Visa fullständig version : Hjälp mig!!
Hur kan man få smalare ben, vad ska jag äta eller hur ska jag träna ?
Vill dock inte att min rumpa försvinner!!
Juste kanske bra att veta innan ni svarar:
Längd 173cm, så har långa ben dom sitter inte i hopp än men är rädd att dom kommer att göra det snart.
Mina lårs omkrets är 41cm, skulle vilja gå ner till 35cm eller skulle nöja mig med 38/37cm.
Runt rumpan är min omkrets 93cm.
tack på förhand :)
mysglenn
2012-02-26, 20:01
Detta måste vara ett troll!
kön, vikt, bild?
Min arms omkrets (före träning) är 45cm, min underarm är 34cm, vill du ha lika stora(små) lår som min underarm?
Kön: Tjej
Vikt: 47kg
Bild: kan komma imorgon.
Man vill ju inte ha lår som sitter ihop!
King Grub
2012-02-26, 22:34
173 cm lång och 47 kilo, och du vill gå ner? The Machinist är kung/drottning på stranden, oavsett kön?
Edenfäll
2012-02-26, 22:39
Herregud.
Om du nu inte bara sitter och trollar är mitt råd att söka professionell hjälp!
Varför skulle jag sitta och ljuga ? Jag behöver bara hjälp med att få mina lår lite smalare!
King Grub, vad menar du ?
Varför skulle jag sitta och ljuga ? Jag behöver bara hjälp med att få mina lår lite smalare!
http://3.bp.blogspot.com/_QfQVOeS0hAE/SCMlZXiwnNI/AAAAAAAAARw/mSCplsNdhWY/s400/stickman.jpg
http://images.lmgtfy.com/?q=The+machinist
Typ dom 3 första bilderna bland annat.
kottovic
2012-02-26, 22:52
http://forusall.blogg.se/images/2009/anoreeexii_48121203.jpg
Vad är det som är så speciellt viktigt med lår som inte tar i varandra på tjejer? Händer nått fasasfullt då? Är det värt att se ut som ett undernärt skellet för att låren har lite muskler på sig och blir funktionella?
Man kan väl inte rå för att ens höfter är lite smalare och gör så att benen är placerade så att glipann mellan låren blir lite trång? Du kan ju inte träna ben smalare. Får du större muskler växer omkretsen. Ska du då dieta ned hela kroppen för att DU är fixerat över EN upplevd skönhetssvaghet?
Jag var tvungen att mäta mina lår. Jag är 163 cm lång, 63 kg, höfter 92 cm och mina lår på tjockaste stället är 57 cm. Och de tar inte ihop när jag står rakt upp och ned. De gnider inte när jag går, men jag har ett bra tryck i dem när jag springer, rider och tränar. Så jag tycker inte att du behöver oroa dig med dina 41 cm tunna lår. Skaffa muskler istället.
Fishtank
2012-02-26, 23:06
Vad är det med anorexia och megasmalt senaste dagarna tjejer?
Muskler är snyggt, utan muskler blir ni slappa och tråkiga.
Ni ska vara fasta.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Det är ju snyggare om låren nuddar varandra, än om dem är en meter mellan.
Dock är du ju ett troll, solklart. Du såg chansen när tjejen häromdagen gjorde en tråd, som har anorexia/ätstörningar.
Asså jag har inget emot tjejer som har lår som går ihop, men jag själv skulle aldrig vilja ha det.
Här har ni bild på mina lår, dock så gör skuggan att dom ser fetare ut:
http://fetsmal.blogg.se/images/2012/dsc_13_191366164.jpg
King Grub
2012-02-26, 23:30
Du har inget överflödigt fett någonstans.
Du har problem. Och det problemet sitter inte på benen. Du har inga ben. Du har två tändstickor.
Saga det är bara du som tycker så. Vill inte ha några såna svar vill ha tips på hur man kan träna dom.
Rumpan som inte får gå bort :
http://fetsmal.blogg.se/images/2012/dsc_0074-kopia_191370445.jpg
Vad fan, sedan när blev Kollo ett anorexiaforum?
