Visa fullständig version : McBrain...
King Grub
2004-01-16, 12:13
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,419689,00.html
Hehe, den nya storsäljaren!
"McBrain - Nu bara 19 kronor på Mcdonalds. I'm lovin' it!"
Man kanske skulle äta några sådana där så att man får lite fler hjärnceller...
friterad kohjärna
mums :eating:
har fått det på en stor representationsövning....gör aldrig om misstaget att äta det igen...:insane:
fan Grub, jag skulle uppskatta om jag fick behålla gröten tills efter träningen iaf! ;)
Fugitive
2004-01-16, 19:05
Satan så äckligt! ;)
Har ni allvarligt smakat sånt gegg!?:confused:eek:
King Grub
2004-01-16, 20:47
Kalvhjärnor anses vara en smärre delikatess i stora delar av Medelhavsområdet vad jag vet, och inte alls ovanliga i olika anrättningar.
Originally posted by Fugitive
Satan så äckligt! ;)
har ju bara med vana att göra iofs, resten av maten ni proppar i er är ju lika äcklig den.
King Grub
2004-01-16, 21:08
Originally posted by aliquis
har ju bara med vana att göra iofs, resten av maten ni proppar i er är ju lika äcklig den.
Så sant. Skinka t ex är ju rumpan hos ett svin. Hur smakligt är det, om man tänker efter? :D
Får man fresta med lite HAGGIS...sköljs ned med massor av whiskey...tro faan, det lär behövas...kokt fylld fårmage!!!
Skottsk tradition om jag inte minns fel...NEJ, jag har inte provat!!
Sen finns ju kaffe...världens dyraste!! Som bryggs på bönor som passerat tarmkanalen på ett kattliknande djur på vissa öar. Japp, man tar helt enkelt hand om spillningen, och brygger kaffe på bönorna...tillverkas ca 500 kg om året...kostar MASSOR...men de har klubbar för dem som smakat det osv.
Själv äter jag kycklingfile och dricker Zoega kaffe!! Det duger för mig....men visst skulle man vilja testa!!
Originally posted by Hobbes
Får man fresta med lite HAGGIS...sköljs ned med massor av whiskey...tro faan, det lär behövas...kokt fylld fårmage!!!
Skottsk tradition om jag inte minns fel...NEJ, jag har inte provat!!
Själv kan jag ju stolt säga att jag käkat skottlands nationalrätt haggis, smakade inte speciellt gott....:MrT:
Originally posted by [ZipX]
Har ni allvarligt smakat sånt gegg!?:confused:eek:
egentligen ganska neutral i smaken, men man äter ju med andra sinnen också....
Finland har en maträtt som heter kalla kokko. Vet inte hur det stavas men så uttalas det.
Det är en mörk limpa med hela småfiskar i. Jag tror att fiskarna är runt 6 cm långa. Dom ligger liksom i mitten av limpan tätt packade. Jag tror inte ens dom har rensat av huvet på dom små liven. Så skär dom limpan som vanligt så fiskarna går av på tvären.
Jag tror inte att det är något att bjuda på en :love: middag:nono:
Ska till Finland i veckan på affärsresa....ovan delikatess måste givetvis undersökas...
Originally posted by Keirin
Finland har en maträtt som heter kalla kokko. Vet inte hur det stavas men så uttalas det.
Det är en mörk limpa med hela småfiskar i. Jag tror att fiskarna är runt 6 cm långa. Dom ligger liksom i mitten av limpan tätt packade. Jag tror inte ens dom har rensat av huvet på dom små liven. Så skär dom limpan som vanligt så fiskarna går av på tvären.
Jag tror inte att det är något att bjuda på en :love: middag:nono:
muikku eller siklöja heter dom små liven, och ja dom äts hela.
Man kan även bara äta fisken. En delikatess hos finnarna. Men så är vi som vi är :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.