handdator

Visa fullständig version : Halsbränna av kött...

Beelz
2012-02-25, 10:45
Jag får fan halsbränna när jag äter kött och det suger... Spelar ingen roll vad för kött, när jag äter, hur jag ätit innan, vad jag ätit, om jag inte ätit osv osv... Det enda jag kan käka är fisk, det är ju iofs gott och nyttig men det kan ju vara kul att äta kött ibland :'(

Någon som delar min åkomma.. Ska iväg till doktor och kolla upp men tänkte kolla ifall det fanns någon som vet :)

Holabandola
2012-02-25, 11:28
Stekt kött?
Du kanske har magkattar eller dyspepsi.
Prova Omeprazol, finns recetfritt på apoteket.

Det är många som blir sura i magen av stekt kött, det är inget ovanligt.

Fredriiik
2012-02-25, 11:39
du har inte en fet sås till som kan vara boven i dramat? Typ bea?
Många med magkattar har svårt för feta saker också.

Beelz
2012-02-25, 11:42
Stekt kött?
Du kanske har magkattar eller dyspepsi.
Prova Omeprazol, finns recetfritt på apoteket.

Det är många som blir sura i magen av stekt kött, det är inget ovanligt.

Spelar ingen roll, har ätit omeprazol i veckor utan förbättring, stekt, kokt eller grillar spelar ingen roll

du har inte en fet sås till som kan vara boven i dramat? Typ bea?
Många med magkattar har svårt för feta saker också.

fett känner jag inget av heller...

Fredriiik
2012-02-25, 12:08
okej, så om du bara äter kött så får du det asså?

Om inte omeprazol och det hjälper skulle jag nog be om en gastroskopi om jag vore du. Min magmun är körd och täpper inte till ordentligt, men jag har lärt mig leva med skiten.

Beelz
2012-02-25, 15:45
okej, så om du bara äter kött så får du det asså?

Om inte omeprazol och det hjälper skulle jag nog be om en gastroskopi om jag vore du. Min magmun är körd och täpper inte till ordentligt, men jag har lärt mig leva med skiten.

tror min är körd med, känns som om det sipprar upp magsaft och skit i strupen ibland och rapar ofta + att det är lite spänt i det området :/

Fredriiik
2012-02-25, 18:22
tror min är körd med, känns som om det sipprar upp magsaft och skit i strupen ibland och rapar ofta + att det är lite spänt i det området :/

aa, rapar gör jag också ofta, men det är skönt så man slipper spänningarna i magen.
Ta kontakt med en läkare som kan fixa en tid för gastroskopi till dig.
Om din magmun inte täpper igen så kan du operera det och "tillverka" en ny muskel kring magstrupen. Något min far har gjort men jag pallar inte operation då jag kan lindre besvären hyffsat mycket genom att anpassa livet lite.