Saga det är bara du som tycker så.
Nej, det är det inte (som du nog redan märkt). Det är vidare inte så att du har domsrätt över vad som får och inte får skrivas i en tråd bara för att du skapat den.
Antingen är du ett troll med för lite att göra, desperat efter uppmärksamhet eller sjuk i ätstörningar. Oavsett vilket hoppas jag att du lyckas lösa dina problem snart.
JakeShaft
2012-02-27, 00:39
Jag tror att "pro-ana"-rörelsen är sekteristisk. När "rosapinky" tipsade om Kollo på sin blogg spreds ordet oerhört fort inom sekten. Fler sektmedlemmar är förmodligen att vänta *gah!*
willtjam
2012-02-27, 00:55
Jag tror att "pro-ana"-rörelsen är sekteristisk. När "rosapinky" tipsade om Kollo på sin blogg spreds ordet oerhört fort inom sekten. Fler sektmedlemmar är förmodligen att vänta *gah!*
Jag tror du slog huvudet på spiken där. Brace yourselves!
Okej, ni är sjuka i huvudet, för det förta så vet jag inte vad pro-ana och rosapinky är och för det andra så har jag varken ätstörningar eller är ''desperat efter uppmärksamhet''.
Tolkia vad menar du med ''Antingen är du ett troll ''
Jag startade faktiskt den här tråden för att få lite tips, och om ni inte vill ge tips på hur jag kan träna låren så kan ni ge tips på hur man kan träna magen, okej ? :)
Pretorian
2012-02-27, 08:10
Jag tränar knäböj och benpress för mina lår. Varsågod!
Det går inte att träna ben för att göra dem mindre. Därför är det svårt att ge råd för det. Men jag tycker absolut att du ska träna. För på bilderna ser du sjukt undernärd ut. Vilket inte är snyggt alls, enligt mig.
Utfall, knäböj och benpress är bra öveningar som jag kör. Det finns fler förslag på Kollos övningsbank som du hittar i forumsdelen Träning -vikter och kondition. Där hittar du förslag på magträning också.
Men kom ihåg, att träna benen kommer att öka dess volym, inte minska dem. Och för att träna och få muskler måste du äta bra med proteiner. Och för att orka träna benen som bär på kroppens stora muskelgrupper måste du äta bra med kolhydrater och fett för att orka.
Så träna på du, och ät. Så kommer du så småning om få en kropp som ser stark och hälsosam ut.
gangstapuppy
2012-02-27, 08:29
Saga det är bara du som tycker så. Vill inte ha några såna svar vill ha tips på hur man kan träna dom.
Nej. Det är inte bara Saga som tycker så... du har en uppfattning om din kropp som inte stämmer med verkligheten. På bilderna visas en tjej utan fett på låren. Det är vad vi här på forumet ser.
speedy83
2012-02-27, 08:45
Asså jag har inget emot tjejer som har lår som går ihop, men jag själv skulle aldrig vilja ha det.
Här har ni bild på mina lår, dock så gör skuggan att dom ser fetare ut:
http://fetsmal.blogg.se/images/2012/dsc_13_191366164.jpg
Hur menar du att låren ligger emot varandra? det var ju ett jätteavstånd emellan dem och det var sjukt smala! Får du smalare än så blir det ju sådär otäckt så man inte kan titta på....
mysglenn
2012-02-27, 08:55
rump bild kommer imorrn
ser fram emot den :)
mysglenn
2012-02-27, 08:57
det är antingen ett troll eller så är det hon anorektikern rosapinky som gjort en till användare :) Eller någon av hennes fans för hon länkar till kolo på sin blogg och skriver att man får bra svar här.
mysglenn
2012-02-27, 08:59
här ger man även rådet till killar på 185cm 75kg att deffa *gah!*
Fishtank
2012-02-27, 09:39
Du ska äta mycket mat och träna benövningar.
Då kommer du få sexiga ben, Nu har du två tändstickor som är direkt avtändande.
mysglenn
2012-02-27, 10:27
Rumpan som inte får gå bort :
http://fetsmal.blogg.se/images/2012/dsc_0074-kopia_191370445.jpg
är det där en rumpa på en vuxen kvinna? ser ut som en barnrumpa (LOL)
Pineapple
2012-02-27, 15:28
Trololol?
