Visa fullständig version : Konditions träning under deff?
Jag undrar fall ni konditions tränar under deffen? Gör ni det samma dagar som ni gymmar? Hur ofta gör ni det? Känner att jag behöver lite mer kunskaper :)
vicarious
2012-02-26, 10:37
Nej. Promenerar en del dock.
Konditionstränar 2-3 dagar i veckan och springer endast för att bli snabbare på 2.5km. Jag förbränner alltså inte så mycket. Jag lägger löppassen separat från styrketräningen.
Konditionstränar 2-3 dagar i veckan och springer endast för att bli snabbare på 2.5km. Jag förbränner alltså inte så mycket. Jag lägger löppassen separat från styrketräningen.
Låter bra! Jag funderar på att börja med fotbollen igen, eller ja iallafall hålla på och träna hårt me polarna och på egen hand. Jag försöker bygga muskler men vill ändå köra igång me fotbollen, det går väll för sig?
(Jag deffar inte) om det skulle påverka något.
vicarious
2012-02-26, 11:20
Klart det går. Varför skulle det inte gå?
Sheogorath
2012-02-26, 11:22
Jag kör konditionsträning för att träna konditionen och det vill jag inte sluta med bara för att jag ska gå ner i vikt. Medveten om att konditionsträning ger sämre förutsättningar för muskelbygge så energikompenserar jag ordentligt så att den biten i alla fall inte ska läggas till på allt det dåliga som konditionsträning redan kan tänkas medföra under deff.
Klart det går. Varför skulle det inte gå?
Fall min muskeluppbyggnad förminskas? Läst en del förut och de säger ju att man absolut inte skall konditionsträna samtidigt som att bygga muskler? Men det låter ju förjävligt... Så är det väll inte?
mysglenn
2012-02-26, 11:32
Fall min muskeluppbyggnad förminskas? Läst en del förut och de säger ju att man absolut inte skall konditionsträna samtidigt som att bygga muskler? Men det låter ju förjävligt... Så är det väll inte?
du får sämre resultat om du gör det, men du får inte inga resultat
Sheogorath
2012-02-26, 11:33
Vem har sagt "absolut inte?" Det låter som en övertolkning de luxe. Vad man har sagt är det ger sämre förutsättningar för maximalt muskelbygge. Det är inte samma sak som att man inte kan bygga muskler, eller att en deff kommer att gå åt helvete, bara för att man konditionstränar.
vicarious
2012-02-26, 11:34
Det gör den. Men du tror väl på allvar inte att muskeluppbyggnaden stängs av helt och hållet för att du spelar lite fotbll ett par gånger i veckan? Det är dosrelaterat så desto mer konditionsträning, desto sämre osv. Klart du kan bygga muskler ändå.
Såklart jag vet att uppbyggnaden inte ''stängs av helt och hållet'', men man vet aldrig vad man ska tro på.
Hur ser dina resultat ut?
speedy83
2012-02-26, 11:47
Mest nyfiken, du skrev om det påverkar vid deff men du säger sen att du inte deffar?? har jag missuppfattat?
Hur ser dina resultat ut?
Är i deff just nu, är snabbare och är lika stark som förut om inte lite starkare. Vet inte om jag förlorat muskelmassa, det är ganska svårt att veta :)
Mest nyfiken, du skrev om det påverkar vid deff men du säger sen att du inte deffar?? har jag missuppfattat?
Jag deffar inte! Men jag bara undrar :)
willtjam
2012-02-26, 13:47
Vem har sagt "absolut inte?" Det låter som en övertolkning de luxe. Vad man har sagt är det ger sämre förutsättningar för maximalt muskelbygge. Det är inte samma sak som att man inte kan bygga muskler, eller att en deff kommer att gå åt helvete, bara för att man konditionstränar.
Jag tror många missar det där ordet.
kalajset
2012-02-26, 14:40
Jag konditionstränar under deff likväl som under (mindre) viktuppgångar nuförtiden. Inte ogärna under samma pass. Det är mest en fråga om att vänja sig vid den, oftast, förhöjda totala träningsvolymen konditionsträning av olika slag brukar föra med sig och som kan göra en tillfälligt svagare är mina erfarenheter. Jag är helt säker på att det är långt ifrån "opti" om man är intresserad just av den, som sagt, "maximala" muskeltillväxten, men faktum kvarstår att det i praktiken inte utgör något större hinder för både styrke/konditions/muskeltillväxt-förbättringar för mig. Men självklart är det alltid en dos/intensitetsrelaterad fråga.
Jag tror många missar det där ordet.
Folk klarar inte av när något varken är svart eller vitt. :D
De vill veta vilket det är, dåligt eller bra, nyttigt eller onyttigt osv..
vicarious
2012-02-26, 14:57
Folk klarar inte av när något varken är svart eller vitt. :D
Precis. Bekanta som tycker jag äter "hälsosamt" blir jätteförvånade så fort jag äter en godis eller kaka. De tror alltid att det är allt eller inget, svart eller vitt. Det finns liksom inget mellanting.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.