Logga in

Visa fullständig version : Kosthållningen vid skada?

Shirt
2012-02-22, 22:44
Hej

Nu är det så att jag skadat mig och kommer därför inte att kunna styrketräna på flera veckor (ca 6-8). Hur pass viktigt är det att jag sköter kosten som jag gjort innan (på en träningsdag)? Underskott(ner i fettmassa och tyvärr lite muskler) eller balans? Hmm, balans är nog bättre.

Viktigaste frågan är dock hur pass mycket jag tjänar på att använda mig av en sån strikt kosthållning som innan, nu vid långvarig vila? Kan mer än gärna äta som förr, fast känns som om jag överdriver intaget nu vid vila och slösar bort protein rik mat/tillskott. Behovet är väll mindre?

MVH

Shirt
2012-02-22, 22:57
Förlåt, blev lite fel, tänk inte på det första jag skrev. Funderar endast på:
"Viktigaste frågan är dock hur pass mycket jag tjänar på att använda mig av en sån strikt kosthållning som innan, nu vid långvarig vila? Kan mer än gärna äta som förr, fast känns som om jag överdriver intaget nu vid vila och slösar bort protein rik mat/tillskott. Behovet av protein är väll mindre?"

Shirt
2012-02-23, 20:35
Bump.

mysglenn
2012-02-23, 21:22
Bump.

Är det bråttom?

Det är alltid viktigt att äta bra

Peter.B
2012-02-23, 21:39
Proteintillskott känns väl kanske överflödigt om du inte tränar alls. Att äta bra är, som mysglenn säge, alltid viktigt och bra. Det säger väl sig självt? Att äta bra är bra, höhö!

Apos78
2012-02-24, 11:35
Vad är det för typ av skada? Ett ökat proteinbehov är inte ovanligt vid skada och läkning.