Visa fullständig version : Tatueringar, var gör det mest ont (POLL)
Var iväg för ett par dagar sen och tatuerade baksidan av ena vaden. Satan i helvete. Var 4h jävla pina. Var visserligen mycket helsvart, men upplevde ändå att smärtan var bra mycket värre än när jag tatuerat övre rygg och underarmar. Rykten säger att revbenen är det som gör mest ont att sticka nålen i, stämmer detta tro? Har ev bara blivit gammal och vek.
Vore bra om de som röstar har tatuerat sig på minst två delar av kroppen, så personen ifråga har något att jämföra med.
Poll kommer
edit: Fakk. Glömde "övrigt". Mod kan väl radera tex "Öga" och sätta dit "Övrigt"
Spartansk
2012-02-18, 10:36
Bara en fråga, men vad menar du med "öga"? Ögonlock, eller?
För övrigt är jag otatuerad, men har hört att revbenen ska vara värst.
Bara en fråga, men vad menar du med "öga"? Ögonlock, eller?
För övrigt är jag otatuerad, men har hört att revbenen ska vara värst.
Det var mest ett alternativ för att fylla ut pollen till max antal. Men med öga menar jag öga.
yhpEMtIaaSU
Känsliga varnas.
När jag tänker efter, vilket jag kanske borde gjort före, så är pollen tämligen onödig eftersom man inte vet vilka ställen de som röstar har tatuerat sig på. Vore därför bra om de som röstar även skriver ett inlägg om var man tatuerat sig och vilket alternativ man röstade på.
Jag missade såklart att känsliga varnas. Sitter nu och gråter som aldrig förr.
joker560
2012-02-18, 10:46
Jag har hört av en kompis att knäskålarna ska göra oerhört ont, får även den hårdaste att gråta !
När jag tänker efter, vilket jag kanske borde gjort före, så är pollen tämligen onödig eftersom man inte vet vilka ställen de som röstar har tatuerat sig på. Vore därför bra om de som röstar även skriver ett inlägg om var man tatuerat sig och vilket alternativ man röstade på.
Man får väl bara hoppas att dom som röstar har tatuerat sig på det stället :)
<-- Insida lår röstade jag på. Har bara tatuerat axeln, underarmen och låret än. Och av dom 3 så gjorde insida lår ondast.
isterbuk
2012-02-18, 10:54
Just mörka/svarta skuggningar på tunn hud när det ska "grötas" så förbannat är inte roligt någonstans.
rajjan_dammit
2012-02-18, 10:55
Vilken sida är baksidan av vaden?
Spartansk
2012-02-18, 10:56
Vilken sida är baksidan av vaden?
"Framsida vad" = smalben, "baksida vad" = vad.
Saknar armbågen som alternativ. Det var inte alls trevligt. :(
Jag måste bara höra, är det någon som kört ÖVER bröstvårtan? Jag har hört att det ska vara rent förjävligt. Under foten är inte så nice heller.
Har tatuerat underarm, rygg och höft. Ingen av dem var särskilt smärtsamt men värst var iallafall när tatueringen närmade sig ryggraden, det kändes riktig obehagligt... Lite som att nålen kröp in mot ryggmärgen :thumbup:
Underarmen var rent behgaglig, lite sövande.
Har annars hört att det värsta ska vara revbenen.
Illustrerade mannen
2012-02-18, 11:04
Har en del tatueringar... Skinkan värst hittills! 4+4 timmar för att få en Koi. Armbågen var inte heller trevlig...
Explosiven
2012-02-18, 11:07
På bröstbenet. Jävlar va oskönt!
Tycker smärtan är mer beroende av i vilket tillstånd man själv befinner sig i. Är du lite krasslig, och inte helt fräsch så gör en tatuering mycket ondare än vanligt.
Men bröstet var väldigt smärtsamt från och till. Tex nära bröstvårtorna och på själva bröstbenet. Smärtan när tatueraren "gnuggar" in färgen efter flera timmars sittning.... den kommer jag nog aldrig glömma.
Sen kan jag nog inte påstå att tatuera fotryggen var helt smärtfritt. :thumbup:
AhmedGrisen
2012-02-18, 11:32
baksida vad, precis över hälsenan var inte kul men sen har jag bara tatuerat benet och foten.
filmjölk
2012-02-18, 11:36
Nu var det år och dar sedan jag gaddade mig, men jag vill minnas att min tatuering på ryggen gjorde riktigt ont, medans överarmarna var mest lätt obehagligt.
