handdator

Visa fullständig version : Går inte ner i vikt

xobos
2012-02-29, 11:12
Hej!

Nu hade jag tänkt och ta tag i min träning då jag har hållit på och daltat med träningen. Jag har tidigare lyckats med att gå ner från ca 120kg till 67kg sen träffade jag min exflickvän och det gick utför. Nu ligger jag på ca 90kg och tanken är väl att jag skulle vilja gå ner till ca 78kg innan sommaren. Jag har för ca 2 månader sedan slutat och äta onyttigt och har testat LCHF och med det gick jag väl ner ca 2kg, men det funkade inte för mig för att jag fick inte i mig några kolhydrater och hjärnan ville inte tillslut.

Nu har jag börjat och äta kolhydrater i form utav bulgur, fullkornsris och fullkornspasta i mindre mängder. Men det händer inget alls med vikten.

Jag tränar ligger på ca 5-6 pass i veckan där jag kombinerar båda styrka och kondition. Mina pass ser ut enligt nedan:

Måndag: Stryka (1 timme)
Tisdag: Styrka (1 timme)
Onsdag: Fotbollsträning (1.5 timme)
Torsdag: Kondition/styrka (1 timme)
Lördag: Eventuell fotbollsmatch
Söndag: Fotbollsträning (2 timmar)

Jag vet att man ska förbränna mer än det man trycker i sig, men jag har ett jobb där jag sitter ca 7 timmar om dagen.

Så här kan en vanlig dag se ut när jag äter på jobbet:

Frukost: Hallon med vaniljyoghurt och kokosflingor
Mellanmål: en smoothie eller en proteindrink
Lunch: Bulgur med kött/fågel (stekt i smör) samt sallad
Mellanmål: en smoothie eller en proteindrink
Middag: Bulgur med kött/fågel (stekt i smör) samt sallad

Skulle vara jättesnällt om ni skulle kunna hjälpa mig med lite tips och liknande.

Längd: 182cm
Vikt: 90kg

Reaper123
2012-02-29, 11:31
Spelar egentligen ingen roll hur du äter, om man bortser från att det såklart är bra om det är proteinrikt. Utan det är kcal ut vs in som avgör om du går ned i vikt.

Du äter alltså för mycket kcal varje dag.

Läs denna:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Och lär dig räkna på maten du äter, för ditt intag per dag kan vara allt mellan 1500-4000 kcal. Du bör mest troligt sikta på att äta runt 2000 kcal för att tappa lagom i vikt varje vecka (dock är den kurvan inte helt linjär, vikten kan diffa dag-till-dag), men är endast en gissning som sagt för orkar inte räkna ut allt åt dig!