Jag tränar knäböj och benpress för mina lår. Varsågod!
jag vill ju inte ha biff lår haha :)
mattilainen
2012-02-27, 16:57
om det är seriöst så är det faktiskt så att du inte på något vis, inte ens pytte, pytte lite har för stora ben. De är otroligt smala och bland de smalaste jag sett på någon som är över 14 år, hur gammal är du? Visst rumpan förstår jag att du inte vill bli av med och jag tror inte du trollar (låtsas för att störa eller få igång en diskussion om något du egentligen inte bryr dig om/tycker).
Men om du själv tycker du har för stora lår (för mycket fett?) så kanske du borde ta dig en funderare på Varför du tycker så? Vad är det som är för stort? När, enligt dig har man bra och fina lår? När du skrev dina mått så trodde jag dig först inte för det är otroligt smått. Nu har vi ju fått bild på det och det stämmer tyvärr överens med vad man trodde. Jag vill inte säga att du har något fel utan jag tror det handlar om hur man vill se ut och du försöker intala dig själv om att du har för stora lår, vilket du inte har på långa vägar. Så försök istället få fram varför du tycker som du gör och hur skulle du vilja se ut? För det du gör just nu kan bli något sjukligt (om det inte redan är det?).
är det där en rumpa på en vuxen kvinna? ser ut som en barnrumpa (LOL)
jag är 18år så....
jag vill ju inte ha biff lår haha :)
Det kommer du inte att få heller.
Träna benen ordentligt och ät bra med (bra) mat så kommer det att bli kanon.
Du ska äta mycket mat och träna benövningar.
Då kommer du få sexiga ben, Nu har du två tändstickor som är direkt avtändande.
Tändstickor hahahah rolig du va -.-
willtjam
2012-02-27, 17:33
Jag tycker du ska ta dig en riktig funderare ang. vad mattilainen skrev. :)
om det är seriöst så är det faktiskt så att du inte på något vis, inte ens pytte, pytte lite har för stora ben. De är otroligt smala och bland de smalaste jag sett på någon som är över 14 år, hur gammal är du? Visst rumpan förstår jag att du inte vill bli av med och jag tror inte du trollar (låtsas för att störa eller få igång en diskussion om något du egentligen inte bryr dig om/tycker).
Men om du själv tycker du har för stora lår (för mycket fett?) så kanske du borde ta dig en funderare på Varför du tycker så? Vad är det som är för stort? När, enligt dig har man bra och fina lår? När du skrev dina mått så trodde jag dig först inte för det är otroligt smått. Nu har vi ju fått bild på det och det stämmer tyvärr överens med vad man trodde. Jag vill inte säga att du har något fel utan jag tror det handlar om hur man vill se ut och du försöker intala dig själv om att du har för stora lår, vilket du inte har på långa vägar. Så försök istället få fram varför du tycker som du gör och hur skulle du vilja se ut? För det du gör just nu kan bli något sjukligt (om det inte redan är det?).
Som sagt vill ha omkrets 35cm men skulle nöja mig med 38/37cm. Runt låren som sagt. :)
Det kommer du inte att få heller.
Träna benen ordentligt och ät bra med (bra) mat så kommer det att bli kanon.
Äter bara 2-3 gånger om dagen, man får ju inte bli fet. :)
Trololol?
Och vad menar du med det `?
det är antingen ett troll eller så är det hon anorektikern rosapinky som gjort en till användare :) Eller någon av hennes fans för hon länkar till kolo på sin blogg och skriver att man får bra svar här.
Kan någon förklara vem ''rosapinky'' är ?
Och vad menas med troll fattar inget sånt ?
willtjam
2012-02-27, 18:03
mattilainen skrev det: "(låtsas för att störa eller få igång en diskussion om något du egentligen inte bryr dig om/tycker)"
Äter bara 2-3 gånger om dagen, man får ju inte bli fet. :)
Om du blir fet eller inte har inget med hur många gånger om dagen du äter.