Ryggen skall inte göra så ont efter vad jag hört av andra, men det kanske beror på tatueraren?
Rikard Jansson
2012-02-18, 11:42
Har en på bröstet, nära nyckelben och tvärs över bröstbenet, men den var inte i närheten så smärtsam som den på revbenen!
Edenfäll
2012-02-18, 12:04
Har på ryggen och båda sidor av revbenen. När jag gjorde revbenen första gången var jag sjukt rädd då alla hade hypat hur jävla ont det skulle göra. Tatueraren (skotsk kille) sa "You're gonna hate me after this" precis innan vi började. Tror hela grejen funkade lite som en trigger för mig, gav mig fan på att jag skulle ligga blixtstill och det var inte så farligt alls. Låg 2x3 timmar på den sidan.
Dock så gjorde jag senare endast en text på andra sidan revbenen, detta tog typ totalt 20 min. Jag trodde att efter min långkörare på revbenen första gången så var jag oövervinnerlig, tänkte att det skulle bli skitlätt att tatuera vilket ställe som helst efter det. De 20 minuterna gjorde dock sjukt ont :P Även gjort en del till av ryggen efter det och även den gången gjorde det sjukt ont, känns som att jag blivit mycket vekare.
Har planer på att göra hela bröstet men jag har fan gått och blivit rädd igen för att det ska göra skitont. Tror ju allmänt att det är väldigt individuellt hur ont det gör men undrar ändå hur ont det gör på bröstet, vore kul med fler som gav sina åsikter om hur ont det gjorde där.
Lychgate
2012-02-18, 12:17
Ryggraden är inte roligt att tatuera. ;) Värst var uppe vid nedre fästet av trapezius.
Bröstvårtan, jumsken !!!
Knäskål å veck är inte så kul heller.
Men ja kör revben för vissa delar av bröstet :)
Ja just, uppe på foten va otrevligt också. Mellan röv och baksida lår e lite ömt men rövspringan är peice of cake lol.
Edit.. Ja har riktigt svårt för trapsen in mot nacke, ush.
Pd
Tog framsida lår... Det som ömmat som mest efter, ont när man går osv.
Sen har jag nog lite svårt att bestämma mig vars det gjort mest ont. Kommer nog inte riktigt ihåg
Har en helrygg. Ryggraden gjorde ont som fan, samt på "revbenens baksida".
Helt klart solarplexus av de ställen jag testat. Visste dock inte om det tillhörde mage eller bröst så jag röstade revben istället. Det var inte heller skönt. ;)
För min del personligen så har det varit Mage/revben/armhåla och delar av bröstet som smärtat något jävulskt. Även vid ljumsken kan de stundvis vara otrevligt också
eternallord
2012-02-18, 16:51
Jag har hört av en kompis att knäskålarna ska göra oerhört ont, får även den hårdaste att gråta !
Jag grät minsann icke! *flex*
Men det gjorde förjävligt ont. Beniga ställe generellt, typ ovansidan av axeln(på knölen där), ryggraden, nyckelbenet etc.
stockinger
2012-02-18, 16:54
Hittills armbågen...
rajjan_dammit
2012-02-18, 19:53
"Framsida vad" = smalben, "baksida vad" = vad.
Om baksida vad är vad, vad är då vad? :D
göteborg
2012-02-18, 20:02
Hur många på forumet har provat att tatuera sig på alla ställena? Det blir nog mest gissningar (som vanligt på kolozzeum..), jag gissade också.
isterbuk
2012-02-18, 21:15
Hur många på forumet har provat att tatuera sig på alla ställena? Det blir nog mest gissningar (som vanligt på kolozzeum..), jag gissade också.
Kriterierna för att "få" svara i tråden var att ha tatuerat minst två olika kroppsdelar, sen får man utgå i från det helt enkelt!
Baksida axel, bröstet och underarmen har jag och underarmen var värst speciellt handleden och armvecket. Sen som jag skrev tidigare, de mörka svarta skuggningarna/bakgrunden där det måste gnuggas in ordentligt känns ordentligt.
willtjam
2012-02-18, 21:31
Har en half sleeve på överarmen och en rätt stor grej på vaden, och armhålan var det absolut värsta.
