Visa fullständig version : Lyckad deff?
Försöker mig nu på min första deff, har hållit på i ungefär fem dagar.
Det jag gör är att jag äter lite mindre ris/potatis/etc (försöker få i mig lite kolhydrater) till maten och mer kött, dricker en extra proteindrink per dag (3 st), försöker också komma över så mycket kyckling/torsk/bra mat jag kan.
När jag bulkade för ett tag sen så drack jag en gainer och en proteindrink per dag, åt mackor till kvällsmaten och till maten, lite godsaker då och då.
Kan detta bli en lyckad deff? Är inte precis tjock nu, ligger på kanske 10-12 i bf men vill se hur lågt jag kan gå, inser själv att jag kommer tappa muskler men de kommer väl tillbaka lätt när man bulkar igen?
Funderar också på att bränna lite kalorier efter träningspassen, 200-300 går ju snabbt och lätt.
Nej du kommer mest troligt att misslyckas. Räkna ut hur mkt energi du behöver per dag, köp dig en våg och väg maten! Det är lite som att försöka hitta en speciell plats i en okänd stad, visst har du tur kanske du hittar dit men hade det inte varit bra mycket lättare om du hade haft en karta? :P
Xtreme-G
2012-02-26, 10:31
Jag tycker det verkar vara ett rimligt angreppssätt. Precis så jag brukar göra och skulle gjort. Resultaten kan väl iof diskuteras.
Att försöka räkna ut sitt energibehov känns ju om något godtyckligt om man har en känsla för sitt behov i balans.
vicarious
2012-02-26, 10:38
Nej du kommer mest troligt att misslyckas. Räkna ut hur mkt energi du behöver per dag, köp dig en våg och väg maten! Det är lite som att försöka hitta en speciell plats i en okänd stad, visst har du tur kanske du hittar dit men hade det inte varit bra mycket lättare om du hade haft en karta? :P
Vilken bullshit.
Jag har gjort ungefär som du tänkt dig och har gått från 91kg till 81.7kg idag på ca 12 veckor. Behållit all styrka etc och springer snabbare än innan. Det är bara att köra på...
EDIT:
Såg nu att du hade ganska låg BF. Vet inte hur "mycket" mer planering det kan behövas för att behålla mer muskler då.
Jag vet nästan exakt hur mycket jag ska äta för att ligga på balans då jag gjort det i ungefär 2 år, genom att sänka kolhydraterna+kalorierna och öka proteinet så borde jag ju få till det.
mysglenn
2012-02-26, 17:09
off topic: grymt snygg arm! :)
Om du som du säger har en bra uppfattning om hur mycket du behöver äta för att vara viktstabil kommer det mest troligt fungera jättebra.
Jag har tex väldigt bra uppfattning (eller snarare väl fungerande mättnadssignaler), käkar det mesta: skolmat, "skräpmat" etc utan att räkna kalorier. Lyckas pricka ett överskott så att jag går upp ca 1-2 hg i månaden genom att äta lite mer än vad aptiten tillåter då och då, och äta extra mycket de dagar jag är extra hungrig. Alltså gå nästan enbart på känsla.
Kan tilläga att jag ligger under 10% bf.
Gabriel174
2012-02-26, 18:29
Vilken bullshit.
+1. Vilken dynga.
Du behöver inte räkna på kalorier. Fredrik_S tyckte jag hade ett hyffsat tips. Ät precis som du äter en normal dag, men skippa frukosten (ifall du nu klarar dig utan den), så kommer du att hamna på ett kaloriunderskott.
Annars kan du göra som du säger, att dra ner lite på kolhydraterna och äta mer mättande mat (proteinrik). Tycker dock verkligen inte att du bör utesluta kolhydrater helt. Min träning skulle bli lidande utan kolhydrater.
Utesluter inte kolhydrater, utan tar bara hälften så mycket av tex riset till kycklingen etc.
Ska prova att bara ta grönsaker och kyckling imorgon och se hur det blir!
Märker också att det kanske inte är en riktig superdeff eftersom jag fortfarande har ganska bra kraft och energi på gymmet, men ligger ändå på minus :)
Pretorian
2012-02-27, 08:14
Märker också att det kanske inte är en riktig superdeff eftersom jag fortfarande har ganska bra kraft och energi på gymmet, men ligger ändå på minus :)
Det där kallar jag för en superdeff om du har energi OCH ligger på minus. Du måste ju inte sträva efter att vara seg och orkeslös.
Vilken bullshit.
Och varför är det bullshit att räkna kalorier? lol
gl med att skaffa riktigt lågt bf% utan att räkna :)
Och varför är det bullshit att räkna kalorier? lol
gl med att skaffa riktigt lågt bf% utan att räkna :)
Tror han syftade på att det var bullshit att hans deff skulle misslyckas totalt bara för att han inte skaffade en våg och vägde maten..
Nog blir det bra det här, havregrynsgröt imorse, kyckling med sallad till lunch, proteindrink, kyckling med lite ris till middag, gym och protein efter det och nu en skål med flingor ;)
Nog blir det bra det här, havregrynsgröt imorse, kyckling med sallad till lunch, proteindrink, kyckling med lite ris till middag, gym och protein efter det och nu en skål med flingor ;)
Jag skulle ha lagt merparten av maten efter träningen om jag var du, men det kanske du redan vet om.
Yes har hört det, men har alltid kört såhär, gymmar oftast klockan 6 så blir inte så mycket efter det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.