Visa fullständig version : Stesolid och fettförbränning
Southwind
2012-02-17, 17:01
Hej, jag använder Stesolid vid behov och jag undrar om den har någon negativ påverkan på fettförbränningen under deff? som exempelvis alkhohol har. Vet att det finns trådar om Diazepam och muskeluppbyggnad men denna tråd handlar inte om det.
Om jag inte är helt hjärndöd och har lärt mig något under mina år på Kolozzeum så förbränns väl en del av kroppsfettet i levern och om den blir upptagen med att festa till det med Diazepam istället för ägna sig åt att bränna fett så är väl inte det så bra för deffen.
Sååååååå?
King Grub
2012-02-17, 17:07
Diazepam ökar fettförbränningen.
Southwind
2012-02-17, 17:15
Fantastiskt. :D
http://images.cheezburger.com/completestore/2011/4/26/80d49dd3-26ed-4132-add0-085ba0f1fc6f.jpg
Southwind
2012-02-21, 16:31
Hej igen, denna gången undrar jag angående Imovane (Zopiklon). Fick denna medicin utskriven idag för svårigheter att somna. Har Zopiklon någon negativ inverkan/effekt på fettförbränningen eller muskeluppbyggnaden?
Även om de skulle ha negativ inverkan så skulle jag ändå ta dem för jag presterar förmodligen bättre på gymmet när jag sovit bra istället för dåligt som jag gör nu. Stesolid och Imovane är de enda medicinerna jag använder så se mig inte som någon missbrukare. :D
Frågade läkaren men hon visste inte och hade inte tid att kolla upp. :/
Första tiden kan du känna dig lite seg iaf. :)
King Grub
2012-02-21, 16:35
Jag ser bara viktminskning som biverkning, så det tyder mest på nedreglering av aptit / ökad fettförbränning / annan katabolism (muskler?).
Det finns inga studier på något av ovanstående läkemedel och muskeluppbyggnaden styrketräning åstadkommer.
Även om de skulle ha negativ inverkan så skulle jag ändå ta dem för jag presterar förmodligen bättre på gymmet när jag sovit bra istället för dåligt som jag gör nu.
Det fetmarkerade. Även om mediciner har biverkningar, så är det väldigt sällan ett bättre alternativ att vara sjuk/må dåligt. Att inte sova torde vara katabolt om något.
Southwind
2012-02-22, 19:41
Det fetmarkerade. Även om mediciner har biverkningar, så är det väldigt sällan ett bättre alternativ att vara sjuk/må dåligt. Att inte sova torde vara katabolt om något.
Precis vad jag anser. Känner flertalet på gymmet jag tränar på som påpekar att de också har sömnproblem men inte vågar använda sömnmediciner pga rädsla att det kan försämra deras träningsresultat.
Kan förövrigt berätta att medicinen fungerar bra och jag vaknade upp pigg och glad. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.