Alla ställen hmm, Nää..
Men ja tror ja är ensam på att tatuera stjärtspringan!!
:D
Pd
Näsan skulle jag tro. Det enda jag kan säga med erfarenhet är att ju närmare handleden man kom desto mer smärtsamt blev det.
Saknar nyckelbenet!
Är egentligen det ända stället jag har tatuerat mig på som har känts något märkbart.
Pillen mitt herrskap, pillen.
Vandraren
2012-02-19, 09:37
Enligt min erfarenhet;
1. Kön, dvs ollonet. Skaftet gjorde inte speciellt ont.
2. Revben.
3. Under foten.
4. Bröst.
5. Knäveck
6. Armbåge.
Av dom jag gjort (Bägge armarna, bröstet och en bit på ryggen) tycker jag nog att bröstet var värst. MEN det kändes även en hel del vid handlederna och ovanpå axeln:)
Revbenen blir nästa grej...
Låt oss bumpa den här, säkert många fler som är gaddade nu.
Jag har tats över typ hela kroppen förutom ***, huvud och anus och för mig var det armbågarna utan konkurrens, fy ini fan vad ont det gjorde, var som om hela nervsystemet kördes av en industrigenerator, svetten bara sprutade och rykte okontrollerat i underarmen. Värst längst ut på "spetsen". Tvåa kommer skinkorna, trea händerna.
sweetkarolina
2016-11-17, 08:36
Fotknölarna var sådär lagom skönt att färglägga...
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Raschmus
2016-11-17, 09:01
Jag har några vänner som är heltatuerade. Samtliga instämmer med anvihl att armbågarna är mest obehagliga, däremot tycker de att bröstbenen är det mest smärtsamma.
För egen del som bara har strax under armhålan till höftkulan och en under foten tycker revbenen eller just höftkulan.
Har en chest piece, ena armen, hand och fingrar, vad och ena sidan revbenen..
1. Revbenen (Mardrömssmärtor)
2. Bröstbenet
3. Vaden
4. Fingrar (Ytan är begränsad som tur är)
5. Insida överarm
Macroman
2016-11-17, 09:44
Är det ens möjligt att få bedövning? Hos tandläkaren har de ju en flytande variant som de smetar på tandköttet om man känner behov.
Rikard Jansson
2016-11-17, 10:22
Har en på bröstet, nära nyckelben och tvärs över bröstbenet, men den var inte i närheten så smärtsam som den på revbenen!
Baksida axel nära armhålan var värre :D
Tatueringar gör inte ont.
Hur ont gör det om man relaterar det till något annat? Gör det ondare att tatuera sig på bröstet än att fimpa en cigg där?
Rikard Jansson
2016-11-17, 11:43
Hur ont gör det om man relaterar det till något annat? Gör det ondare att tatuera sig på bröstet än att fimpa en cigg där?
Har lärt mig att det är olika smärtsamt för olika personer, dels för att vissa (som jag) tycker det gör ont i huden, vissa får ont i benet. Därför kan vissa tatuera sig på knäskålen utan att bry sig öht, medans t.ex. kanske gäddhänget gör svinont, och sen vice versa. För min del skulle jag hellre bli slagen över käften med ett bollträ (igen) än att tatuera mig runt armhålan på baksidan.
För mig känns det som om någon håller en tazer mot huden hela tiden (vet sorgligt nog hur det känns :D). Blir som en elektrisk smärta. Mycket värre nu än vad det var första gadden, i början hade jag beskrivit den "vanliga" tatueringssmärtan som en svag brännande svidande smärta som mest triggade "nu jävlar biter vi ihop här din lilla ***** -genen", nu är det legit så att jag skakar innan en tattoo, gör så jävla ont och i slutet av sin tattookarriär har man i regel bara dom jobbiga platser kvar *cry*.
Glömde nämna handflatan också, det var för jävligt.
Handlar väl likväl mycket om hur mycket tid man kör på ett och samma ställe också. När armen svullnat till dubbla storleken är det ju inte superkul även om det är ett ställe som vanligtvis inte gör så ont. Men av armar och revben är armvecket värst.. usch, hatar armvecket.
Men 7 timmar på revbenen är säkert ingen höjdare..