Ingen "normal" människa kommer att tycka att det ser bra ut om du skulle lyckas med bedriften att skaffa 35 cm i omkrets runt låren när det redan nu ser undernärt ut.
Om du inte förstår ett ord föreslår jag att du googlar det: troll (http://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ix=seb&ie=UTF-8&ion=1#sclient=psy-ab&hl=sv&newwindow=1&site=webhp&source=hp&q=troll%20p%C3%A5%20forum&pbx=1&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&fp=be7a6a0be52d8544&ix=seb&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&biw=1366&bih=643)
Och rosapinky är ju uppenbarligen en fd användare här som postade anorektiska trådar - det står ju ganska klart utskrivet?
Eftersom du inte lyssnar till vad någon här skriver, varför ska någon då orka svara?
mattilainen
2012-02-27, 18:10
vad är det som gör att du vill ha så smala lår? MVarför tror du att du kommer bli nöjd vid 37-37 cm? Då kommer du fortfarande ha samma tankar. Detta är lite som någon med anorexia ser på sin fettmängd.. "Jag vill bara bli lite smalare" senare efter x antal kg så säger fortfarande personen "Jag vill bli smalare för jag är fortfarande för fet" och så håller det på.
Ditt beteende och syn på dina lår och fettmängd kan man dra en parallell till anorexi, jag säger inte att du har det, verkligen inte, men jag tycker du ska vara medveten om det. Eftersom du inte har stora lår men själv har intalat dig det och inte lyssnar på när ALLA andra säger tvärtom måste ju peka på något, tycker du inte det? Ingen vill vara elak, alla vill försöka förklara på sitt sätt.
WHITEFOLKS
2012-02-27, 18:11
Jag tror inte TS är ett troll utan helt enkelt bara har andra ideal än de flesta här.
Sen om man ser lite krasst på det hela så är det väl inte så många som säger åt någon med (vad många här tycker vara stora ben) för att ingen normal kommer tycka att det är fult. Även när det gäller hälsoaspekter så är det nog inte hälsosammare med en del som bulkar och tränar stenhårt jämfört med någon som TS som bara vill ha mindre ben.
Jag tycker att TS skulle vara snyggare med större och bättre tränade ben men å andra sidan så är jag inte ägaren till benen.
Vattukvinnan
2012-02-27, 18:24
Dina ben skulle vara superfina om du körde tunga utfall, benböj osv......du ser ju tunn ut så du skulle inte få några stora ben, det behöver du inte oroa dig för. De skulle bli mer shapade och definierade......
Intressant skulle också vara vad du äter..........
Det är skrämmande att se vad det här forumet har blivit av, verkligen Tolkia? Kasta "TROLL" på nya användare?
Vart gick det fel?
Har inte Eddie_Vedder haft problem med sin vikt? Har vi varit på honom för det?
Dina ben skulle vara superfina om du körde tunga utfall, benböj osv......du ser ju tunn ut så du skulle inte få några stora ben, det behöver du inte oroa dig för. De skulle bli mer shapade och definierade......
Intressant skulle också vara vad du äter..........
Vad jag äter`?
Morgon: kaffe, (mussli eller havregrynsgröt ibland)
Lunch: 2 knäckebröd med salami eller ost på ibland skolmat dock mer sallad än mat.
Klockan 18/19: En portion middag med familjen.
Det va allt, dricker mycket kaffe och citronvatten.
Brukar jogga med min vavva och gå promenader med den, minst 1 powerwalk om dagen och 3 mindre slöa promenader.
Måste också tillägga att jag är ett kakmonster brukar ibland äta mer kakor och söta saker än mat.
vad är det som gör att du vill ha så smala lår? MVarför tror du att du kommer bli nöjd vid 37-37 cm? Då kommer du fortfarande ha samma tankar. Detta är lite som någon med anorexia ser på sin fettmängd.. "Jag vill bara bli lite smalare" senare efter x antal kg så säger fortfarande personen "Jag vill bli smalare för jag är fortfarande för fet" och så håller det på.
