handdator

Visa fullständig version : Lämpligt att köra förbränning + styrkepass innan frukost?

Goose_
2012-02-17, 13:56
Hej!

Har precis börjat träna och hade gärna uppskattat lite råd om hur jag tränar på morgonen. Har kört så här nu en vecka men hade uppskattat feedback om det är bra eller ej.

05:00 Stiger upp.
05:15 Powerwalk 60 min på löpband.
06:20 Tar 7g EAA sen kör jag ett styrkepass enligt det "klistrade" 3-dagars programmet.
07:30 Tar 7g EAA till.
08:00 Frukost, vanligtvis 1 ostmacka + 1 ägg + lite keso + 1 apelsin eller banan.

Är det ok att köra så här på morgonen eller bör jag ändra min planering?

1684_
2012-02-17, 13:59
beror la på vad dina mål e... Kroppsvikt/längd osv.
Hur mkt du äter resten av dagen, går upp/ner/står stilla i vikt..
Hur aktiv du e i övrigt. Hur du trivs med detta och hur du allmänt mår.... Tycker jag iaf.

Goose_
2012-02-17, 14:19
Är 183 cm lång, 76 kg tung.

Har egentligen två mål, dels bli av med lite fett på magen sen gå över från förbränningen mot konditionsträning istället. Samt att bygga muskler.

I maj lade jag och sambon om kosten, från hämtmat och "normalmat" till GI inspirerat, gick ner 10 kg fram till september utan träning. Har stått stilla i vikt sedan dess och inte tränat alls det senaste året, de 2 åren innan det har jag bara tränat väldigt sporadiskt.

Har skrivbordsarbete och går på högskolan så inte så mycket kroppsarbete där, är hundägare i perioder så då blir det mer rörelse.

Trivs med upplägget men undrar bara så att det går bra att köra så här eller om förbränningen eller styrkepasset hämmas av att läggas i följd innan frukost?