Rolfarsson
2016-11-17, 20:53
Jag tatuerade mig på överarmen när jag var 18 (något jag f.ö. ångrar rejält) och det kändes knappt, om jag inte missminner mig så tyckte jag faktiskt att det var en skön känsla.
Jag tatuerade mig på överarmen när jag var 18 (något jag f.ö. ångrar rejält) och det kändes knappt, om jag inte missminner mig så tyckte jag faktiskt att det var en skön känsla.
Gemensamt för alla som säger så är att man har en liten tribal på just överarmen ;).
Nämen, i min erfarenhet så har folk glömt bort att det gjorde ont, dom kommer bara ihåg upplevelsen, endorfinerna och adrenalinet, samtalet med tatueraren osv och sen blir det: "det gjorde inte ont, det var skönt", när dom egentligen menar att upplevelsen var positiv.
Handlar väl likväl mycket om hur mycket tid man kör på ett och samma ställe också. När armen svullnat till dubbla storleken är det ju inte superkul även om det är ett ställe som vanligtvis inte gör så ont. Men av armar och revben är armvecket värst.. usch, hatar armvecket.
Men 7 timmar på revbenen är säkert ingen höjdare..
Låter på er som att det kan göra för jävla ont. Rent spontant skulle jag nog hellre testa smärtan av att tatuera mig än av att bli slagen på käften med ett slagträ. Våld är jag livrädd för. Kan rent av bli lite småkåt om någon nyper mig ganska hårt en stund. Jag verkar ha någon koppling däremellan men skulle inte kalla mig för smärtnjutare. Det får ju inte göra FÖR ont heller.
Men det kan alltså svullna upp så mycket som du beskriver? Jag trodde bara det blev lite rött i området. Enda anledningen till att jag eventuellt skulle vara intresserad av en tatuering är för att testa hur det känns. Något säger mig dock att jag inte kommer göra slag i saken. Har alltid varit avogt inställd till tatueringar men numera bryr jag mig inte längre. Får fundera på saken. Något litet kanske...
Låter på er som att det kan göra för jävla ont. Rent spontant skulle jag nog hellre testa smärtan av att tatuera mig än av att bli slagen på käften med ett slagträ. Våld är jag livrädd för. Kan rent av bli lite småkåt om någon nyper mig ganska hårt en stund. Jag verkar ha någon koppling däremellan men skulle inte kalla mig för smärtnjutare. Det får ju inte göra FÖR ont heller.
Men det kan alltså svullna upp så mycket som du beskriver? Jag trodde bara det blev lite rött i området. Enda anledningen till att jag eventuellt skulle vara intresserad av en tatuering är för att testa hur det känns. Något säger mig dock att jag inte kommer göra slag i saken. Har alltid varit avogt inställd till tatueringar men numera bryr jag mig inte längre. Får fundera på saken. Något litet kanske...
Alltså på okänsliga ställen är det ingen stor grej alls, men på känsliga ställen är det typ som att borra hos tandläkaren utan bedövning och dom borrar konstant direkt på pulpan i sex timmar i sträck.
Alltså på okänsliga ställen är det ingen stor grej alls, men på känsliga ställen är det typ som att borra hos tandläkaren utan bedövning och dom borrar konstant direkt på pulpan i sex timmar i sträck.
Målande. *spy*
Har tatuerat överarm, armbåge + del av insida överarm, huvudet och bröstet.
Insida överarm var värst. Att tatuera armbågen, vilket var min första tatuering när jag var ung varnade man kunde göra rejält ont men jag tyckte inte att det var någon större fara. Det kändes konstigt når nålen studsar emot ben men inget mer än så. Insidan av armen gillade jag inte alls dock. Desto mer mer hud, ju ondare gjorde det. Bröstet var okej eftersom jag tatuerade namn och symboler och inte gick långt ned på bröstet. Skulle säkert vara en plats jag inte gillade att tatuera mig.
Sen tycker jag faktiskt att det är förjävligt att tatuera sig överlag. Inte en skön sekund. Därför det går några år mellan mina tatueringar, sett till att jag började när jag var 19 och inte har mer än en handfull.
Har lärt mig att det är olika smärtsamt för olika personer, dels för att vissa (som jag) tycker det gör ont i huden, vissa får ont i benet. Därför kan vissa tatuera sig på knäskålen utan att bry sig öht, medans t.ex. kanske gäddhänget gör svinont, och sen vice versa. För min del skulle jag hellre bli slagen över käften med ett bollträ (igen) än att tatuera mig runt armhålan på baksidan.