Ditt beteende och syn på dina lår och fettmängd kan man dra en parallell till anorexi, jag säger inte att du har det, verkligen inte, men jag tycker du ska vara medveten om det. Eftersom du inte har stora lår men själv har intalat dig det och inte lyssnar på när ALLA andra säger tvärtom måste ju peka på något, tycker du inte det? Ingen vill vara elak, alla vill försöka förklara på sitt sätt.
Okej såhär är det, jag är svin rädd att få lår som sitter ihop. Det är hela sanningen, VILL INTE ha det stör mig inte på tjocka tjejer eller något men det är bara så att jag inte vill ha det! Och jag har inte anorexi det kan jag lova äter massor med kakor och sött! :)
Det är skrämmande att se vad det här forumet har blivit av, verkligen Tolkia? Kasta "TROLL" på nya användare?
Vart gick det fel?
Tack för stödet, men jag har ingen problem med min vikt vill inte gå ner mer :)
Om du inte förstår ett ord föreslår jag att du googlar det: troll (http://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ix=seb&ie=UTF-8&ion=1#sclient=psy-ab&hl=sv&newwindow=1&site=webhp&source=hp&q=troll%20p%C3%A5%20forum&pbx=1&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&fp=be7a6a0be52d8544&ix=seb&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&biw=1366&bih=643)
Och rosapinky är ju uppenbarligen en fd användare här som postade anorektiska trådar - det står ju ganska klart utskrivet?
Eftersom du inte lyssnar till vad någon här skriver, varför ska någon då orka svara?
jo jag lyssnar men ibland läser jag bara lite snabbt för att se ifall det finns något tips :)
Tack för stödet, men jag har ingen problem med min vikt vill inte gå ner mer :)
Men hur hade du tänkt skaffa dig mindre lår utan att gå ner i vikt?
Men hur hade du tänkt skaffa dig mindre lår utan att gå ner i vikt?
det är bara några få cm tror inte det påverkar min vikt om jag går ner i vikt ändå så kan jag väll se det som positivt för att då kan jag äta mer. :)
det är bara några få cm tror inte det påverkar min vikt om jag går ner i vikt ändå så kan jag väll se det som positivt för att då kan jag äta mer. :)
Det kommer att göra det, läs mitt pm
Hur tänkte du nu?
Om du äter mer går du upp i vikt och den vikten kommer att lägga sig någonstans. Du kan inte bestämma var heller.
Hur tänkte du nu?
Om du äter mer går du upp i vikt och den vikten kommer att lägga sig någonstans. Du kan inte bestämma var heller.
men då får jag väll väga kanske 0,5kg mindre det dör jag inte av :)
mysglenn
2012-02-27, 20:34
Vart gick det fel?
Vi ska nog inte uppmuntra folk att uppnå 35cm ben
Eddie gick inte runt och skröt om att han skulle ner till 30cm ben, eller hur?
men då får jag väll väga kanske 0,5kg mindre det dör jag inte av :)
Nej, men ett halvt kg ner i kroppsvikt kommer inte göra att dina mått minskar nämnvärt.
Gissningsvis kommer inte något någon skriver på detta forumet att få dig på bättre tankar. Tyvärr.
mysglenn
2012-02-27, 20:40
Nej, men ett halvt kg ner i kroppsvikt kommer inte göra att dina mått minskar nämnvärt.
Gissningsvis kommer inte något någon skriver på detta forumet att få dig på bättre tankar. Tyvärr.
TREX uppmuntrar ju snarare...
Hm... gillar inte alls dom här trådarna som har dykt upp här på senaste tiden, tjejer som vill vara alldeles för små och som äter alldeles för lite och har ett väldigt ohälsosam syn på sig själv. Det är inte lätt när man läser typ att Kissie skriver att livet går under om låren går ihop och ni som postat här på senaste tiden verkar vara i den åldern där man påverkas mycket, men jag vill bara säga att det ÄR INTE VÄRT DET.
