skräp eller bra grejer på internet. Så, vad handlar tråden om? Vad är det för banbrytande information som ska få svenska feminister att rodna och förkasta sin övertygelse?
Man måste inte använda ordet reflektera, men i vissa fall kan det faktiskt passa rätt bra. På min tid användes det inte så mycket då det tog onödigt utrymme på runstenen vi hackat in läroböckerna på. Det var andra tider, före iPaden.

spoon
2012-03-02, 10:52
Det här var mycket intressant och ny information. Så kvinnor har alltså fördelar på grund av sitt kön i vissa sammanhang?

Slowpoke :D

Knatcharn
2012-03-02, 10:53
http://www.avoiceformen.com/feminism/the-feminist-fantasy-of-male-privilege/

Statistik ljuger ofta, men ändå intressant att se siffror (med källor, till skillnad från viss FI-smutskastning).

Scratch89
2012-03-02, 10:53
Har du själv läst listan och reflekterat över vilka punkter du anser vara applicerbara på svenska förhållanden? Har du reflekterat över om män kan ha några fördelar av att vara män?

Ibland kan man göra saker bara for teh luls.

filmjölk
2012-03-02, 10:55
Förövrigt tror jag att hela artikeln är skriven av en bitter och arg man som bara träffar massa pseudofeministiska karriärsskator som gillar jämnlikhet och könskvotering, men gärna behåller sina fördelar sitt eget kön ger.

Ingen av dessa skator är lika bra som mannens mamma var, och inom två år har författaren importerat en "riktig kvinna" från Ukraina som lagar god mat, diskar, håller kroppen i trim, ställer upp på analsex och i gengäld blir försörjd och får dyra presenter.

Knatcharn
2012-03-02, 10:57
För er som undrar så är artikeln TS länkade en känga till denna:

http://www.amptoons.com/blog/the-male-privilege-checklist/

Den här feministpropagandan skrevs alltså först :)

qqq111
2012-03-02, 11:12
Såklart kan svenska kvinnor kolla på den, likväl som de kan kolla på allehanda annat skräp eller bra grejer på internet. Så, vad handlar tråden om? Vad är det för banbrytande information som ska få svenska feminister att rodna och förkasta sin övertygelse?

Inte vet jag. Men länken är inte till 100% oapplicerbar på svenska kvinnor och förhållanden.
Man måste inte använda ordet reflektera, men i vissa fall kan det faktiskt passa rätt bra. På min tid användes det inte så mycket då det tog onödigt utrymme på runstenen vi hackat in läroböckerna på. Det var andra tider, före iPaden.
Såja.

mini
2012-03-02, 11:36
Inte vet jag. Men länken är inte till 100% oapplicerbar på svenska kvinnor och förhållanden.

Är det någon som har påstått det?

Mental
2012-03-02, 11:54
Listan är inte anpassa för svenska förhållanden, men det hindrar inte svenska kvinnor att kolla på den.

Registrerade du ett femenint klingande användarnamn för att ge mer tyngd åt dina antifemenistiska åsikter och sedan debaterar med ditt vanliga användarnamn i tråden? Fyndigt :)

Eddie Vedder
2012-03-02, 12:53
Så, vad handlar tråden om?

Den handlar om att Sweety87 fiskar efter ryggdunk och vill ha ännu en tråd med den uttjatade tävlingen om vem som "törs vara icke-PK". Kolozzeum är stället där majoriteten gör sig till martyr och känner sig som de ensamma kämparna för sanningen oavsett om det är du och jag mot 138 stycken. Och Tolkia i mitten. :D

Tryman
2012-03-02, 12:57
Den handlar om att Sweety87 fiskar efter ryggdunk och vill ha ännu en tråd med den uttjatade tävlingen om vem som "törs vara icke-PK". Kolozzeum är stället där majoriteten gör sig till martyr och känner sig som de ensamma kämparna för sanningen oavsett om det är du och jag mot 138 stycken. Och Tolkia i mitten. :D

:laugh:

Brunfel
2012-03-02, 13:11
Är det här med rabiata feminister verkligen ett problem?
Jag har ganska opolitiskt korrekt humor och skojar ofta nedsättande om kvinnor, men jag har då aldrig råkat ut för dessa som inte kan ta ett skämt.

Asdf
2012-03-02, 13:11
Förövrigt tror jag att hela artikeln är skriven av en bitter och arg man som bara träffar massa pseudofeministiska karriärsskator som gillar jämnlikhet och könskvotering, men gärna behåller sina fördelar sitt eget kön ger.

Ingen av dessa skator är lika bra som mannens mamma var, och inom två år har författaren importerat en "riktig kvinna" från Ukraina som lagar god mat, diskar, håller kroppen i trim, ställer upp på analsex och i gengäld blir försörjd och får dyra presenter.

Filmjölk briljerar :)

Tryman
2012-03-02, 13:18
Är det här med rabiata feminister verkligen ett problem?
Jag har ganska opolitiskt korrekt humor och skojar ofta nedsättande om kvinnor, men jag har då aldrig råkat ut för dessa som inte kan ta ett skämt.

Jag har råkat ut för sådana (IRL så att säga). Lite obehagligt hatisk människa faktiskt.

Det negativa är att de tar för mycket plats i media och förstör en bra genusdebatt.

hangatyr
2012-03-02, 14:16
Jag har råkat ut för sådana (IRL så att säga). Lite obehagligt hatisk människa faktiskt.

Det negativa är att de tar för mycket plats i media och förstör en bra genusdebatt.

nej det är inte roligt när kjoltygen tar sig ton i debatter.

Tolkia
2012-03-02, 19:14
Försök sedan säga att ni är feminister utan att skämmas! *bangbang*
Jag är feminist.
...
...
...
...
...
Skamcheck: negativ.
Något mer du ville?

Brunfel: Ett ganska litet problem i vardagen, är åtminstone min erfarenhet. Däremot får enstaka representanter kanske lite väl mycket utrymme i media, eftersom de s.a.s. är "bra TV". Det får å andra sidan även andra extremister, och freak. Annars skulle jag säga att den här omtalade rabiatfeministmaffian (FOG, som någon föreslog) är ungefär en lika stor maktfaktor som Pär Ström och hans kompisar, d.v.s. ingen.