Stämmer för mig. Har förvisso bara en sleeve (3/4, slutar på underarmen). Alla lovade mig att insidan av överarmen, från armhåla ned skulle vara smärtsamt. Det tyckte jag ärligt talat inte gjorde ont alls. Ovansida underarm, armveck och armbåge däremot tyckte jag gjorde ont.
Men generellt sett har de jag känner som har mycket tatueringar sagt att mage (särkilt från navel och nedåt) ska vara enormt smärtsamt. Samt strax under rumpan (på lår).
trädgårdsmöbel
2016-11-18, 13:01
Jag har själv bara tatueringar på oömma ställen armar, axlar och rygg. Dessa gjorde ont, men inte sådär "tårarna rinner ont" utan mer av graden "obehagligt". Jag har hört att precis bredvid blygdläpparna och "venusberget" skall göra exceptionellt ont, men det är ju rätt irrelevant pga. könsfaktorn, men kanske att det även gör extra ont på motsvarande ställen för oss män?
Äh, det är så olika. Dels hur hårdhänt tatueraren är, hur smärttålig en själv är och vart på kroppen samt hur lång sittningen är. Mycket som påverkar hur jobbig sittningen är. Min första var på 5 timmar typ och var den jobbigaste av alla, antagligen för jag var så uppjagad/stressad över att bli tatuerad. Nästa var på runt 7.5 timme och jag kunde lätt kört ett par timmar till.. då på samma arm.
Jag såg inte mitt armbeck efter första sittningen, typ..
Jag tycker det gör ont i början, sen kommer man in i det och efter ett par timmar börjar kroppen bli öm på olika sätt och det blir jobbigare. Men då pratar vi längre sittningar.. 3 timmar på revbenen var inga problem exempelvis. Allt är hanterbart, det går ju över..
Jag har själv bara tatueringar på oömma ställen armar, axlar och rygg. Dessa gjorde ont, men inte sådär "tårarna rinner ont" utan mer av graden "obehagligt". Jag har hört att precis bredvid blygdläpparna och "venusberget" skall göra exceptionellt ont, men det är ju rätt irrelevant pga. könsfaktorn, men kanske att det även gör extra ont på motsvarande ställen för oss män?
knävecket har jag hört ska vara hemskt..
Oljeblixten
2016-11-19, 11:26
Saknar armbågen som alternativ. Det var inte alls trevligt. :(
Alla säger att armbågen är så jävla illa, jag satt nästan 5h med armbågen utan att lida så farligt. Däremot överarmen var jobbig! Haha
Ceejays adept
2016-11-19, 22:29
Har en full sleeve(dock ej helt klar) och en på låret.
Låret kändes knappt egentligen, klart man blir lite öm efter ett par timmar men smärtmässigt inte så farligt.
På armen är jag lite kluven. Främst då allt beror på hur jag känner mig inför sittningen.
Första gången vi kom till insida biceps så vare sådär, inte hemskt, men inte skönt. Sen nästa gång vi kom till insida biceps så kändes det inte alls.
Men om jag måste välja det ställe som varit värst hittills så är det nog strax ovanför knylan där man slår i för att få en "kärringstöt".
Ska tilläggas också att jag blöder like a motherfucker:D
Smalbenet hittills.
Har från knävecket och ner på ena benet, underarm, bröst och revben.
Luca Brasi
2016-11-21, 11:07
Ögonen,googla ms13 ögon tatueringar.
Ögonen,googla ms13 ögon tatueringar.
Jag får uppfattningen att du inte kört där? Tråden handlar alltså om vart man själv har upplevt smärtan, inte vart man tror det gör ondast.
Bröstbenet. Speciellt när det börjar gå ner mot magen där bröstbenet slutar (oklart vad namnet är). Nära bröstvårtorna var inte heller speciellt skönt.
Luca Brasi
2016-11-22, 10:00
Jag får uppfattningen att du inte kört där? Tråden handlar alltså om vart man själv har upplevt smärtan, inte vart man tror det gör ondast.
Jag bedömde att det är viktigt för allmänhetens bästa att upplysa om att det kan vara dåligt och smärtsamt om man tatuerar sig i ögat så jag skrev det ändå.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.