Du kommer få så mycket snyggare kropp om du börjar äta bra kost, styrketränar tungt (och neeeeeeej du kommer inte bli biffig bara för att du kör knäböj! :smash:). För din egen del, du är ung, du har livet framför dig. Jag vet inte vem du vill ha 35 cm lår för, dig själv eller något annan? Du har redan för smala ben nu och jag tror verkligen att du kan få jättesnygga ben om du gymmar lite och äter schysst kost (kanske mer protein och mindre kakor). Lyssna på folk som skriver här, det finns väldigt många bra åsikter.
Det är svårt att acceptera sig själv och kräver mycket arbete, men det sitter inte i låren hur som helst! Jag hejar på dig! :thumbup:
TREX uppmuntrar ju snarare...
Hm... gillar inte alls dom här trådarna som har dykt upp här på senaste tiden, tjejer som vill vara alldeles för små och som äter alldeles för lite och har ett väldigt ohälsosam syn på sig själv. Det är inte lätt när man läser typ att Kissie skriver att livet går under om låren går ihop och ni som postat här på senaste tiden verkar vara i den åldern där man påverkas mycket, men jag vill bara säga att det ÄR INTE VÄRT DET.
Du kommer få så mycket snyggare kropp om du börjar äta bra kost, styrketränar tungt (och neeeeeeej du kommer inte bli biffig bara för att du kör knäböj! :smash:). För din egen del, du är ung, du har livet framför dig. Jag vet inte vem du vill ha 35 cm lår för, dig själv eller något annan? Du har redan för smala ben nu och jag tror verkligen att du kan få jättesnygga ben om du gymmar lite och äter schysst kost (kanske mer protein och mindre kakor). Lyssna på folk som skriver här, det finns väldigt många bra åsikter.
Det är svårt att acceptera sig själv och kräver mycket arbete, men det sitter inte i låren hur som helst! Jag hejar på dig! :thumbup:
Jag uppmuntrar det här.
Och jag uppmuntrar allas rättighet att uttrycka sig, oavsett förutsättningar.
Vad kommer härnäst? Ska vi börja hata folk i rullstol för att de inte kan köra benböj? Först börjar vi med att kasta skit på folk med en sjukdom som gör att de har ett förvrängt kroppsideal, vart slutar det? Ska vi börja gasa människor?
här ger man även rådet till killar på 185cm 75kg att deffa *gah!*
I don't allways "+1", but when I do, I mean it. +1!!!
(Reserverar eventuella fel pga väldigt usel engelska.)
Vi ska nog inte uppmuntra folk att uppnå 35cm ben
Eddie gick inte runt och skröt om att han skulle ner till 30cm ben, eller hur?
skryter jag? Nej, jag vill bara ha tips på hur jag kan nå mitt mål!
mysglenn
2012-02-27, 21:03
skryter jag? Nej, jag vill bara ha tips på hur jag kan nå mitt mål!
Men vi som hänger här (iaf en del av oss) är normala människor, ingen kommer att ge dig tips om hur man når ditt mål.
Eller jag kan ge dig ett råd nu, gå ner mer i vikt, ät jättelite protein
vatten och bröd - dieten ftw
I don't allways "+1", but when I do, I mean it. +1!!!
(Reserverar eventuella fel pga väldigt usel engelska.)
kan du förklara vad du menar på ett bättre sätt `? :)
Galningen
2012-02-27, 21:05
Varför ska du ha som mål att få ett par ben med samma omkrets som vilken halvtränad nybörjare som helsts armar? Du har ju för tusan redan hemskt smala ben. Är det själva måttet som är viktigt eller har du en så märklig uppfattning om din egen kropp att du tycker dina ben är feta?
mysglenn
2012-02-27, 21:05
Jag uppmuntrar det här.
Och jag uppmuntrar allas rättighet att uttrycka sig, oavsett förutsättningar.
Vad kommer härnäst? Ska vi börja hata folk i rullstol för att de inte kan köra benböj? Först börjar vi med att kasta skit på folk med en sjukdom som gör att de har ett förvrängt kroppsideal, vart slutar det? Ska vi börja gasa människor?
Ge henne ett bra råd då om hon nu har en sjukdom istället för att gnälla på oss som nu kastar skit på henne?
Men vi som hänger här (iaf en del av oss) är normala människor, ingen kommer att ge dig tips om hur man når ditt mål.
