handdator

Visa fullständig version : Gå från bulk till deff

Jacke00
2012-02-25, 10:05
Jag har nu bulkat sen den första augusti 2011 med helt okej resultat. Det blev en viktuppgång på ungefär 8 kilo och nu har jag tröttnat på att bulka och har sen i onsdags börjat med min deff som kommer pågå till jag är nöjd eller fram till sommaren. Jag undrar nu vad som händer i kroppen, eller hur man nu ska säga, när man gör detta. Anledningen till att jag undrar är för att jag sen i onsdags inte har gått ner någonting alls i vikt, utan snarare gått upp något hekto, vilket jag inte förstår. Jag är fullt medveten om att sånt här tar tid och jag är inte orolig över att jag inte går ner i vikt, men jag undrar fortfarande varför.

Det är nämligen så att jag alltid har haft ganska svårt att gå upp i vikt och jag har, enligt mig, behövt äta väldigt mycket för att det ska hända någonting. Jag har ätit mycket, dryckit gainers och t ex käkat jordnötter för att få i mig mycket kcal och försöka gå upp i vikt. Det går ju, men har jag en dag där jag käkar dåligt och äter mer "normalt" så kan jag lätt tappa 0,5 kilo på en dag, om inte mer. Det är mycket detta som får mig att fundera över varför jag inte tappar någonting i vikt nu.

Jag väger inte min mat eller räknar kalorier, men jag vet hur stora mängder mat jag åt under bulken och knappt gick upp nått alls eller ingenting, och jag har nu dragit ner på det ganska mycket och går ändå inte ner i vikt. Kan ta ett exempel också när jag var i Norge i 5 dagar för en månad sen och åt ganska "normala" mängder mat (kan tillägga att jag inte tränade nått under dom här dagarna). Bodde ihop med 3 andra och jag skulle inte påstå att jag åt mindre än dom, men när jag kom hem hade jag tappat 2 kg. Så jag har alltid haft väldigt lätt att tappa i vikt.

Är det någon som har en förklaring till detta, att jag går upp i vikt trotts att jag äter mindre? Jag har tränat varje dag sen jag började med deffen om det gör någon skillnad, men det gjorde jag även under bulken. Klart att jag inte har tränat varje dag sen den första augusti, men ni fattar nog :P. Om det gör någon skillnad så har jag precis börjat med Rage Insanity efter att ha tagit uppehåll från Rage i 1,5 månad. Kan det vara kreatinet i den som spökar?

Faith
2012-02-26, 10:10
Vatten? Dock så kan det ju lika gärna vara så att du äter mer än du tror eftersom att du inte väger maten...