handdator

Visa fullständig version : Tömning/laddning

Rova
2012-02-24, 22:25
När man kör en tömning/laddning, spelar det någon större roll var kolhydraterna kommer ifrån? När jag räknade på hur mycket pasta (okokt) jag skulle behöva så var det mellan 600-800 g på en dag.
Spelar det någon roll om det kommer ifrån pasta eller strösocker?

Sverker
2012-02-25, 06:55
Socker är sämre. Stora mängder fruktos på kort tid är inte det bästa:D

Stärkelse i pasta, ris eller potatis är mycket bättre. Ät det som går ned. Blanda för variation. Efter ett tag är pasta inte så gott*spy*

Sheogorath
2012-02-25, 07:27
TS: Det finns godis med skapligt låg andel vanligt socker och därmed skapligt låg andel fruktos, t.ex. mjukt gelégodis som gröna grodor. Det borde gå att fylla på bra med, men stor mängd godis på kort tid kan iaf jag bli lätt illamående av. Men sprider man ut det ska det ju vara nemas problemas. Annars är ju bröd fantastiskt lättätet och ett fysiologiskt bättre alternativ p.g.a. den högre andelen glukos/stärkelse jämfört med vilket godis som helst.

Rova
2012-02-25, 12:19
TS: Det finns godis med skapligt låg andel vanligt socker och därmed skapligt låg andel fruktos, t.ex. mjukt gelégodis som gröna grodor. Det borde gå att fylla på bra med, men stor mängd godis på kort tid kan iaf jag bli lätt illamående av. Men sprider man ut det ska det ju vara nemas problemas. Annars är ju bröd fantastiskt lättätet och ett fysiologiskt bättre alternativ p.g.a. den högre andelen glukos/stärkelse jämfört med vilket godis som helst.

Okey, har blivit 200g börd, och 100g pasta idag, ca 140 kolhydrater, nu ska jag iväg och se om jag kan hitta något "bra" godis som jag kan unna mig

daloatf
2012-02-25, 12:27
Bara trycka riskakor

Sheogorath
2012-02-25, 12:59
Okey, har blivit 200g börd, och 100g pasta idag, ca 140 kolhydrater, nu ska jag iväg och se om jag kan hitta något "bra" godis som jag kan unna mig

Mjukt gelégodis, mjukt skumgodis (tänk marshmallows, inte kantareller eller skumtomtar) och om du inte är rädd för fett så Dumle. Där har du lite olika godisar med hög glukoshalt relativt fruktos.