Eller jag kan ge dig ett råd nu, gå ner mer i vikt, ät jättelite protein
vatten och bröd - dieten ftw
Sluta dryga ;)
mysglenn
2012-02-27, 21:06
kan du förklara vad du menar på ett bättre sätt `? :)
+1 betyder "hålla med"
Jag tror TS har något förvrängda kroppsideal. Du har bland annat ett BMI på 15.7, något som är ganska grov undervikt. Att därför förvänta dig att få tips på hur du bör bära dig åt för att bli ännu smalare, mindre och lättare är orimligt då allas varningsklockor ringer när något sånt kommer upp.
Jag skulle rekommendera dig att se över din syn på kroppen. Jag kan bland annat utan att tvekan säga att absoluta majoriteten tycker att du redan i nuläget har för små lår. Du löper heller ingen risk för att dina lår ska ta i varandra i nuläget, eller för den delen om du la på 10 cm på låren heller. Det finns heller ingen risk att om du börjar träna benen mha styrketräning att du vaknar nästa morgon med "biffiga" ben. Att bygga muskler tar tid mätt i år, det är inget som ändras från dag till dag eller för den delen ens månad till månad.
Vill du dock verkligen få 35cm omkrets i låren så spenderar du nästa månad sängliggandes utan att överäta, och till och med då är det tveksamt till om du kommer ner så lågt...
mysglenn
2012-02-27, 21:07
Sluta dryga ;)
Den den dieten funkade för människorna i koncentrationslägren.
Varför ska du ha som mål att få ett par ben med samma omkrets som vilken halvtränad nybörjare som helsts armar? Du har ju för tusan redan hemskt smala ben. Är det själva måttet som är viktigt eller har du en så märklig uppfattning om din egen kropp att du tycker dina ben är feta?
Nej det är inte måttet, men jag vet att om jag får 3cm mindre lår får jag perfekta sommarben !
willtjam
2012-02-27, 21:09
Nej det är inte måttet, men jag vet att om jag får 3cm mindre lår får jag perfekta sommarben !
Perfekta för vad?
mysglenn
2012-02-27, 21:09
Du vet, folk kommer glo på dig på stan och undra om du har råd med mat...
Du säger emot dig själv hela tiden och inser inte att ALLA här har skrivit till dig att du har en sjuk självbild.
Galningen
2012-02-27, 21:10
Då får vi nog vara överens om att vår syn på perfekta sommarben skiljer sig åt ganska markant.
Den den dieten funkade för människorna i koncentrationslägren.
Nu var du elak!
Då får vi nog vara överens om att vår syn på perfekta sommarben skiljer sig åt ganska markant.
Jag är tjej du är kille!
mysglenn
2012-02-27, 21:12
Ja jag vill ha 70cm med ådror!
Ge henne ett bra råd då om hon nu har en sjukdom istället för att gnälla på oss som nu kastar skit på henne?
Har absolut ingen sjukdom!
mysglenn
2012-02-27, 21:14
Nu var du elak!
jag säger ju att den funkar.
Hur vet du att galningen är en kille?
willtjam
2012-02-27, 21:14
Kan du svara på min fråga är du snäll? Perfekta sommarben för vad? Attrahera män? Komma i en tajt bikini? Vinna någon maskerad?
Jag är tjej du är kille!
Fast flera tjejer har ju skrivit i tråden och sagt att du har en skev uppfattning av vad som är perfekt...
mysglenn
2012-02-27, 21:15
Har absolut ingen sjukdom!
Jo den heter anorexi
Jag tror TS har något förvrängda kroppsideal. Du har bland annat ett BMI på 15.7, något som är ganska grov undervikt. Att därför förvänta dig att få tips på hur du bör bära dig åt för att bli ännu smalare, mindre och lättare är orimligt då allas varningsklockor ringer när något sånt kommer upp.
