Visa fullständig version : Ingen skollunch, kasein på morgonen?
Hej
Jag går i skolan ungefär 8-16 varje dag. Ligger i deff just nu så käkar gröt + vassel shake till frukost. Har dock nu fått hem en påse kasein och undrar om man skall ta det på morgonen istället för vassel som jag kör nu?
Blir ju att man går utan mat 8-12 typ, äter inte speciellt mycket i skolan då jag inte har någon kontroll på näringsinnehållet där så vill helst skippa det helt och äta där (blir oftast att jag skiter i det helt om det inte är kyckling eller liknande).
Så vad tycker ni skall jag ersätta vassel proteinet på morgonen mot kasein?
Mvh
Taget från MINA kunskaper så skulle jag ta vassle på morgonen då kroppen behöver proetin snabbt, själv så blandar jag 1 skopa whey 80 i ett glas med vatten sen rör om med en gaffel! mycket smidigt!
Skulle sedan INTE hoppa över skollunchen, ät bara lite mindre, bara så att du äter nånting
Återigen bara baserat på MINA kunskaper :)
Taget från MINA kunskaper så skulle jag ta vassle på morgonen då kroppen behöver proetin snabbt, själv så blandar jag 1 skopa whey 80 i ett glas med vatten sen rör om med en gaffel! mycket smidigt!
Skulle sedan INTE hoppa över skollunchen, ät bara lite mindre, bara så att du äter nånting
Varför?
Varför?
Varför?
Varför?
Har nog ingen vettig förklaring på varför kroppen behöver protein snabbt på morronen,
Att hoppa över lunchen måste väl vara rätt korkat, hur ska man annars få i sig näring
Har nog ingen vettig förklaring på varför kroppen behöver protein snabbt på morronen,
Att hoppa över lunchen måste väl vara rätt korkat, hur ska man annars få i sig näring
Man äter väl inte en gång om dagen, och då endast skollunch? Visst det finns nog en del fattiga barn i vårat avlånga land som inte får mat hemma men tvivlar på att det stämmer in på TS...
Edit: Nu ska jag försöka tillföra någonting för att inte gå helt OT.
Till TS, om du inte känner för att käka lunch, låt bli. Inget måste över huvudtaget.
Varför inte ta både vassle och kasein på morgonen?
Först vassle direkt när du vaknar för att komma ur de katabola tillståndet natten/fastan medbringat, sedan kokar du din gröt och tar en kaseinshake tillsammans med detta?
Annars är ju ett alternativ att ta kaseinshaken runt 10 snåret.
Sedan tycker jag att du skall försöka äta så mycket du kan i skolan, annars bör du komplettera med möjligtvis grönsaker & några dl mjölk/vassleshake runt lunchtid tills du kommer hem och äter riktigt.
EDIT: Blev lite rörigt i slutet, men du förstår min poäng, mat är väldigt viktigt!
TS,
Du måste inte ta whey-80 på morgonen för att "gå ur ett katabolt tillstånd". Om du vill ta prottepulver för att dryga ut dagens proteinintag, kör på!
Du måste inte käka lunch.
Du måste inte ta kasein bara för du hoppar över lunchen. Nu när du har en påse så kan du köra på om du vill.
Till alla som säger att jag skall äta skollunch osv.. de cpar upp allting med räkningen när det gäller kalorier och sedan är det också så att jag prioriterar hellre ett mål mat hemma än i skolan då jag tycker det smakar bättre hemma MEN jag äter självklart lite grönsaker etc.. innehåller ju inget så varför inte..
Jag tror jag kör på vassel och kasein på morgongen nu då.
TS,
Du måste inte ta whey-80 på morgonen för att "gå ur ett katabolt tillstånd". Om du vill ta prottepulver för att dryga ut dagens proteinintag, kör på!
Du måste inte ta kasein bara för du hoppar över lunchen. Nu när du har en påse så kan du köra på om du vill.
Har någon sagt att han måste det? Du kan ju ge rekommendationer istället för att snacka gojja. Antar att grabben vet att man inte Måste äta lunch eller ta tillskott.
Det är helt klart bäst att hålla uppe aminosyrenivåerna i blodet med hjälp av div. mat, istället för att skippa måltider vilket är helt idiotiskt ifall man vill bygga muskler...
Pressbänk
2012-02-29, 18:57
TS,
Är det fel på dig eller?
vicarious
2012-02-29, 19:06
Hej
Så vad tycker ni skall jag ersätta vassel proteinet på morgonen mot kasein?
Lägga till kan du väl göra. Gröt +vassle + kasein. Eller varför inte typ gröt, vassle och ägg. Gillar annars Acids tips.
Paperbasket
2012-02-29, 19:07
Jag som inte ätit något alls på morgonen på 8 månader, vad kommer hända/händer med mig nu?
Jag som inte ätit något alls på morgonen på 8 månader, vad kommer hända/händer med mig nu?
Shit du måste ju vara KATABOL!!!1! *gah!* *rolleyes*
Har någon sagt att han måste det? Du kan ju ge rekommendationer istället för att snacka gojja. Antar att grabben vet att man inte Måste äta lunch eller ta tillskott.
Det är helt klart bäst att hålla uppe aminosyrenivåerna i blodet med hjälp av div. mat, istället för att skippa måltider vilket är helt idiotiskt ifall man vill bygga muskler...
Jag kanske uttryckte mig klumpigt, men med det som du skrev så lät det som att whey var mer eller mindre nödvändigt för att gå ur ett "katabolt-läge", vilket du antagligen inte menade. Angående att hålla aminosyrenivåerna i blodet uppe så kan man ju undra hur dom som äter enligt periodisk fasta klarar sig..
Skippa hellre frukosten om du vill och ät skollunchen. Onödigt att kasta bort den när du får gratis mat. Ta vara på det så länge du kan.
vicarious
2012-02-29, 21:53
skippa hellre frukosten om du vill och ät skollunchen. Onödigt att kasta bort den när du får gratis mat. Ta vara på det så länge du kan.
+1 på detta. Ser allt fler trådar om ungdomar som skippar skollunchen. Dafuq?
mysglenn
2012-02-29, 21:53
Skippa hellre frukosten om du vill och ät skollunchen. Onödigt att kasta bort den när du får gratis mat. Ta vara på det så länge du kan.
+1 orka deffa som kid, vafasen bygg istället när du har gratis mat och testo i kroppen!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.