Jag skulle rekommendera dig att se över din syn på kroppen. Jag kan bland annat utan att tvekan säga att absoluta majoriteten tycker att du redan i nuläget har för små lår. Du löper heller ingen risk för att dina lår ska ta i varandra i nuläget, eller för den delen om du la på 10 cm på låren heller. Det finns heller ingen risk att om du börjar träna benen mha styrketräning att du vaknar nästa morgon med "biffiga" ben. Att bygga muskler tar tid mätt i år, det är inget som ändras från dag till dag eller för den delen ens månad till månad.
Vill du dock verkligen få 35cm omkrets i låren så spenderar du nästa månad sängliggandes utan att överäta, och till och med då är det tveksamt till om du kommer ner så lågt...
Vem är TS ? :)
Går inte, jag måste ju till skolan och min chihuahua måste ut och röra på sig ;)
Jag har också blivit lite ''beroende'' av att springa.
Galningen
2012-02-27, 21:16
Jag är tjej du är kille!
Jaja, i teorin handlar det väl om att vara vacker i sina egna ögon, och det är självklart subjektivt. Men ärligt talat så tar du det till överdrift. Utseendet du verkar eftersträva är inte alls hälsosamt och jag hoppas verkligen du kommer på bättre tankar innan du skadar dig själv allvarligt antingen fysiskt eller psykiskt.
Perfekta för vad?
Visa mig i shorts och bikini ;)
Du vet, folk kommer glo på dig på stan och undra om du har råd med mat...
Du säger emot dig själv hela tiden och inser inte att ALLA här har skrivit till dig att du har en sjuk självbild.
Nej, om dom kommer att glo på mig så är det för att dom är avundsjuka på mig.
Ja jag vill ha 70cm med ådror!
Äckligt.
jag säger ju att den funkar.
Hur vet du att galningen är en kille?
Ingen tjej tänker så.
Fast flera tjejer har ju skrivit i tråden och sagt att du har en skev uppfattning av vad som är perfekt...
Det är dom som har en skev uppfattning i såna fall, men dom får ju tycka så, jag stör mig inte. :)
Jo den heter anorexi
nej då skulle jag ha blivit inlagd :)
willtjam
2012-02-27, 21:24
Visa mig i shorts och bikini ;)
För vem? Vem tror du kommer tycka det är snyggt? Alla här inne i tråden, pojkar som flickor, tycker att det ser äckligt/farligt/sjukt ut. Så vem vill du imponera?
Jaja, i teorin handlar det väl om att vara vacker i sina egna ögon, och det är självklart subjektivt. Men ärligt talat så tar du det till överdrift. Utseendet du verkar eftersträva är inte alls hälsosamt och jag hoppas verkligen du kommer på bättre tankar innan du skadar dig själv allvarligt antingen fysiskt eller psykiskt.
Det är kanske så det blir när man ska söka till modell :)
Ska man inte stänga såna här trådar? Hon vill ju ändå inte lyssna på folks råd så finns det någon mening med att fortsätta tråden?
För vem? Vem tror du kommer tycka det är snyggt? Alla här inne i tråden, pojkar som flickor, tycker att det ser äckligt/farligt/sjukt ut. Så vem vill du imponera?
Jag skulle kunna tänka mig att titta, men enbart för att jag är så förbannat gubbsjuk.
Finns normala killar som inte tränar 24/7. Såna killar som har för mycket muskler är inte fina, så ni vet det. :)
Galningen
2012-02-27, 21:28
nej då skulle jag ha blivit inlagd :)
Är du på allvar? Tror du verkligen att alla med anorexi ligger på sjukan och har en plats garanterad för sig i vårt vårdsystem? Att få plats för behandling av ätstörningar är inte något som kommer ut ur det blå.
Det finns alldeles för många anorektiska personer som går runt med en hemsk syn på sin egen kropp. Jag har själv fått erfara att en person i min närhet plågats av vanföreställningar gällande hennes egen kropp och det är verkligen inget att leka med.
Ska man inte stänga såna här trådar? Hon vill ju ändå inte lyssna på folks råd så finns det någon mening med att fortsätta tråden?
tar åt mig varje råd :) Vill dock ha någon bra diet eller annat tips så man inte går upp i vikt :)
Jo.
Och nej, hon kommer inte att lyssna på vad någon skriver.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.